حمید بعیدی نژاد:

تدوین متن توافق جامع آغاز شده است

۱۳۹۴/۰۲/۰۳ - ۱۳:۵۳:۲۰
کد خبر: ۲۷۹۷۹۸
تدوین متن توافق جامع آغاز شده است
معاونان وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در چارچوب مذاکرات هسته‌ای و در دومین روز از مذاکرات که به منظور نگارش متن توافق جامع هسته‌ای در وین آغاز شده است دیدار کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، هلگا اشمید، معاون فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا نیز حضور دارد.

دور تازه مذاکرات ایران و 1+5 از روز چهارشنبه با دیدار سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان وزیر خارجه کشورمان با هلگا اشمید، معاون نماینده گروه 1+5 و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شده است.

در نخستین روز مذاکرات دو طرف در حدود سه ساعت و نیم با یکدیگر درباره چارچوب نگارش متن توافق و جزییات دیگر به ویژه بحث "تحریم"ها گفت‌وگو کردند. این مذاکرات در دو سطح معاونان و کارشناسان انجام شد.

حمید بعیدی نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان که در وین به سر می برد در پاسخ به این سوال که نگارش متن از چه بخشی شروع شده است گفت: این جزئیاتی است که در ذیل مذاکرات مطرح هست و به هرحال تدوین متن (توافق جامع) آغاز شده و صبحت‌هایی هم شده است که تا حدی کار به چه صورتی تداوم پیدا کند.

بعیدی نژاد در پاسخ به این سوال که موضوع تحریم‌ها در دستور اصلی این دور از مذاکرات قرار دارد یا خیر؟ افزود: طبیعتا به دلیل آنکه بخشی از مباحث تحریم‌ها باید جزیی‌تر شود و ما باید برایمان روشن‌تر شود که این روند لغو تحریم ها در جزییات چگونه خواهد بود، در دستور کار ما قرار دارد و انتظار داریم این موضوع هرچه بیشتر جزییاتش تدوین شود چون اولویت اصلی ماست.

این دور از مذاکرات تا پایان روز جمعه ادامه دارد و قرار است هفته آینده نیز در نیویورک از سر گرفته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز