عملکرد بازار بیمه در سال ۹۳ منتشر شد

۱۳۹۴/۰۲/۱۳ - ۱۲:۳۸:۳۵
کد خبر: ۲۸۲۰۲۶
عملکرد بازار بیمه در سال ۹۳ منتشر شد
بیمه مرکزی آمار مقدماتی عملکرد بازار بیمه کشور در سال 1393را منتشر کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، براساس گزارش اداره تحلیل های آماری بیمه مرکزی سهم بخش غیردولتی از این مقدار به حدود 59.4 درصد رسید و 40.6 درصد دیگر توسط بیمه ایران در نقش تنها شرکت بیمه دولتی تولید شد.

براساس این گزارش، شرکت های بیمه ایران، آسیا، دانا، البرز، پارسیان، کوثر، پاسارگاد و کارآفرین (هر یک دارای سهم بالاتر از 3 درصد) در مجموع 80.5 درصد از حق بیمه تولیدی را به خود اختصاص داده اند. همچنین تعداد بیمه نامه های صادره در این مدت با 12.8 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 45.2 میلیون فقره بود. 42.2 درصد از حق بیمه های تولیدی به رشته بیمه شخص ثالث و مازاد و 19.8 درصد به رشته بیمه درمان اختصاص داشت. سهم بیمه زندگی نیز به حدود 10.9 درصد از پورتفوی حق بیمه تولیدی بازار رسید.

طبق این گزارش، شرکت های بیمه حدود 122 هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با سال قبل 20.1 درصد رشد نشان می دهد. 51.6 درصد از خسارت های بازار بیمه توسط بخش غیردولتی جبران شد.

شرکت های بیمه همچنین نزدیک به 18.9 میلیون مورد خسارت به بیمه گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با سال قبل حدود 14.4درصد رشد داشته است. 47.2 درصد از خسارت های بازار بیمه در رشته بیمه شخص ثالث و مازاد و 27.2 درصد در رشته بیمه درمان پرداخت شده است. بیمه زندگی نیز 5.8 درصد از خسارت پرداختی بازار بیمه سهم دارد.

طی این مدت، نسبت خسارت بازار بیمه معادل 59.1 درصد بود که در مقایسه با سال قبل 5.7 واحد کاهش نشان می دهد.

نسبت خسارت پنج شرکت بیمه: سینا، نوین، دی، ایران و ملّت بالاتر از این میزان در بازار بیمه بوده (به ترتیب با 98.3، 76، 71.9، 70.4 و 61.6 درصد) و نسبت خسارت دو شرکت بیمه آسیا و دانا (با حدود 59.6 درصد) نزدیک به سطح بازار بیمه است.

سه رشته بیمه درمان، اعتبار و شخص ثالث و مازاد، نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند (به ترتیب با حدود 81.1، 81 و 66 درصد). پس از این رشته ها، نسبت خسارت دو رشته بیمه مسئولیت و بدنه اتومبیل (به ترتیب با 57.8 و 55 درصد) بالاتر از این نسبت در سایر رشته های بیمه بوده اما پایین تر از نسبت خسارت بازار بیمه قرار دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز