رییس‌جمهوری در شیراز:

هنر،لغو قطعنامه ها در سازمان ملل است نه سخنرانی پشت تریبون ها/ چشم دولت نه به بیرون که به آسمانها و دستان مردم است

۱۳۹۴/۰۲/۰۹ - ۱۰:۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۸۱۲۷۲
هنر،لغو قطعنامه ها در سازمان ملل است نه سخنرانی پشت تریبون ها/ چشم دولت نه به بیرون که به آسمانها و دستان مردم است
روحانی: اگر دو نفر یا ده نفر کاری بر خلاف ادب در گوشه ای از خیابان شیراز نشان داده اند آن ها شیرازی نبوده اند.

به گزارش خبرنگار برنا از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین حسن  روحانی در جمع پرشور مردم شیراز اظهار داشت: درود همه ما بر روان مطهر احمدبن موسی فرزند گرامی حضرت موسی بن جعفر و سلام و درود ما بر حضرت سید محمد بن موسی که ما امروز در پناه این عزیزان آثار معنویت را در این شهر باشکوه شیراز مشاهده می کنیم.

روحانی ادامه داد: قبل از هر چیز باید از صمیت و مهربانی و وفاداری مردم استان فارس و به ویژه شیراز که در مسیر راه از فرودگاه تا حرم مطهر این همه احساسات و عواطف و لطف خود را نسبت به دولتی که خادم آن ها است ابراز داشته اند صمیمانه تشکر کنم. ایام هم ایام میلاد باسعادت حضرت جواد (ع) و هم در آستانه میلاد مولای متقیان علی (ع) هستیم. شیراز شهر عاشقان خاندان رسالت استان فارس مردم دلاور باوفا با قرآن و اهل بیت به همه شما مردم در این ایام تبریک و تهنیت عرض می کنم.

رییس جمهوری افزود: شهر شیراز شهر خاندان رسالت و حرم سوم اهل بیت عصمت و طهارت و شهر فرهنگ و ادب و هنر، شهر سعدی و شهر حافظ و استان فارس استان تمدن باستان ایران آثاری که مایه فخر ملت ایران است که آثار تمدنی و معماری فرزندان این مرز و بوم قرن ها پیش امروز در تخت جمشید و پاسارگاد به یادگار مانده است.

روحانی ادامه داد: شیراز معنویت، شیراز ادب و فرهنگ و شیراز تمدن باستان این سرزمین. بزرگان سرزمین شیراز و فارس را پایتخت همه عاشقان زبان پارسی قرار داده اند از شبهه جزیره هند تا آسیای صغیر از سواحل خلیج فارس تا دشت های آسیای میانه همه جا همه عاشقان این زبان قند پارسی شیراز و فارس را پایتخت فرهنگ خود می دانند.

حسن روحانی با اشاره به جایگاه شیراز در میان کشورهای پارسی زبان گفت: شیراز جایی است که رودکی در ماورا النهر و ترکستان شاگردان مولوی در قونیه، یاران اقبال لاهوری در پاکستان بیدل دهلوی در هندوستان هر که می خواست با زبان ادب و فرهنگ شعر بسراید به زبان پارسی سخن گفت.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر تاثیرات فکری سعدی و حافظ و ایجاد رونسانس بزرگ فکری و معنوی در قرون میانی تصریح کرد:  سعدی و حافظ نه تنها پاسدار زبان فارسی و ادب و فرهنگ بودند بلکه درس زندگی و راه سیاست داخلی و خارجی را به ما آموختند. آن کسی که گفت آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است، با دوستان مروت با دشمنان مدارا یعنی حافظ شیرین سخن خط سیاست داخلی ما و سیاست خارجی ما را ترسیم کرد.

وی افزود: با دوستان مروت خطی است در داخل این سرزمین همان همدلی و همزبانی و امسال سال وحدت است امسال سال براداری و دوستی و محبت است. سال انسجام ملی است مخصوصا فارس و شیراز، اعتدال بهار در بهار شیراز بهتر ملموس است و اعتدال خلق و خوی ایرانیان در شیراز بهتر هویدا و آشکار است.

رییس جمهوری با اشاره به مهمان نوازی مردم شیراز گفت: اگر دو نفر یا ده نفر کاری بر خلاف ادب در گوشه ای از خیابان شیراز نشان داده اند آن ها شیرازی نبوده اند. شیراز شیراز محبت و صفا و برادری و احترام به بزرگان، احترام به شهیدان است، شیراز معلم بزرگ استاد علامه مطهری را دوست دارد.

وی ادامه داد: شیراز به شهید بهشتی ها و شهید دستغیب ها و همه بزرگان دین و معنویت عشق می ورزد و همه شیراز بزرگ را می شناسند.

دکتر روحانی گفت: من به سیاست مداران ایرانی افتخار می کنم و از شیراز به تیم هسته ای مان در نیویورک پیام می فرستم احساسات جوانان شیرازی و احساسات عشایر غیور را ببینید. مردم به خادمان خود عشق می ورزند و به خادمان این ملت احترام می گذارند. امروز تیم مذاکره کننده ما در قلب دنیای غرب با صدای رسا از حقوق شما ملت بزرگ دفاع می کند. ما با قدرت و منطق، با استلال حقوقی انشاءالله تمام قطعنامه های نابحق شورای امنیت سازمان ملل را لغو خواهیم کرد.

رییس جمهوری ادامه داد: با حمایت شما مردم و با هدایت مقام معظم رهبری در آینده ای نه چندان دور در همان شورای امنیت قطعنامه ها را ملغی اعلام خواهیم کرد. هنر این نیست که در تریبونی در گوشه ای شعار بدهیم، هنر آن است که به سازمان ملل برویم و همانجا قطعنامه ها را ملغی اعلام کنیم. در زمینه رونق اقتصادی پیش از آنکه تحریم لغو شود دولت تدبیر و امید توانست تورم را مهار و رشد تولید را آغاز کند و در کنار آن از رکود خارج شود.

وی اضافه کرد: دولت یازدهم چشمش اول به آسمان هاست و دوم چشمش به دستان ملت ایران است.

دکتر روحانی تصریح کرد: ما به حول و قوه الهی و با کمک شما رشد اقتصادی را پیش رو خواهیم داشت. بی تردید راه را برای رشد و رفاه عمومی آماده خواهیم کرد. ما در سال گذشته هشت و نیم میلیون نفر را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دادیم. این ها همه به خاطر حمایت شما مردم بود.

رییس جمهوری ادامه داد: حافظ به ما یاد داد که دین با ریا جفت نمی شود. سعدی به ما یاد داد که دولت و راه دولتمردان با ظلم جفت نمی شود. ما امرورز همان راه و مسیر را ادامه خواهیم داد. بی جهت نیست که گفتند خوشا شیراز و وضع بی مثالش واقعا از هر نظر شیراز بی مثال و بی قرین است. ما به امید خدا در پناه خاندان رسالت در ایام میلاد علی (ع) به تمام کارگران و کارآفرینان که ایام آن هاست به تمام معلمان اعلام می کنیم دولت با همه تلاش مسیر رونق را آماده خواهد کرد.

دکتر روحانی اظهار داشت: این استان آمادگی بسیار زیادی برای بخش کشاورزی دارد اما با مشکل فراوان به ویژه کمبود آب مواجه است. به امید خدا در سال 94 و در سال 95 علاوه بر تعدادی از شهرها 369 روستای استان توسط وزارت نیرو آبرسانی اش به پایان خواهد رسید. همچنین سدهایی که در برنامه بوده است در سال 94 و 95 به اتمام خواهد رسید. وزارت جهاد کشاورزی در سال 92 بیست و دو میلیاد و در سال 93 صد میلیارد تومان برای احیای زمین های زراعی اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: مردم، وزارت نیرو و سازمان های محیط زیست همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم دریاچه ها را احیا کنیم. از نظر گازرسانی استان فارس جزو استان هایی است که در ردیف پایین قرار دارد. 46درصد گازرسانی در روستاها انجام گرفته که به امید خدا در سال 94 و 95، هفتصد روستا در این استان گازرسانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: در زمینه مسایل پتروشیمی اقدامات اساسی در دست داریم، بنابراین نهصد میلیون دلار برای اتمام پالایشگاه پارسیان در نظر گرفتیم که تا پایان 95 این طرح را دنبال خواهیم کرد که می تواند برای رونق و اشتغال زایی موثر باشد. برای بزرگترین طرح آلومینیوم  این استان اعتباری بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون پیش بینی شده است.برای نیروگاه سیکل ترکیبی 550 میلیون دلار اختصاص یافته است. برای اینکه صنعت استان پسشرفت کند چهار هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش مد نظر قرار گرفته و همچنین تسهیلات بانکی به صورت تدریجی برای توسعه بخش های دیگر صنعتی اختصاصی می یابد.

وی با اشاره به مشکل گردشگری در استان شیراز بیان کرد: اگر بتوانیم گردشگری این استان را تقویت کنیم وضع اقتصادی شیراز کاملا متحول خواهد شد و بیکاری را به طور کامل مهار خواهد کرد. همچنین 140 میلیارد تومان تسهیلات برای بخش خصوصی جهت تکمیل شانزده واحد اقامتی سه ستاره و پنج ستاره اختصاص دادیم که در سال 94 و 95 تکمیل خواهد شد و در کنار آن شش موزه در سال 94 و 95 تکمیل خواهد شد و برای خط دو مترو شیراز 450 میلیون دلار اختصاص دادیم.

وی در پایان درخصوص مشکل کم آبی در استان فارس بیان کرد: مشکل کم آبی شهر شیراز و سد درودزن و همچنین جاده و آزادراه شیراز به اصفهان که تا امروز حدود 23درصد پیشرفت داشته که می تواند راه شیراز به اصفهان را بیش از 100کیلومتر کوتاه می کند در دستور کار دولت قرار گرفته است. همچنین راه آهن شیراز به اصفهان در سال 94 و 95 تکمیل خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما