حجت الاسلام معزی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه:

کشتی نجات ایران فردا عازم یمن خواهد شد

۱۳۹۴/۰۲/۱۸ - ۱۲:۵۴:۵۴
کد خبر: ۲۸۳۳۲۵
کشتی نجات ایران فردا عازم یمن خواهد شد
نماینده ولی فقیه در هلال احمر گفت: کشتی نجات از سوی هلال احمر فردا حرکت می کند و به دست مردم مظلوم یمن خواهد رسید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین معزی در سخنان پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران گفت: امروز پرچم هلال احمر را در حوادث می بینیم. اگر حادثه ای بروز کند پیش از همه هلال احمر در صحنه حاضر می شود. هلال احمر در همه صحنه ها نه تنها در حوادث طبیعی که در مناسبت های مختلف مثل سفرهای نوروزی و سفر مردم به کربلای معلی هم حضور دارد. 

نماینده ولی فقیه در هلال احمر اظهار داشت: نخستین هدف هلال احمر تسکین بخشی به آلام بشری است. مانند آلامی که از حوادث قهر طبیعت مانند سیل و زلزله است و آلامی که از سوی بشر ناشی می شود.

حجت الاسلام معزی ادامه داد: انسان شخصیتی والا دارد. خدا می فرماید ما این انسان را گرامی داشتیم و احترام به ذات انسان محترم است. اگر هلال احمر به سوی مدد رساندن می رود به این مسئله توجه دارد.  

وی  اظهار داشت: خداوند انسان ها را دوست می دارد البته نه همه انسان ها را. بلکه انسان هایی که در پرتو تعالیم اسلام شخصیت یافته اند. این مسئله در قرآن نیز به شکل های مختلف نشان داده شده است. اساس تعلیم و تربیت اسلامی، انسان ها محترم و مسجود ملائک هستند. این انسان گرامی داشته شده است. اگر قهر طبیعت بر این انسان افراشته شد بر اساس مهر و مهربانی به این انسان باید کمک شود. هلال احمر یک نهاد مردمی و مردم نهاد است. هلال احمر از سازمان جوانان و داوطلبان شکل می گیرد. بیش از یک میلیون جوان و ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار داوطلب دارد.  

وی در پایان گفت: در تعالیم اسلام برترین جنبه دین احسان است.  امروز دست احسان مردم ایران به سمت مردم مظلوم یمن دراز شده است. اسلام دین نیکوکاری و احسان است اما در دنیا اسلام را چگونه نشان می دهند. یک طرف داعش، یک طرف تکفیری ها و کسانی که داعیه دار اسلام هستند؛ اینگونه در یمن جنایت می کنند. به یاری خدا فردا کشتی نجات از سوی هلال احمر حرکت می کند و به دست مردم مظلوم یمن خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز