معاون اول رییس جمهوری:

سال ۹۴ یکی از درخشان ترین سالها در بخش آب و خاک خواهد بود

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۹:۲۵
کد خبر: ۲۷۹۰۲۶
سال ۹۴ یکی از درخشان ترین سالها در بخش آب و خاک خواهد بود
جهانگیری اظهار کرد: میزان بارش‌ها در سال‌های اخیر کاهش یافته و دمای کشور نیز قدری بالاتر رفته که این موضوع ایجاب می‌کند در زمینه تامین آب و مدیریت مصرف تلاش بیشتری داشته باشیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در آیین بهره برداری از پروژه آبیاری، زهکشی و ترمیم سد انحرافی دویرج اظهار داشت:‌ مردم استان ایلام نامشان بر تارک ایران می درخشد و همواره بعنوان مردمی بزرگ و سلحشور با از خود گذشتگی از مرزهای این کشور دفاع کرده اند و در دوران دفاع مقدس نیز وجب به وجب استان ایلام شاهد دلاوری های مردم این منطقه بوده است.

معاون اول رییس جمهور با تبریک میلاد امام باقر (ع) از زحمات و تلاش های وزارت نیرو به خاطر اجرای طرح های مهم در اقصی نقاط کشور قدردانی کرد و گفت: خوشحال هستیم که امروز شاهد بهره برداری از برخی طرح ها در استان ایلام هستیم.

جهانگیری اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به موضوع آب بعنوان یکی از تنگناهای بزرگ پیش روی توسعه ایران تمرکز کرد و برای همین تاکید داشت که برخی طرح های مهم در حوزه آب و خاک که سالهاست بصورت نیمه تمام باقی مانده باید به سرعت به بهره‌برداری برسند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: دکتر روحانی طی نامه ای به رهبر معظم انقلاب درخواست کرد تا برای اجرای طرح های مهم آب و خاک کشور حدود 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی بعنوان وام در اختیار دولت قرار گیرد و مقام معظم رهبری نیز با این درخواست که یک ضرورت برای کشور بود موافقت کردند.

جهانگیری افزود: یک محدودیت پیش روی دولت برای استفاده از این منابع این بود که باید آن را تبدیل به ریال می کرد که برای این کار دو راه پیش رو داشت.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ساده ترین راه پیش روی دولت این بود که این میزان ارز را به بانک مرکزی بدهد و معادل آن ریال دریافت کند اما این کار باعث می شد که تورم در کشور افزایش یافته و بر ملت ایران فشار وارد شود.

وی با تاکید براینکه خوشبختانه مدیریت فعلی دولت، مدیریتی مجرب، آگاه و صاحب نظر است، تصریح کرد: دولت برای تبدیل ارز به ریال روشی را انتخاب کرد که خود قدری به زحمت افتاد اما مانع از ایجاد زحمت بر مردم و افزایش تورم شد.

جهانگیری افزود: باید این میزان ارز به بهترین روش ممکن که هیچ تحمیلی بر تورم نداشته و فشاری بر مردم وارد نکند در اسرع وقت تبدیل به ریال شود و وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی نیز باید پیمانکاران خود را تجهیز کنند تا با استفاده از این منابع بتوانند طرح های مرتبط با آب و خاک در استان های مختلف را به اجرا برسانند که امیدوارم با تحقق این امر سال 94 یکی از درخشان ترین سالها در بخش آب و خاک بوده و شاهد اجرای پروژه های متعدد در این زمینه باشیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه استان ایلام از جهات مختلف دارای ظرفیت های فراوان برای توسعه است گفت: پروژه پتروشیمی دهلران به صورت جدی در دستور کار است و منابع و سرمایه گذار قوی برای اجرای آن فراهم خواهد شد.

جهانگیری همچنین با اشاره به پروژه سیمان دهلران، بر لزوم تکمیل این طرح توسط بخش خصوصی تاکید و خاطر نشان کرد: دولت نیز در این طرح کمک خواهد کرد و شرکتهای زیر مجموعه وزارت صنعت نیز می توانند مشارکت کنند تا هرچه زودتر شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز