امام جمعه موقت تهران:

از رئیس جمهور محترم و مواضعشان در قبال آمریکا تشکر می‌کنیم

۱۳۹۴/۰۱/۲۸ - ۱۳:۴۲:۰۷
کد خبر: ۲۷۸۱۰۶
از رئیس جمهور محترم و مواضعشان در قبال آمریکا تشکر می‌کنیم
موحدی کرمانی در خطبه های امروزش گفت: از رئیس جمهور محترم و مواضعشان در قبال آمریکا تشکر می‌کنیم که مطابق فرمایش مقام معظم رهبری تأکید داشتند باید تمام تحریم‌ها در روز پایان مذاکرات لغو شود.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری برنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به آمریکا تذکر داد که دست از دروغ و فریب و نیرنگ بردارد و اظهار کرد: مردم ایران به برکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بیدار شده‌اند و نیرنگ‌ها را می فهمند پس نمی‌توان مردم ایران را گول زد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که مردم ایران به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند بیگانه و جاسوس به حریم امنیتی دفاعی کشور راه یابد، خاطرنشان کرد: هر طرحی که بخواهد جلوی رشد علمی ایران را بگیرد مردم و نظام و رهبری رد می‌کنند، پس آمریکا بی‌خود نباید طمع کند بلکه باید صادقانه در باقی مانده مدت مذاکرات تصمیم بگیرد تا برنامه‌ای بدون دروغ و تخلف را بپذیرد و قبول کند که ایران صادق و راستگو و بامنطق است.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به در پیش رو بودن ماه رجب، گفت: دعاهای این ماه به ما می‌گوید که می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح از تمام خوبی‌های دنیا و آخرت بهره‌مند شویم و از جمیع بدی‌ها دور باشیم.

وی با تبریک ولادت حضرت باقرالعلوم (ع) و تسلیت به مناسبت در پیش بودن شهادت حضرت هادی (ع)،‌ کسب مقام قهرمانی جام جهانی را به کشتی‌گیران و دست‌اندرکاران تیم کشتی آزاد تبریک گفت و افزود: روز ارتش را به ارتش قهرمان و دلاور و انقلابی و خدوم و همچنین دستیابی به سامانه اس300 را به وزارت دفاع تبریک می‌گویم.

موحدی کرمانی برای دولت عربستان سعودی ابراز تأسف کرد و گفت: آنها به دروغ خود را خادم‌الحرمین می‌دانند در حالی که خائن هستند چرا که حمله به کشور اسلامی یمن هیچ دلیل منطقی ندارد، در حالی که آنجا حمام خون به راه انداخته اند و 2500 کشته به جای گذاشتند، همچنین 2هزار و 265 منزل را تخریب و بمباران کردند اما از آنجایی که انسان‌های گناهکار به دست خودشان ساقط می‌شوند ان‌شاءالله سقوط نظام حاکم بر عربستان نزدیک است.

 

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه عربستان سعودی هرچه زودتر باید مجازات عاملان جنایت فرودگاه جده را انجام و به دنیا نشان دهد، گفت: از رئیس جمهور محترم و مواضعشان در قبال آمریکا تشکر می‌کنیم که مطابق فرمایش مقام معظم رهبری تأکید داشتند باید تمام تحریم‌ها در روز پایان مذاکرات لغو شود.

وی همچنین از وزیر ارشاد بابت تصمیمی که در مورد حج عمره اتخاذ شده است تشکر کرد و گفت: صحیح نیست که برای انجام عملی مستحب ملت شریف ایران این همه ذلت را تحمل کند.

موحدی کرمانی همچنین به مدیریت حوزه علمیه قم برای نظارت بر محتوای کتب درسی حوزه‌های علمیه اهل تسنن تذکر داد و گفت: این‌که اهل سنت موفق شوند مذاهب خودشان را تقویت کنند بسیار عالی است تا بتوانند از حامیان اسلام باشند. اما مبادا در حوزه‌های علمیه اهل تسنن وهابی تربیت شود که خطر بزرگی است و در آستین خود دشمن پروراندن است.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین به موضوع رشوه‌گیری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مشکل زیرمیزی باید حل شود دولت و مجلس به طبقه سفلی توجه کنند. چرا می گویید بودجه نداریم بودجه برای حقوق‌های کلان هست اما برای انسان‌های ضعیف نیست.

نظر شما