رییس جمهوری در مراسم بزرگداشت روز ارتش:

ارتش ایران مظهر اقتدار ملی و فراجناحی بودن است/حمله به مظلومین یمن افتخار نمی آفریند

۱۳۹۴/۰۱/۲۹ - ۰۸:۵۴:۱۰
کد خبر: ۲۷۸۲۱۴
ارتش ایران مظهر اقتدار ملی و فراجناحی بودن است/حمله به مظلومین یمن افتخار نمی آفریند
رییس جمهوری در مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش را مظهر اقتدار ملی، نظم و انضباط، مدنیت، سلامت اداری و اقتصادی، فراجناحی و فراحزبی بودن، اسلامی و ملی بودن دانست و تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران در خط رهبری فرمانده معظم کل قوا، در پی ایجاد آرامش برای مردم خود و مردم منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا، دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری کشورمان در مراسم روز ارتش که در جوار حرم مطهر امام راحل برگزار شد طی سخنانی در گرامیداشت این روز گفت: این روز را به ملت بزرگ ایران به فرماندهی کل نیروهای مسلح مقام معظم رهبری و به همه خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و همه خانواده های ایثارگر ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج قهرمان تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی افزود:  ارتش ایران از آستانه روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در همه صحنه های مهم پیوند خود را با ملت و فداکاری خود را در برابر ارزش های بزرگ اسلامیت، ایرانیت و جمهوریت به خوبی نشان داده است. آن روز که در آستانه پیروزی نهضت اسلامی بودیم اگر ارتش به ندای امام پاسخ مثبت نمی داد انقلاب به این سادگی و سهولت به پیروزی نمی رسید.

وی با اشاره به خدمات و اعتبار ارتش گفت: ارتش در میان دو راهی خواست یک رژیم نامشروع به ظاهر حاکم بر این کشور و همچنین استعمارگران به ویژه آمریکا از یک طرف و از طرف دیگر خواست یک ملت و خواست امام و رهبری، دومی را انتخاب کرد و مورد تجلیل امام راحل قرار گرفت. در روزهای بعد از پیروزی انقلاب هم همواره برای دفاع از نظام و کشور در صحنه مقاومت ایستادگی کرد.

رییس جمهوری تاکید کرد: یادمان نخواهد رفت در آن روزهای غربت جمهوری اسلامی ایران و توطئه گروهک ها در منطقه غرب کشور پایگاه هوانیروز کرمانشاه و قهرمانانی چون خلبان کشوری و شیرودی و پایگاه هوایی تبریز و فرماندهی شهید فکوری در صف اول ایستادگی کردند، آن ها نگذاشتند امام و ملت تنها بمانند.

وی اظهار داشت:  نه آن روزهای بعد از پیروزی انقلاب و تحرک گروهک ها آن گاه که توطئه ای، منطقه ای و بلکه جهانی علیه این ملت طراحی شد و تجاوز دشمنان آغاز شد این نیروهای سه گانه ارتش ایران، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج بودند که در برابر تهاجم بیگانگان ایستادگی کردند.

دکتر روحانی با اشاره به یاد و گرامیداشت همه ی شهدا و بخصوص شهدای ارتش، تصریح کرد: عملیات مهم بستان و فتح المبین، بیت المقدس و آزادی خرمشهر ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی انتظامی و بسیج توانستند قهرمانی های بزرگی را از خود خلق کنند، ما به همه آن جوانمردی ها و دلاوری ها درود می فرستیم. به همه آن هایی که در صحنه جنگ و در مسیر دفاع از استقلال این کشور ایستادگی کردند ؛ از صیاد شیرازی ها، فلاحی ها، نامجوها، ستاری ها، بابایی ها و همه شهیدان و همه سرداران میدان نبرد و همه دلاوران و خانواده های آن ها و همه عزیزانی که در راه دفاع مقدس فدارکاری کردند به تلاش آن ها ایثار آن ها ارج می نهیم.

 وی با بیان اینکه هر جا امام و هر جا رهبری معظم انقلاب دستوری دادند و فرمانی دادند ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم اطاعت بود، گفت:  آنگاه که امام فرمود و در وصیت نامه خود تاکید کرد که نیروهای مسلح در احزاب و بازی های سیاسی وارد نشوند ارتش امتحان بسیار خوبی را در تاریخ انقلاب از خود نشان داد؛ ارتش تنها مظهر اقتدار ملی نیست، ارتش مظهر نظم و انظبات است مظهر مدنیت است، مظهر سلامت اداری است، مظهر سلامت اقتصادی است، مظهر فراجناحی بودن و فرا حزبی بودن ، اسلامی بودن،  دینی بودن و ملی بودن است.

رییس جمهوری کشورمان در رابطه با فاصله گرفتن ارتش از احزاب،  ادامه داد:  هر مقدار نیروهای مسلح ما از گروه و جناح و حزب فاصله بگیرند در قلب مردم بهتر جای می گیرند، اعتماد ملی و نیروهای مسلح اعتماد ملت و نیروهای مسلح بیشتر و بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز ارتش مایه آرامش ملت و بالاتر مایه آرامش ملت های منطقه است، افزود: امروز دلاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از خلیج فارس تا خلیج عدن، از دریای عمان تا مدیترانه، آب های آزاد، اقیانوس ها با پرچم به اهتزاز درآمده جمهوری اسلامی ایران دلاورانه حضور خود را در دریاها ثبت می کند، اما این حضور برای امنیت کشورهای ساحلی و کشتی رانی و امنیت راه ها و آبراه های دریایی است.

روحانی در ادامه افزود:  هیچکس نگران حضور ارتش ایران در آب های بین المللی نیست، هیچ یک از ملت های منطقه نگران حضور ارتش و سایر نیروهای مسلح در مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیستند، رزمایش ارتش یا رزمایش سپاه مایه آرامش مردم منطقه است، دکترین ما دکترین نظامی و جنگ نیست، دکترین ما دکترین نظامی و دفاعی است، ما همواره استراتژی بازدارندگی فعال داشتیم بازدارندگی برای استقرار صلح و امنیت در کشور و کشورهای منطقه.

وی همچنین گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سایه خودباوری ، در سایه خود اتکایی و در سایه نوآوری امروز بزرگترین نیروی مقتدر مسلح در این منطقه هستند اما این قدرت بزرگ نظامی هدفش صلح و امنیت است نه تجاوز است نه حمله به مظلومان و نه کودکان است، این نیروهای مسلح همواره در پی دفاع از مظلومینند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ایران و ارتش ایران یک نمونه ارتش مقتدر و نیروی مسلح مقتدر و صلح خواه در منطقه است، گفت:  دیگران از ارتش ایران بیاموزند، دنبال فتنه در این منطقه نباشند به کودکان مظلوم حمله نکنند، به پیرمردان و پیرزنان در کشور یمن حمله نکنند.، حمله به مظلومین برای کسی افتخار نمی آفریند حمله به مردم مظلوم ننگ دو جهان را برای متجاوزین به وجود خواهد آورد.

وی همچنین در ادامه افزود:  چرا از این  فرصتی که نیروهای مسلح ما به وجود آورده اند استفاده نمی کنند، چرا دست دوستی و آشتی به سوی ملت های دیگر دراز نمی کنند، کمک مالی و تسلیحاتی به تروریست ها در سوریه و لبنان و  عراق به چه معناست،  بمباران مردم مظلوم یمن به چه معناست، دنبال چه هدفی هستید، آیا کشتن کودکان برای شما اقتدار به وجود می آورد، بذر کینه را در دل مردم منطقه نشاندید و پاسخ آن را دیر یا زود خواهید دید.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ارتش ایران و نیروهای مسلح ما علیرغم قدرت و اقتدارشان هدفشان صلح و امنیت در سراسر این منطقه است، گفت:  ارتش استوار و سپاه پایدار و بسیج قهرمان همه در خط رهبری معظم هستند در پی ایجاد آرامش برای مردم خود و مردم منطقه هستند، ما علیرغم قدرت تابع قانون هستیم  اینکه شما می بینید در فناوری صلح آمیز هسته ای راه مذاکره را انتخاب کردیم خواستیم به دنیا و منطقه نشان دهیم که هیچ مشکلی در منطقه و جهان نیست که پای میز مذاکره و منطق حل نشود، یک ملت مقتدر اجرای قانوون را افتخار خود می داند، به همه قوانین بین المللی برای صلح آمیز بودن فناوری هسته ای خود انجام می دهیم.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ما اهل تجاوز نیست و تجاورزی را نخواهد پذیرفت، ملت ما راه توسعه خود را ادامه خواهد داد، امسال سال همدلی و همزبانی و هماهنگی در کنار یکدیگر است  همواره نیروهای مسلح ما همدل و در کنار مردم و دولت بودند امسال این ظهور و بروز بیشتر خواهد بود همه ما با وحدت و انسجام بیشتر از منافع ملی دفاع می کنیم، هدف دلاوران ما،  هدف امیران ما، سرداران نظامی و دفاعی ما با سرداران دیپلماسی ما یک چیز است و آن صلح و امنیت، اقتدار مشروع، دفاع از منافع و حقوق ملی و کمک به مظلومان منطقه و عالم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز