خانجانی در گفت‌وگو با برنا:

آفت مجلس حضور عناصر افراطی و رادیکال است

۱۳۹۴/۰۲/۱۳ - ۱۰:۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۸۱۸۵۵
آفت مجلس حضور عناصر افراطی و رادیکال است
جهانبخش خانجانی: هرچقدر بتوانیم به افراد معتدل و معقول کمک کنیم از جناح های مختلف وارد مجلس شوند این افراد در تصمیم سازی و تصمیم گیری بهتر می توانند عمل کنند.

جهانبخش خانجانی فعال سیاسی اصلاح طلب و سخنگوی وزارت کشور در دوران اصلاحات و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، گفت: اصلاح طلبان قطعا بر اساس دیدگاه های مشترکی که دارند برای دو نکته اهمیت قائل می شوند، اول اینکه همانطور که رهبری فرمودند انتخابات سالم و فراگیری با  مشارکت حداکثری برگزار شود و اصلاح طلبان در این انتخابات مسیر قانونگذاری را در ریل مناسب خود قرار دهند و از تندروی و تندخویی جلوگیری کنند و مجلسی تشکیل دهند که حافظ منافع ملی و فرایند توسعه گرایی باشد .

وی افزود: هرچقدر بتوانیم به افراد معتدل و معقول کمک کنیم از جناح های مختلف  وارد مجلس شوند این افراد در تصمیم سازی و تصمیم گیری بهتر می توانند عمل کنند، افراد تندخو و رادیکال و در عین حال فاقد مولفه های اولیه تصمیم گیری طبیعی است که برای مجلس مضر خواهند بود.

جهانبخش خانجانی با بیان اینکه بعید می دانم با اصولگراها ائتلافی صورت گیرد، ادامه داد: ولی عمدتا مسیری  طی می شود که کمک کنیم اصولگراهای معقول و معتدل فضا را برای به دست گرفتن قدرت و کرسی های مجلس پیش ببرند، زیرا در بین اصولگرایان نیز عناصر منطقی و معقول وجود دارد،  اصولگرایان اصیل دلشان برای این نظام و مملکت و کشور می سوزد و طبیعی است که مسیر رشد و توسعه را  البته با دیدگاه متفاوت طی کنند.

وی افزود: آفت مجلس حضور عناصر افراطی و رادیکال است که کشور و جامعه را به مسیر ناصحیح هدایت می کنند کما اینکه در سالیان گذشته حضور این عناصر در مجلس از تدوین قوانین فراگیر و در عین حال منطبق بر توسعه گرایی ، رشد و حفظ منافع ملی به دور بوده به همین دلیل باید کاری کنیم که مجلس با شمولیت عام و فراگیر در حوزه کارهای کلان و حمایت از برنامه های دولت و نظام شکل بگیرد.

سخنگوی وزارت کشور در دوران اصلاحات گفت: طبیعی است چه اصولگرایان و چه اصلاح طلبان هر دو باید از افرادی انتخاب شوند که این مولفه ها را در نظر بگیرند یعنی رشد، توسعه فراگیر و حفظ منافع ملی باید در اولویت باشد؛ افرادی هستند که خیلی سطحی به مسایل نگاه می کنند که آن سطحی نگری به مباحث جامعه جامعه را دچار اختلال می کند و باید تلاش کنیم که چنین افرادی به مجلس راه پیدا نکنند.

وی با اشاره به اینکه بعید می دانم شورای نگهبان  مشکلی برای اصلاح طلبان به وجود بیاورند، گفت: انشاالله با تدابیر مقام معظم رهبری و دولت این اتفاق رخ ندهد ولی در هر حال اصلاح طلبان تاکتیک ها و استراتژی های خود را دارند، به نظر من به یک حدی از بالندگی و افزایش سطح آگاهی سیاسی رسیده اند که در هر شرایطی بتوانند بازی رقیب را به نوعی به هم بزنند و برای تشکیل یک مجلس مقتدر، معقول و منطقی حضور داشته باشند از الان نباید  به توهم ترس دامن بزنند.

خانجانی ادامه داد: با گفت و گو و اعتماد سازی بین مسئولین نظام و حاکمیت به نظر من باید این مجلس را یک مجلس جامع برای اهداف جمهوری اسلامی تصور کنیم،  شرایط کشور شرایط خاصی است و در این شرایط مقام معظم رهبری همانطور که در حوزه سیاست خارجی تدابیری را اتخاذ کردند در حوزه سیاست داخلی نیز باید همین تدابیر را اتخاذ کنند.

وی افزود: ایشان در سال 92 رای مردم را حق الناس دانستند و خواستار حضور حداکثری مردم شدند حتی  به کسانی که به جمهوری اسلامی علاقه ای ندارند توصیه کردند برای حفظ سرنوشت مملکت حضور پیدا کنند به نظر من مشی ایشان برای جذب حداکثری است و توصیه های لازم را به شورای نگهبان خواهند داشت که از ریزش و حذف نیروهای اصیل و وفادار به جمهوری اسلامی و انقلاب جلوگیری کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: نباید به این توهم که شورای نگهبان می خواهد اصلاح طلبان را حذف یا رد کند دامن بزنیم اگر این اتفاق رخ دهد باز در آن صورت این تدبیر در اصلاح طلبان است که بتوانند یک مجلس قوی را تشکیل دهند و حضور مقتدری را داشته باشند.

وی بابیان اینکه ترکیب مجلس شورای اسلامی مجلس معقول و مطلوبی از نسبتی از اصلاح طلبان و اصولگرایان خواهد بود، گفت: اگر تلاش کنیم رادیکال ها و عناصر تندخو و ستیزه جو در مجلس نداشته باشیم آنوقت می توانیم به اهدافمان برسیم، مهم نیست  چند درصد اصلاح طلب یا اصولگرا باشند مهم این است که برایند تصمیم گیری مجلس یک تصمیم سازی عاقلانه ای باشد و برداشتم این است یک چنین مجلسی خواهیم داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان گفت: قطعا تصمیم اصلاح طلبان بر قائل شدن نقش ویژه ای برای بانوان است و اتخاذ تصمیم برای قرار دادن 25درصد از لیست اصلاح طلبان مربوط به شوراهای هماهنگی و راهبردی است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز