نوبخت:

۶۹۰ میلیارد از مطالبات فرهنگیان پرداخت شد

۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۲۰:۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۸۳۱۷۹
۶۹۰ میلیارد از مطالبات فرهنگیان پرداخت شد
نوبخت اظهار داشت: در بودجه امسال حدود 24 هزارمیلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سخنگوی دولت امروز در مراسم تجلیل ازمعلمان نمونه گیلان با بیان اینکه حدود 690 میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان هفته پیش پرداخت شد، گفت: تلاش می شود بقیه مطالبات بزودی پرداخت خواهد شد.

وی ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن هفته معلم و بزرگداشت شهید مطهری اظهار کرد:شهید مطهری اندیشه‌های نظام سرمایه‌داری را به درستی تبیین کرد و امروز معلمین باید با الگو گرفتن از نخبگان و اندیشمندانی چون شهید مطهری و دکتر شریعتی و با درک درست از شرایط زمان تحلیل درست را به دانش‌آموزان خود آموزش دهند چرا که یکی از وظایف اصلی معلمین آموزش اندیشیدن به دانش‌آموزان است.

محمد باقر نوبخت در ادامه به تصویب طرح رتبه بندی فرهنگیان در دولت اشاره کرد وافزود: این طرح از مهرماه امسال اجرامی شود و برای اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان هزارو350 میلیارد تومان اعتبار تصویب شده که این رقم در  سال آینده به 3 هزارو500 میلیارد تومان می رسد.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشور در گرو ارتقای آموزشی و مهارتی در آموزش و پرورش است در خصوص ساختار آمورش و پرورش گفت: ساختار به منزله تشویق و ترغیب نیست لذا باید بیاندیشیم آیا به واقع ساختار فعلی برای آموزش و پرورش مطلوب است بر این اساس دبیرخانه‌ای در سازمان برنامه‌ریزی تشکیل می‌دهیم تا فرهنگیان جامعه ایده‌های عملی خود را در دو محور ارائه دهند ابتدا اینکه ساختار فعلی آموزش و پرورش چگونه است و آیا محتوای فعلی کتب آموزشی می‌تواند غنای فکری و ذهنی دانش‌آموزان شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه توسعه فقط در جاده، آب و برق نیست، تصریح کرد: طی 4 سال اخیر حلقه تحریم‌ها تنگ‌تر شده چرا که ما توانایی تولید سالانه 4 میلیون بشکه نفت را داریم در حالیکه فقط یک میلیون نفت را می‌توانیم بفروشیم با این وضع چگونه حقوق کارمندان را بپردازیم.

سخنگوی اضافه کرد: در بودجه امسال حدود 24 هزارمیلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز