رایزنی امیرعبدالهیان با نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن

۱۳۹۴/۰۲/۲۷ - ۲۰:۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۸۵۶۹۵
رایزنی امیرعبدالهیان با نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن
در تماس تلفنی امیرعبداللیهان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن در خصوص آخرین تحولات یمن رایزنی و تبادل نظر شد .

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به موارد متعدد نقض آتش بس 5 روزه و تداوم تجاوزات علیه مردم بی دفاع یمن ، بر ضرورت تسریع در امر کمک رسانی به ویژه کمک های غذایی و دارویی برای مردم بیگناه یمن تاکید و اظهار داشت سازمان ملل و نهادهای امدادرسان لازم است برنامه گسترده ، فوری و منظمی برای ارسال کمک ها به یمن بمنظور جلوگیری از وخامت اوضاع انسانی داشته باشند و نقش نماینده ویژه دبیرکل در این زمینه مهم می باشد .

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران از آغاز گفتگوهای یمنی یمنی با مشارکت همه اطراف در یمن حمایت می کند و معتقد است گروه ها و احزاب یمن می توانند زیر نظر سازمان ملل به توافق  پایدار دست یابند. جمهوری اسلامی ایران از تلاش های سازمان ملل در این زمینه حمایت می کند .

ولدالشیخ احمد نیز در این تماس تلفنی با برشمردن تلاش های سازمان ملل برای ایجاد و تمدید آتش بس در یمن بر ضرورت گفتگوهای یمنی در مکان مورد توافق گروه ها تاکید و اظهارداشت سازمان ملل تلاشهای موثری برای ارسال کمک های انساندوستانه به مردم انجام داده که امیدوارست طی روزهای آینده به نتیجه برسد .

قرار است نماینده دبیرکل برای مشورت بیشتر از کشورهای منطقه و از جمله ایران دیدار نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز