وزیر نفت:

دست رانت‌خواران و کاسبان تحریم به زودی بریده می‌شود

۱۳۹۴/۰۲/۱۶ - ۱۴:۲۵:۳۷
کد خبر: ۲۸۲۹۵۸
دست رانت‌خواران و کاسبان تحریم به زودی بریده می‌شود
با لغو تحریم ها به زودی دست رانت خواران و کاسبان تحریم بریده می شود و ما باید این نکته را همیشه بدانیم که ما مرد شکستن و مقابله با تحریم هستیم؛ نه متقاضی تحریم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بیژن زنگنه وزیر نفت پیش از مراسم افتتاحیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به وعده هایی که از جانب دولت در همین نمایشگاه داده شد گفت: در سال گذشته با اتمام پنج فاز پارس جنوبی کار بزرگی در صنعت نفت صورت گرفت که افتخارش نسیب شما صنعتگران شده است و از شما تشکر می کنم.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که من قول دادم ساخت یک فراپالایش بود. انشاءالله در خردادماه سال جاری کلنگ آن توسط معاون اول رییس جمهوری زده شود. علاوه بر آن طرح توسعه غرب کارون با سرعتی که از قبل پیش بینی می شد در حال انجام گرفتن است. همچنین در کنار این پروژه ها ما با اصناف حرفه ای تبادل نظر داریم و طبق بخشنامه ای که مهرماه از سوی دولت ارایه شد شرکت ها ملزم شدند قیمت های داخلی و خارجی را یکسان کنند.

زنگنه اضافه کرد: یکی از این اقدامات در رابطه با محاسبه قیمت ارز بود که من پیشنهاد دادم برای قیمت گذاری مناقصه ها نرخ ارز آزاد اعمال شود که این اقدام تا سی درصد به نفع صنعتگران داخلی بود.

زنگنه در خصوص ساخت تجهیزات داخلی گفت: قرارداد ساخت 10 قلم از صنعت نفت و گاز از قبیل تجهیزات سر چاهی و درون چاهی، پمپ های حفاری، مته های حفاری، شیرهای کنترل، لوله های حفاری و ... در مناقصه ها بسته شد که ساخت آن ها به دست شرکت های تماما خصوصی داخلی انجام می پذیرد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای و لغو تحریم های ظالمانه اظهار داشت: رفع تحریم ها به معنای رها کردن ساخت و حمایت از تولید داخل نیست بلکه ما باید با بالا بردن سرعت و کیفیت محصولات داخلی بتوانیم پس از لغو تحریم ها از امتیاز صادرات به بازارهای جهانی استفاده کنیم.

وزیر نفت افزود: ما باید در ساخت شرکت های مهندسی، نفتی و پیمان کاری قدرتمند شویم تا بتوانیم هر پروژه ای در هر جای دنیا را به انجام برسانیم.

وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است گفت: ما از این طرح در سال گذشته برای توسعه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و همچنین صنایعی مثل راه آهن و صنعت برق استفاده کرده. به عنوان مثال در سال جاری برای گازرسانی روستایی اعتباری در حدود شش هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که با توجه به اینکه ما برای گازرسانی به روستاها و اجرای این طرح حتی نیاز به وارد کردن یک پیچ هم نداریم تمامی این مبلغ در داخل کشور هزینه می شود که از خروج ارز جلوگیری به عمل می آید و از شرکت های خصوصی داخلی حمایت می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با لغو تحریم ها به زودی دست رانت خواران و کاسبان تحریم بریده می شود و ما باید این نکته را همیشه بدانیم که ما مرد شکستن و مقابله با تحریم هستیم؛ نه متقاضی تحریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز