فریدون مجلسی در گفت‌وگو با برنا:

درخواست کنندگان فکت‌شیت کشور را به سمت تحریم ظالمانه بردند/ تندروها به دنبال منافع شخصی هستند نه منافع ملی

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۰۷:۰۵:۵۶
کد خبر: ۲۸۲۱۱۹
درخواست کنندگان فکت‌شیت کشور را به سمت تحریم ظالمانه بردند/ تندروها به دنبال منافع شخصی هستند نه منافع ملی
اگر لازم بود که فکت شیت منتشر شود رهبری تنها دستور می دادند که فکت شیت ایرانی منتشر شود، لذا برخی افراد به ظاهر تندرو در این میان کاسه داغ تر از آش شده اند.

فریدون مجلسی کارشناس مسایل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص درخواست برخی افراد به ظاهر دلواپس مبنی بر انتشار فکت شیت ایرانی، گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که جزئیات مذاکرات و بیانیه ها می بایست منتشر شود ولی ایشان تاکنون به طور مستقیم نگفته اند که این جزئیات باید به صورت فکت شیت و مکتوب منتشر شود.

وی ادامه داد: لذا با توجه به این صحبت ها، وزیر امور خارجه کشورمان، آقای صالحی و سایر اعضای تیم مذاکره کننده بارها و بارها در تلویزیون، دانشگاه ها، بین کارشناسان و مجلس شورای اسلامی حاضر شدند و مردم را از روند مذاکرات آگاه کردند که این نوع آگاه سازی حتی از فکت شیت آمریکایی هم مفصل تر بوده است.

مجلسی با اشاره به بهانه جویی های مجدد برخی افراد گفت: این قسم بهانه جویی ها از جانب کسانی است که در دولت گذشته به دنبال تقابل با دیگر کشورها بودند و با عدم رعایت قوانین بین‌المللی کاری کردند که مردم ما 8 تا 10 سال تحت فشار تحریم های ظالمانه با شرایط بد اقتصادی دست و پنجه نرم کنند و ما امروز مجبور شویم تا به بعضی از محدودیت ها تن دهیم.

او اضافه کرد: این دولت امروز این ماموریت خطیر را گردن گرفته است و می بینیم که ظریف به بهترین شکل ممکن در حال به سرانجام رساندن این ماموریت است و این مدل اظهارات کارشکنی در پیشرفت مذاکرات هر توسعه اقتصادی و در نهایت قوی شدن جمهوری اسلامی ایران است.

این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: اگر لازم بود که چیزی با عنوان فکت شیت منتشر شود ایشان تنها دستور می دادند که فکت شیت ایرانی منتشر شود، لذا برخی افراد تندرو در این میان کاسه داغ تر از آش شده اند و کسانی که در این بین جوش می زنند تنها برای منافع از دست رفته خودشان و اینکه دیگر نمی توانند از تحریم ها کاسبی کنند، دلواپس هستند نه برای منافع نظام و کشور.

وی با اشاره به توسعه اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین عوامل قدرت و حفظ اقتدار اظهار داشت: مهمترین عامل برای قدرت گرفتن کشور در وضعیت فعلی توسعه اقتصادی است تا بتوانیم با اقتدار کامل در دنیا حرف خود را به کرسی بنشانیم.

مجلسی خاطرنشان کرد: کشور ژاپن پس از جنگ جهانی دوم هرگز حق نداشت که ارتشی در اختیار داشته باشد آن ها نیز وقتی دیدند اجازه داشتن ارتش ندارند تمام هم خود را گذاشتند روی این که اقتصادشان به یک اقتصاد توسعه یافته بدل شود و امروز می بینیم پس از گذشت آن سال ها امروز همه مردمشان از بهداشت، علم و مسکن برخوردارند و امپراطوری اقتصادی آن ها امروز در همه جای دنیا نفوذ کرده است.

وی افزود: از آن جایی که در دنیای امروز انرژی هسته ای به عنوان یک انرژی دسته دوم و سوم محسوب می شود، کشور ژاپن طبق برنامه ای قرار است تا چند سال آینده تمامی 48 نیروگاه هسته ای خود را با انرژی های پاکتر جایگزین کند.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: باید این نکته را یادآور شد که ما حق ساختن هر تعداد نیروگاه هسته ای را داریم که این بسته به نظر کارشناسان و مسوولان داخلی معین می شود که ما چه تعداد نیروگاه اتمی نیاز داریم، اما ما با داشتن این همه کویر و انرژی خورشید باید به سمتی برویم که بیشتر برق کشور را از این راه تامین کنیم.

این کارشناس سیاست خارجه با اشاره به مانور رسانه های به ظاهر دلواپس بر روی صحبت های مقامات آمریکایی پیرامون مسایل هسته ای گفت: حرف هایی که مقامات آمریکایی می زنند پاسخی است به یک سوال، حال زمانی که یک تندروی آمریکایی که در جهت منافع رژیم صهیونیستی عمل می کند، سوالی در رابطه با دسترسی ایران به بمب اتمی می پرسد، به طور حتم مقام آمریکایی پاسخ می دهد که آن زمان گزینه نظامی روی میز است و متاسفانه دلواپسان داخلی که در راستای تندروهای آمریکایی قدم بر می دارند تنها روی همین جمله گزینه نظامی روی میز است مانور می دهند و این را نمی بینند که وزیر امور خارجه آمریکا اقتدار و غرور خود را زیر پا می گذارد و برای ملاقات با همتای ایرانی خود وارد محل اقامت وی می شود.

مجلسی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از پیش نیازهای توسعه اقتصادی برداشته شدن تحریم های اقتصادی است و مردم ما در انتخابات دو سال گذشته با قاطعیت تمام به آن رای دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز