آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه امیرکبیر:

تعیین کنندگان زمان ظهور کذابند / کشور مقتدر ایران در منطقه به نفع غرب نیست/ عربستان در خدمت غربی هاست

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۱۲:۲۶:۲۳
کد خبر: ۲۸۲۳۱۷
تعیین کنندگان زمان ظهور کذابند / کشور مقتدر ایران در منطقه به نفع غرب نیست/ عربستان در خدمت غربی هاست
کشور مقتدر در منطقه به نفع اروپایی ها و آمریکایی ها نیست و می بینند که ایران آزادمنش است و در کنار آن عراق و سوریه و یمن که دچار اختلال شده اند و عربستان هم در خدمت غربی هاست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی در همایش مقام بزرگداشت استاد که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد گفت: من یکی از کسانی هستم که سه سال بعد از تاسیس این دانشگاه در جریان امور این دانشگاه قرار داشتم. گاهی برای سخنرانی به اینجا می آمدم و در آن زمان نیز مسئله ساز می شد. یک طرف دانشجویان انقلابی بودند و در طرفی دیگر بعضی از دانشجویانی که افکار مارکسیستی داشتند. این دانشگاه اعتبار زیادی به ایران داده و یکی از استوانه های علم و صنعت کشور است که توانسته شاگردانی را تربیت کند که در تاریخ بدرخشند.

آیت الله هاشمی با اشاره به مقام والای معلم گفت: متاسفانه ما در کشور با مشکلاتی مواجه هستیم و معلمان به خاطر اعتراضات به حق خود در کلاس ها شرکت نمی کنند و وظیفه ما این است که برای معلمان شادابی به وجود بیاوریم و انشاءالله با حل مشکلات آنان دغدغه این قشر را برطرف کنیم زیرا جایگاه معلمین در کشور بسیار بالاست.

وی با اشاره به مقام شهید دکتر مطهری گفت: شهید مطهری از نخبگان تاریخی و علمی کشور محسوب می شود که هم عارف و هم عالم. در علوم مربوط به خود فیلسوفی فقیه و بزرگ بود که مسایل اجتماعی را به خوبی می شناخت و برای آن ها همواره تحلیل داشت. در آن زمان نیز که مبارزات آغاز شد آقای مطهری به دنبال بیان شبهات و رفع مسایلی که مربوط به اسلام بود را بر عهده داشت. در زمان رضاخان استبداد کشور را تحت تاثیر قرار داده بود و مساجد دینی همه بسته شدند ولیکن ایشان در آن شرایط توانست فعالیت کند و آن همه آثار را به وجود بیاورد.

وی اضافه کرد: در شروع مبارزه و تا پایان آن تمام مسوولیت های خود را بر عهده گرفت و مسوول بنیان های فکری و اسلامی شد. من و آیت الله خامنه ای نیز عهده دار مسوولیت مبارزه با تهاجم را بر عهده گرفتیم. ایشان دو بار در عراق و پاریس به خدمت امام رفتند جلسه شورای انقلاب را توضیح دادند و امام نیز آن را پذیرفت و این شورا به تصویب رسید.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی انقلاب شد کشور از هم پاشیده و مجلسی به لحاظ رسمی نبود؛ شرایط منطقه و کشور در وضعی بود که باید هوشیار می بودیم.

وی ادامه داد: کشور مقتدر در منطقه به نفع اروپایی ها و آمریکایی ها نیست و می بینند که ایران آزادمنش است و در کنار آن عراق و سوریه و یمن که دچار اختلال شده اند و عربستان هم در خدمت غربی هاست. مصر که دژی در برابر اسراییل بود شرایط آن هم تغییر کرده است. پاکستان در داخل با گرفتاری مواجه است و تنها ایران است که مقتدرانه در منطقه ایستادگی می کند.

آیت الله رفسنجانی تصریح کرد: در روزهای اخیر نیز علایمی پیدا شده که سوریه به دو کشور تبدیل و عراق نیز به دو کشور و یمن نیز به دو کشور تبدیل شود و چیزی از ایران نگفتند چون ما بسیار مستحکم هستیم و ایران تنها لنگر مطمئن در منطقه است و در این شرایط به عنوان نیروهای انقلاب وظیفه داریم با توجه به نامی که رهبر انقلاب برای امسال تعیین کردند این عنوان را حفظ و نگذاریم جامعه دچار تشدد شود.

وی اضافه کرد:جلوگیری از تشدد بدان معنا نیست که به نظرات و پیشنهادات مختلف توجه نکنیم. ما باید آنقدر هوشیار باشیم که وحدت کشور را به عنوان یک نیاز واقع حفظ کنیم و لااقل خودمان باعث تفرقه نشویم زیرا امسال در کشور انتخابات را پیش رو داریم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در منطقه اظهار داشت: شب گذشته سی بار فرودگاه یمن بمباران شد. و سوریه نیز به طرف محاصره دمشق پیش می رود و افغانستان نیز یک بخشی از آن به دست طالبان گرفتار شده است. ما باید به مسوول حفظ خودمان در منطقه باشیم و این پایگاه را مستحکم نگه داریم.

آیت الله هاشمی اضافه کرد: دولت تعامل خوبی با دنیا شروع کرده و کشور فهمیده که ایران در بحث هسته ای به دنبال جنگ نیست و البته آن ها تلاش خود را می کنند که دردسری بزرگ ایجاد کنند.

وی در پایان گفت: اجازه دهیم مردم با آزادی و ادب و آنطور که تشخیص می دهند در انتخابات شرکت کنند. بیکاری تحصیلکردگان بیشتری صدمه را به کشور می زند و تورم بیش از تحمل مردم متوسط به پایین مشکلات واقعی در کشور است که قطعا فساد به وجود می آورد. اگر شما اساتید و طلبه ها تلاش کنید و موقعیت منطقه را توضیح دهید انشاءالله می توانیم از این گردنه ای که سخت تر از آن را در دوران جنگ شاهد بودیم، عبور کنیم که تنها نیاز به آمادگی و وحدت بیشتری داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز معلم و ارزش علم، گفت: اولین مقام معلم متعلق به شخص خداوند است و خداوند بزرگ‌ترین مقام برای فضیلت‌ها برای انسان را علم و دانش قرار داده است. خداوند همه اسماء را به آدم آموزش داده و این استعداد را در انسان قرار داده تا علم بی‌نهایت را دنبال کند. این علم بی‌نهایت است و هر چه پیش می‌رویم مسائل علمی جدیدتری پیش می‌آید و تا قیامت هم مسیر علم دنبال می‌شود. کسی هم از روز قیامت و ظهور امام زمان (عج) خبر ندارد و هر کس برای ظهور امام زمان وقت تعیین کند دروغگوست. انسان با ملائکه در علم‌جویی و تکلیف‌محوری تفاوت دارد و خداوند در زمان خلقت آدم به فرشته‌ها فهماند که علم آنها محدود است ولی انسان اینگونه نیست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: متاسفانه ما مشکلاتی در کشور داریم که آنها باید حل شود. معلمان ما این روزها به خاطر اعتراض به حق خود کلاس درس را تعطیل کرده و اعتراض می‌کنند که البته کسی هم مزاحم آنها نیست. من تاکید می‌کنم معلمان باید آنقدر شاداب باشند تا شادابی را به فرزندان ما هدیه دهند و از مهم‌ترین وظیفه ما در حکومت اسلامی این است که مقام شایسته معلم را مراعات کنیم در این صورت ما سرآمد دانش جهان می‌شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز