از سوی وزیر کشور صادر شد:

تشکیل نشست ویژه استانداران استان های هم مرز کشورمان با افغانستان

۱۳۹۴/۰۲/۲۵ - ۱۳:۵۵:۳۲
کد خبر: ۲۸۵۱۹۲
با دستور وزیر کشور، نشست ویژه استانداران استان های هم مرز کشورمان با افغانستان و همچنین مسئولین ذیربط وزارتخانه ها و دستگاههای عضو کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان تشکیل می شود.

به گزارشگروه سیاسی خبرگزاری برنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ضمن بازدید از تأسیسات و امکانات سازمانهای مستقر در پایانه مرزی دوغارون در مرز مشترک ایران با افغانستان از یگان های مرزبانی؛ جاده مرزی گمرک به سمت حاجی آباد، تپه سنجدی و گروهان هشتاد در جلسه ای با حضور مسئولین ذیربط برگزار شد ‌دستور تشکیل نشست ویژه استانداران استان های هم مرز کشورمان با افغانستان (خراسان رضوی؛ خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان) و همچنین مسئولین ذیربط وزارتخانه ها و دستگاههای عضو کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان را صادر کرد .

بر اساس این گزارش بر اساس تدبیر و دستور وزیر کشور در این نشست, اعضا به بررسی دقیق مشکلات مرزی ، تجاری ، اقتصادی و سایر موضوعات مرتبط به منظور طرح نتایج در پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که در اینده نزدیک در تهران برگزار خواهد شد خواهند پرداخت.

رحمانی فضلی که برای بازدید از برخی مناطق و طرح ها و دیدار با مسئولین شهرهای فریمان، تربت جام و تایباد ، صبح امروز از مشهد مقدس عازم این شهرها شده است . در نخستین گام در اردوگاه مراقبتی اتباع و مهاجرین خارجی شهید مطهری شهر فریمان ضمن بازدید از بخش های مختلف این اردوگاه به طور رو در رو با اتباع خارجی حاضر در این مرکز گفتگو کرد و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت و تدابیر لازم را به مسوولین ابلاغ کرد.

در گام دوم این مأموریت, وزیر کشور و رئیس کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی از مهمانشهر اقامتی محمد رسول الله (ص) تربت جام بازدید کرد. در این مهمانشهر نهصد (٩٠٠) خانوار شامل پنج هزار( ٥٠٠٠) نفر از اتباع کشور افغانستان بصورت مجاز أقامت و سکونت دارند. بازدید از بخش های مختلف مهمانشهر از جمله کارگاههای تولیدی و طرح های اشتغال زایی, مراکز درمانی و اموزشی و مذاکره با جمعی از خانوارهای مقیم این مجموعه و بررسی مشکلات این مهمانشهر بخشی از برنامه های وزیر کشور در این بازدید بود.

حضور وزیر کشور و رئیس کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و افغانستان در پایانه مرزی دوغارون در مرز مشترک ایران با افغانستان گام سوم برنامه های امروز وزیر کشور در بررسی میدان شرایط مرزی استان خراسان رضوی بود.

رتبه دوم صادرات در کشور، مقام اول ترانزیت مسافری با وسائط نقلیه در کشور، مقام پنجم از کل ترانزیت خروجی در کشور، مقام اول صادرات استان با ٩٥ درصد صادرات و ٥ درصد واردات و تردد روزانه ٣ هزار نفر مسافر مجاز و یا طرد عابرین غیر مجاز از این مرز قانونی شمای کلی از وضعیت پایانه مرزی دوغارون است.

وزیر کشور ضمن بازدید از این پایانه مرزی در جلسه ای با حضور مسئولین ذیربط شرکت کرد. در این جلسه استاندار خراسان رضوی، فرماندار تایباد، مدیران کل پایانه ها و گمرک ، فرماندهان مرزبانی و انتظامی استان، ضمن تشریح فعالیت ها و اقدامات به تبیین مشکلات موجود و نیازهای ضروری پایانه و حوزه های مرزبانی و انتظامی پرداختند.

مهمترین نتیجه این جلسه؛ صدور دستور ویژه وزیر کشور برای تشکیل نشست ویژه استانداران استان های هم مرز کشورمان با افغانستان ( خراسان رضوی؛ خراسان جنوبی و سیستان ) است که طی روزهای اتی اجرائی خواهد شد.

گفتنی است علاوه بر استاندار خراسان رضوی و مقامات محلی، دین پرست قائم مقام وزیر کشور و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر رحمانی فضلی را در این مأموریت همراهی کردند.

نظر شما