زنان آزاد شده به دست ارتش فاش کردند

سنگسار زنان نیجریه‌ای به دست بوکوحرام

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۱۲:۲۶:۳۱
کد خبر: ۲۸۲۳۱۸
سنگسار زنان نیجریه‌ای به دست بوکوحرام
زنانِ آزاد شده از دست گروه تروریستی "بوکو حرام" در شمال نیجریه، فاش کردند که پیش از رسیدنِ ارتش نیجریه بوکوحرام، سه زن را سنگسار و اعدام کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، زنانِ آزاد شده از چنگ بوکوحرام گفتند: وقتی نیروهای ارتش نیجریه برای نجات جان آنها نزدیک می شدند، عناصر بوکو حرام از آن سه زن خواستند به همراهشان فرار کنند، اما آن زن ها نپذیرفتند به همین سبب فوراً آنان را سنگسار کردند.

نیروهای ارتش نیجریه، 300 زنِ و کودکِ نجات یافته از چنگِ بوکوحرام را از جنگل های انبوهِ سامبیسا که مخفی گاه گروه های تکفیری است، به یکی از پادگان های نظامی ارتش منتقل کردند.

ارتش نیجریه با تاکید بر حمله به گروه های تکفیری، از آزادسازی 700 نفر از چنگ این گروه ها، طی هفته گذشته خبر داد.

زن های آزاد شده از چنگِ عناصر بوکوحرام، فقط از تعداد کشته هایی خبر داشتند که سنگسار شدند و از تعداد دیگر افرادی که به دست این عناصر کشته شدند، خبر ندارند.

این زن ها تاکید کردند: عناصر مسلح بوکوحرام، در ابتدای حملات مردها و نوجوانان را در برابر چشمان خانواده هایشان اعدام کردند، و زن ها و کودکان را با خود به جنگل بردند و برخی از زن ها را مجبور به ازدواج کردند.

به گفته این زن ها، عناصر بوکوحرام حتی یک لحظه از زن ها غافل نمی شدند و در هر حالتی آنان را زیر نظر داشتند.

"سیسلیا آبل" یکی از زن های آزاد شده از چنگ عناصر بوکوحرام درباره وعده های غذایی که به زن ها داده می شد، گفت: فقط یک وعده غذایی هنگام ظهر به ما می دادند. در این وعده هم، به ما ذرت خام می دادند که برای انسان قابل استفاده نبود. به همین سبب برخی از زنان سوء تغذیه گرفتند وبرخی نیز فوت کردند.

"اومارو" دیگر زنِ آزاد شده از چنگ بوکوحرام، مادر دو کودک است و 24 سال سن دارد. وی گفت: هر روز شاهد مرگِ یکی از زنان بودیم و هر روز منتظر بودیم کی نوبت به ما می رسد.

به نظر می رسد هیچ یک از این زن ها، از 300 دختر دانش آموزی که یک سال پیش توسط بوکوحرام از منطقه چیبوک ربوده شدند، نیستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز