ظریف در گفتگو با «سی بی اس»:

ایران متعهد به برنامه اقدام مشترک است

۱۳۹۴/۰۲/۰۹ - ۰۹:۴۷:۳۶
کد خبر: ۲۸۱۲۴۵
ایران متعهد به برنامه اقدام مشترک است
وزیر خارجه ایران با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: مذاکرات هسته‌ای از مسیر خارج شده اما هنوز نمرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره اعمال تحریم های گذشته علیه ایران گفت: این اقدامی کاملا اشتباه بود و من از این تصمیم متاسف و ناراحت شدم اما به توافق کوتاه مدت برای ادامه مذاکرات طولانی مدت متعهد هستم.

وی تاکید کرد: ما متعهد به برنامه اقدام و اجرای توافقنامه ژنو هستیم اما معتقدیم که هر دو طرف باید به آن پایبند باشند.

وی در ادامه افزود: پروسه از مسیر خارج شده اما نمرده است. ما سعی می‌کنیم آن را دوباره در مسیر درست قرار دهیم و به مذاکرات ادامه دهیم.

ظریف گفت: هیچ اثری از مامور سابق آف بی آی که 6 سال پیش در ایران ناپدید شد نیست. سرنوشت لوینسون مشخص نیست و دولت ایران هیچ اطلاعی از محل وی ندارد.

وزیر خارجه اضافه کرد: آنچه که ما میدانیم این است که او در ایران زندانی نشده و اگر چنین باشد او به دست دولت بازداشت نشده و من فکر میکنم که دولت ایران کنترل و تسلط خوبی بر اداره کشور دارد.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا ایران میتواند لوینسون را به آمریکا بازگرداند، گفت: اگر ما می‌توانستیم نشانه ای از او پیدا کنیم حتما درباره آن بحث میکردیم، هرچیزی ممکن است اما من میگویم که او در ایران نیست.

جان کری وزیر خارجه آمریکا پیش از این به شبکه ای بی سی گفته بود که ایران میتواند در پیدا کردن لوینسون به ما کمک کند.

گفتنی است، رابرت لوینسون که در سال 1998 از سازمان اف بی آی بازنشسته شده است 6 سال پیش در سفر به جزیره کیش در جنوب ایران ناپدید شد. کاخ سفید می‌گوید که وی مامور دولت نبوده است اما خبرگزاری آسوشیتدپرس اخیرا گزارش داد که وی جاسوس سیا بوده است و برای جمع اوری اطلاعات به ایران اعزام شده بوده است.

 
 
 
 
 
 
 
نظر شما