ولایتی در جمع خبرنگاران:

مقاومت ایران و افغانستان زیاده خواهی غرب را خنثی کرد

۱۳۹۴/۰۲/۲۰ - ۱۶:۰۸:۵۰
کد خبر: ۲۸۳۹۲۵
مقاومت ایران و افغانستان زیاده خواهی غرب را خنثی کرد
ولایتی گفت: کسانی که از تروریست حمایت می‌کنند روزی غول تروریسم بر آنها غلبه خواهد کرد.

به گزارشس خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک پس از دیدار با وزیر اسبق وزارت امور خارجه عربستان در جمع خبرنگاران گفت: ما دو ملت مشترکات زیادی داریم و خوشبختانه هیچ یک از دو کشور مستعمره هیچ قدرت متجاوز نبوده اند.البته دیگران سعی کردند اعمال نفوذ کنند ولی مقاومت دو کشور بر زیاده خواهی غرب چیره شد.

ولایتی گفت: هر دو کشور معتقدند باید با افراطی گری به شکل داعش و دیگر افراطی گری ها مبارزه کرد، زیرا آنان نسبت به مواضع انسانی پایبند نیستند.اسلام دین حرمت است اما آنان در کلام بی رحمی مسلمانان را می کشند و آمریکا و صهیونیست نیز از آنها حمایت می کنند ولی باید بدانند کسانی که از تروریست حمایت می کنند روزی غول تروریسم بر آنها غلبه خواهد کرد.

ولایتی در خصوص آتش بس در یمن اظهار داشت: اعلام آتش بس برای اولین بار نیست، عربستان بار اول به آن پایبند نبود و بی رحمانه مناطق مسکونی را زیر آتش گرفت . در حقیقت یک شو است و وزیر خارجه آمریکا با سفر به عربستان می خواهد بگوید که ما به آتش بس کمک می کنیم ولی از سویی دیگر به سعودی ها کمک کرده و می خواهند به آنان پشت گرمی دهند، اما باید بدانند مردم یمن شجاع هستند. ما در مقابل زیاده خواهی آمریکا مقاومت کردیم و قطعا در مقابل عربستان هم مقابله خواهیم کرد.

وی در ادامه درباره اعلام نظر نمایندگان مبنی بر اینکه مجلس در صورت تهدید، مذاکرات هسته ای را متوقف خواهد کرد، گفت: مجلس شورای اسلامی بعنوان قوه مقننه مقتدر و ازاد است و می تواند در مقابل مسائل خارجی و داخلی تصمیم گیری کند، و قطعا با موافقت مجلس و تایید شورای نگهبان لازم الاجراست.

وی در پایان گفت: تهدیدات آمریکایی ها تکرار مکررات است و تازگی ندارد. آمریکایی ها در افغانستان ، عراق، مالی و سومالی شکست خوردند، آنان خواستند در عراق و افغانستان بمانند اما این امر هم محقق نشد.

نظر شما