امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با نماینده پوتین :

اعلام آتش بس از سوی عربستان حرکتی نمایشی است

۱۳۹۴/۰۲/۲۵ - ۱۲:۳۳:۰۵
کد خبر: ۲۸۵۱۶۳
اعلام آتش بس از سوی عربستان حرکتی نمایشی است
معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه: عربستان در مسیر پایبندی به آتش‌بس و روند کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم یمن به شدت کارشکنی می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، حسین امیرعبداللهیان و نماینده پوتین در امور خاورمیانه با یکدیگر در تماسی تلفنی درباره ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه در یمن گفت‌وگو کردند. در این گفت‌وگو دوطرف نسبت به مانع تراشی عربستان در روند ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن انتقاداتی کردند.

امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش سازمان ملل برای ارائه کمک‌های انسان دوستانه، اظهار کرد: عربستان در دو مسیر پایبندی به آتش‌بس و روند کمک‌های انسان‌دوستانه به شدت کارشکنی می‌کند.

وی خواستار تلاش بیشتر سازمان ملل و همه کشورهایی که کمک‌های انسانی به یمن از مسیر مستقیم هوایی به صنعا و تمامی فرودگاه‌های این کشور اختصاص داده‌اند، شد.

معاون ظریف با انتقاد شدید از رفتار نادرست عربستان وضع انسانی در یمن را فاجعه انسانی قرن خواند و اعلام آتش‌بس از سوی این کشور را صرفاً حرکتی نمایشی دانست.

امیرعبداللهیان در ادامه بر وظیفه انسانی دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های غیردولتی مردم نهاد در شکستن محاصره انسانی مردم مظلوم یمن تأکید کرد.

 در ادامه میخائیل باگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده پوتین با تشریح برنامه امدادرسانی روسیه به یمن و انتقاد از روند کند ارسال کمک‌های انسانی بر ضرورت همراهی جدی جامعه جهانی در مقابله با فاجعه انسانی در یمن تأکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز