شمخانی در دیدار با رئیس جمهور عراق؛

تشدید ایران هراسی نشانه عدم صداقت غرب است

۱۳۹۴/۰۲/۲۳ - ۲۱:۳۲:۵۹
کد خبر: ۲۸۴۹۷۳
تشدید ایران هراسی نشانه عدم صداقت غرب است
علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی عصر چهارشنبه با فواد معصوم رئیس جمهور عراق دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش گزوه سیاسی خبرگزاری برنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با رئیس جمهور عراق ضمن اشاره به رویکردها و رفتارهای دوگانه در موضوع مذاکرات هسته ای ایران از سوی طرف مقابل، برگزاری نشست های جهت دار با هدف ایجاد تفرقه در منطقه و تشدید ایران هراسی را نشانه عدم صداقت غرب و تکرار خطاهای محاسباتی گذشته توصیف کرد.

وی در این دیدار با تبریک دستاوردهای ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با گروه های تروریستی، اتکا به توان و نیروهای بومی و حمایت همه جانبه از آنان را رمز موفقیت و استمرار پیشروی ها به منظور استقرار کامل امنیت دانست.

شمخانی گفت: ناخشنودی برخی کشورها از پیروزی های ارتش عراق و سوریه در برابر گروه های تکفیری در کنار آموزش و تسلیح تروریست های اجاره ای برای مقابله با دولت قانونی سوریه، نشان دهنده عدم صداقت مدعیان غربی و حامیان منطقه ای آنان در مبارزه با تروریسم است.

وی گسترش همکاری های منطقه ای، اقتصادی و امنیتی میان ایران و عراق را فرصتی راهبردی و در مسیر تامین امنیت منطقه، مقابله با تروریسم و پیشرفت و توسعه دو کشور دانست و خاطر نشان ساخت: همکاری ایران و عراق در مبارزه با تروریسم و بازگرداندن امنیت به بخشهای وسیعی از این کشور، می تواند با طراحی و اجرای برنامه های اقتصادی موثر، موجبات آرامش و رفاه پایدار را بر ای مردم مظلوم عراق اعم از شیعه، سنی و کرد فراهم کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به رویکردها و رفتارهای دوگانه در موضوع مذاکرات هسته ای ایران از سوی طرف مقابل، برگزاری نشست های جهت دار با هدف ایجاد تفرقه در منطقه و تشدید ایران هراسی را نشانه عدم صداقت غرب و تکرار خطاهای محاسباتی گذشته توصیف کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با ابراز تاسف از تجاوز نظامی به یمن و کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع این کشور، افزود: کشورهای اسلامی در منطقه باید با هوشمندی و بهره مندی از راه حل های سیاسی، مانع از تشدید بحران و اتلاف سرمایه ملت های مسلمان شوند و ظرفیت های خود را معطوف به مقابله با رژیم صهیونیستی به عنوان تهدید اول منطقه کنند.

فواد معصوم رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش های ارزنده جمهوری اسلامی ایران در عرصه های سیاسی، امنیتی و نظامی برای مقابله با تهدیدات گروه های تروریستی بر توسعه همکاری همه جانبه دو کشور و استمرار رایزنی ها به منظور حل مسائل منطقه تاکید کرد.

وی افزود: موضوع یمن هرگز راه حل نظامی ندارد و مردم این کشور باید به صورت انفرادی از کمک های انسان دوستانه به ویژه غذا و دارو برخوردار شوند.

فواد معصوم با ابراز نگرانی از اقدام برخی کشورها در زمینه آموزش و تسلیح گروه های تروریستی، تصریح کرد: تجربه نشان داده است که اقدامات برهم زننده ثبات و امنیت دامن گیر عاملان ایجاد آن خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز