آیت الله صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه:

عربستان حرمت جنگ در ماه‌های حرام را شکست

۱۳۹۴/۰۲/۰۴ - ۱۳:۴۷:۰۶
کد خبر: ۲۷۹۹۴۸
عربستان حرمت جنگ در ماه‌های حرام را شکست
خطیب نماز جمعه تهران گفت: کشور عربستان در حمله به یمن به عربیت خود هم پای بند نبوده و حرمت جنگ در ماههای حرام را شکست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، بااشاره به حوادث یمن اظهار داشت: هیچکس گمان نمی کرد یمن که کشور فقیری است در مسیری قرار بگیرد که رئیس جمهوری آن با پای خود صحنه را ترک کرده و از کشور فرار کند و مردم انسجام و وحدتی پیدا کنند و مردم آن در جهت کسب استقلال و آزادی و شکوفایی و در به دست آوردن حاکمیت بر خویشتن آن هم با اعتقادات اسلامی و دینی و با الهام گرفتن از نهضت صد درصد اسلامی ایران با شعارهای مشترک و اهداف مطرح شده گام بردارند.

وی تصریح کرد: در این میان عربستان سعودی و چند کشور که در اختیار قدرت های بزرگ هستند و سرمایه عظیم ملت اسلام که نفت است در اختیار رژیم های سلطنتی قرار گرفته و دلارهای بی حد و حصری که حق مردم است در خزانه های خود جمع کرده اند و با اشاره آمریکا و بدون اعتنا به قرارداد های بین المللی و حقوق شرعی به مرزهای قانونی یک کشور به جرم اینکه می خواهد تحت سلطه نباشد، تجاوز کرده و مردم آن را زیر بمب های آتش زا و مرگبار قرار دهد.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه افزود: این جنایت و ظلم عظیم عربستان سعودی برایش خسارت صد درصد بود این رژیم هیچگاه با رژیم ملحد و متجاوز درگیر نشده از سوی دیگر دلار داده و مرتب سلاح جمع کرده و این سلاحهای مخرب و مدرن را به دستور آمریکا بر علیه کشور فقیری که تعرض به جایی نکرده، استفاده می کند.

وی با اشاره به کمک آمریکا به عربستان برای حمله به یمن اظهار کرد: علت آن این است که هم سلاح بیشتری بفروشد و دلارهای بیشتری به خود اختصاص دهد و این ها شکست سیاسی و ذلت برای کشوری است که خود را مسلمان می داند و سرنوشت حرمین شریفین در اختیار اوست و همه ساله از نقاط مختلف عالم در موسم حج به این کشور می آیند و اینها خود را خادم الحرمین شریفین می دانند.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: سرمایه ها به کشورهایی که با اینها ائتلاف کنند، داده می شود آن هم کشورهای درنده و قانون شکن و بی تعهد که دارای حق وتو هستند و حق وتو قانون جنگل است تا از اینها حمایت کنند، هرچند این رسوایی سیاسی و فرهنگی جهانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: افشای چهره واقعی اینها که هیچ پایمردی نه تنها به مسئله اسلام و معنویت و قداست دین باقی نگذاشته اند بلکه به عربیت خود هم پای بند نبوده اند چرا که حرمت جنگ در ماههای حرام را هم شکستند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به شهادت بیش از سه هزار نفر از مردم مظلوم یمن که حدود 400 نفر از آنها کودک بوده اند، اشاره کرد و گفت: این اقدام عربستان رویه دیگر جنایت رژیم جعلی و درنده ذاتی صهیونیستی است که برای به چالش کشیدن عالم اسلام و پایمال کردن حقوق مسلمانان ایجاد اختلاف ، ایجاد گروههای تروریستی را در پیش گرفته و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این حمله شبیه حمله صهیونیست ها به غزه و لبنان بود. 

وی با اشاره به جنایت جنگی عربستان و استفاده این کشور از سلاحهای غیرمتعارف و ممنوعه همچون بمب های فسفری بر علیه مردم یمن، این سوال را مطرح کرد که اینها چه نتیجه ای از این حملات گرفته اند که می گویند به اهداف خودمان در این توفان رسیدیم، این توفان علیه خودتان و موجودیت خودتان شد و این از غضب های خاص خداست که رژیم را وادار می کند با دست خود زمینه نابودی خود را فراهم کند، این رژیم با دست خود، اعتبارش را هم در این قمار باخت. 

صدیقی با اشاره به اهداف عربستان از حمله به یمن گفت: اینها می خواستند با این حمله مرزهای عربستان را امن کنند، گروههای وابسته به عربستان در یمن را اقتدار بیشتر دهند، سلاحهای انصارالله را نابود کنند، رییس جهمور فراری غیرقانونی را برگردانند و سیطره خود را بر یمن مستقر و گروههای تروریستی القاعده را دلگرم کنند که یمن به سامان نرسد. 

وی تصریح کرد: اینها در هیچیک از این اهداف موفق نبودند، نه به سلاحهای انصار الله توانستند ضربه ای بزنند کمااینکه چریکهای یمن به زندگی در کوه ها و بیابان ها عادت کرده اند که در مقابل یک مشت نظامی بی اصالت قرار گرفته اند. 

وی با تاکید بر آنکه در مبارزه اسلحه کار نمی کند بلکه ایمان، عقیده، اراده، شجاعت و آبدیدیگی کار می کند، گفت: اینها را عربستانی ها نداشتند این خصوصیات مردم سختی کشیده یمن است نه به سلاح و نه روحیه شان صدمه وارد نشد بلکه روحیه ها تقویت شد به طوری که گروه هایی که با یمنی ها منسجم نشده بودند در مقابل خصمی که هستی یمن را هدف قرار داده بود، انسجام شان را بیشتر کردند. 

وی یادآور شد: امروز از 20 استان یمن 18 است در سیطره انصارالله است و القاعده و تروریست ها از مناطق مختلف عقب نشینی کرده اند و در تمام اهدافی که عربستان فکر می کرد شکست خود هم خسارت دنیوی، آبروی و هم خسارت دینی خورد. 

صدیقی تصریح کرد: بنابراین متجاوز همیشه رسواست و نوکران آمریکا همیشه ذلیل و شکست خورده اند همانطور که آمریکا و مزدورانش برای همیشه گورشان را از ایران گم کردند در کشورهای دیگر هم چنین خواهد شد. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته ای و لزوم توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری اشاره کرد که برای آخرین بار شروع شده و طی چند ماه آینده بناست به پایان برسد، گفت: هشدارهای مقام معظم رهبری که هم پشتوانه معنوی دارد و خدای منان هم امام و هم ایشان را با تائیدات غیبی در رفتار و گفتار معنویتی داده که تاکنون حرف به گزاف نفرمودند و آنچه می گویند منشاء آن تقوا و بینش الهی است و هم با هدایت های الهی همراه است و هم با تجارب واقع بینانه. 

حجت الاسلام صدیقی گفت: ما با دشمن قسم خورده ای مذاکره می کنیم که از زمان تاسیس تا به امروز به هیچ ملتی و کشوری رحم نکرده و تمام نرمش هایش مقدمه و تاکتیکی برای نابودی طرف خودش است. 

وی افزود: چنین دشمنی که هویت و موجودیت آن خیانت، خباثت و جنایت است و اعتقادی به دین و قوانین بین المللی ندارد و درنده های بی مهاری هستند که از سلاح اتمی استفاده کرده اند، سلاحی که آمریکا هم علیه ژاپن از آن استفاده کرد و فرانسه هم با آزمایش اتمی به طبیعت و محیط زیست ضربه زد. 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه کسانی که روی انبار باروت نشسته اند، دنیا را تهدید می کنند و اکنون مدعی شده اند، خاطرنشان کرد: مذاکره کنندگان که مردم به تبعیت از مقام معظم رهبری از آنها حمایت می کنند، توجه داشته باشند که با چه کسی مذاکره می کنند و طرفشان در چه موقعیت و با چه سوابقی است. 

صدیقی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری بعنوان عالی ترین مقام مقدس در جهان اسلام بعد از امام زمان(عج)، تاکید کرد که دیانت و اعتقادات دینی ما اقتضا می کند که آنرا جدی بگیریم و معلوم می شود که مسئله بسیار پیچیده است و به این سادگی ها نیست که با لبخندها و صحبت های درگوشی کارشان را می کنند و باید مراقب باشیم خدای ناکرده غافلگیر نشویم. 

وی یادآور شد: آمریکا در تمام قراردادها و مذاکرات خود را نشان داده و در مذاکرات از پیش بیانیه ای را آماده کرده بودند که آن را کاخ سفید منتشر کرد و خلاف چیزی است که تیم مذاکره کننده ما می گوید و یا در متن آمده است به راحتی دروغ می گویند و تهدید می کنند بنابر این اینها قابل اعتماد نیستند و عهدشکن هستند و باید با آنها با حواس جمع و اعتماد به خدا و شجاعت لازم و روحیه حماسی و نه انفعالی برخورد کرد. 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: آنها شعار بدهند و بعد ما می گوییم برای راضی کردن خصم خودشان است و اینها برای داخل خودمان خوب است و در صحنه جهانی و اعتقادت ما این خام شدن ها هیچ جایگاهی ندارد. 

وی با اشاره به لزوم رعایت خطوط قرمز و تاکید بر صیانت از مراکز امنیتی و نظامی، گفت: اگر خدای ناکرده تیم مذاکره کننده قبول کند که دست آنها برای بازرسی های غیرمتعارف باز باشد و هر وقتی به هر مکانی که اعلام کردند، مشکوک هستیم بتوانند دسترسی پیدا کنند این ذلت آشکار و خلاف شرع و حماسه 36 ساله ملت ایران است. 

صدیقی خاطرنشان کرد: به تعبیر سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران این یک تجاوز آشکار به کشور است و کدام کشور این ذلت را می پذیرد و به خصم دونی که قصد هویت و حیثیت ما را کرده، اجازه دهد آزاد باشند به هر نقطه ای و هر وقت که خواستند دسترسی پیدا کند. 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: تعجب از برخی مسئولین است که می گویند ما اجازه نمی دهیم اگر می توانید الان اجازه ندهید و تیم مذاکره کننده همانجا قبول نکند، اینکه ما قبول کنیم و بعد بگوییم نمی گذاریم از آنها کارهایی است که آنها می گویند، نمی کنند و به نوعی عهدشکنی است. 

وی تصریح کرد: اگر چنین عهدی عهد نیست و استراتژی دینی و شرعی ما هم این نیست، مورد قبول نظام و ملت نیست. 

صدیقی در بخش پایانی خطبه دوم خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره اقتصاد و امنیت، گفت: در سوره منافقون به حادثه ای اشاره شده که گفتند پیامبر را محاصره اقتصادی کنید تا تنها بماند و اینها از اطراف پیغمبر بروند و قرآن می فرماید شما حساب کجا را می کنید خدا خزائن آسمانها و زمین را در اختیار دارد و بنابراین رشته آسمانی را قطع نکنید به ویژه در ماه رجب که ماه ریزش نعمت و رحمت الهی است. 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به حضور تعدادی از اتباع آمریکا در ایران، گفت: در زمینه رفت و آمدهای مشکوک آمریکایی ها مسئولین به توصیه مقام معظم رهبری برای همدلی عمل کنید و مردم را به شبهه نیندازند و پس پرده را به مردم بگویید تا اعتماد مردم را جلب کنید. 

 

 

نظر شما