تهران میزبان کنفرانس منطقه‌ای فیدیک

۱۳۹۴/۰۲/۰۸ - ۱۰:۳۰:۲۰
کد خبر: ۲۸۰۹۵۸
تهران میزبان کنفرانس منطقه‌ای فیدیک
کنفرانس منطقه آسیا – اقیانوسه فدراسیون بین‌المللی مهندسان مشاور (فیدیک)، 21 و 22 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، همزمانی این کنفرانس با تغییر نگاه بین‌المللی به ایران و احتمال توافق درباره مساله هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های ناعادلانه اروپا و آمریکا، می‌تواند توجه بیشتر و جدی‌تر سرمایه‌گذاران، مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای ایران جلب کند.

بنابراین گزارش، از سوی دیگر، قابلیت شرکت‌های مهندسی مشاور، پیمانکاران و سازندگان ایرانی برای مشارکت در پروژه‌های بین‌المللی برای دیگر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی فراهم می‌شود. این موضوع می‌تواند علاوه بر ایجاد تقاضا برای سرمایه‌گذاری و همکاری با ایران، از نظر سیاسی نیز وزنه بسیار موثری برای مقابله با تحریم‌ها باشد.

همچنین برگزاری دوره های تخصصی آوزشی توسط مدعوین در حاشیه این کنفرانس می تواند به ارتقا سطح علمی کارشناسان بخش‌های عمرانی کشور کمک زیادی کند. از سوی دیگر فراهم شدن موقعیت برای توافقنامه‌های دو یا چند جانبه بین فیدیک و بخش‌های دولتی و خصوصی ایران در موضوعات تخصصی از دیگر فرصت های برگزاری این کنفرانس در ایران است.

لازم به ذکر است که فیدیک متشکل از جوامع و انجمن‌های مهندسی مشاور حدود 100 کشور جهان است که اهمیت آن ناشی از ارتباطات بنیادین آن با نهادهای بین المللی حقوقی و مالی از جمله بانک جهانی، بانک‌های توسعه بین‌المللی و منطقه‌ای، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، موسسه بین‌المللی داوری و دیگر نهادهای تاثیرگذار  در حوزه‌های فنی و حقوقی در جهان است. این نهاد بین‌المللی سالانه یک کنفرانس بین‌المللی و دو کنفرانس منطقه ای برگزار می‌کند که امسال کنفرانس منطقه آسیا – اقیانوسه در تهران برگزار می‌شود.

در کنفرانس 2013 فیدیک که در بارسلون اسپانیا همزمان با صدمین سال تاسیس فیدیک برگزار شد، هیأت ایرانی حاضر در آن با سخنرانی در جلسه روسای فیدیک، روسای جوامع و انجمن‌های مهندسی با اشاره به لزوم لغو تحریم‌ها از حوزه خدمات فنی و مهندسی و پیشنهاد افزایش مشارکت‌ها در پروژه‌های عمرانی ایران، درخواست میزبانی کنفرانس منطقه‌ای را مطرح کرد که مورد موافقت آنان قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز