لاریجانی مطرح کرد:

قدردان فداکاری پیشمرگان کرد هستیم

۱۳۹۴/۰۲/۲۸ - ۱۵:۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۸۵۹۵۷
قدردان فداکاری پیشمرگان کرد هستیم
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدردان فداکاری‌های پیشمرگان کرد مسلمان هستیم،‌ گفت: در برنامه پنج ساله ششم توسعه تلاش خواهد شد تا مشکلات استان کردستان در راه پیشرفت توسعه اقتصادی حل شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در کنگره پیشمرگان مسلمان کرد که در مسجد قبای شهر سنندج برگزار می‌شد، گفت: افتخار بزرگی است که در این محفل نورانی حضور یافته‌ام، به دلیل اینکه شهدای پیشمرگ کردستان در انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی داشتند. حضرت محمد (ص) فرمودند برای مجاهدان فی سبیل الله صد درجه در نظر گرفته شده که هر درجه به اندازه فاصله آسمان و زمین است. این سخن پیامبر (ص) بیانگر عظمت شهدا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ماموستا قادری امام جمعه تالش یک مبارز انقلابی است و در بیانات خود اظهار داشت ده هزار شهید پیشمرگ در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب شهید شده‌اند. این موضوع اثبات می‌کند فرق مختلف اسلامی به هم تنیده‌ است و سردار نقدی نیز اعلام کردند در اوایل انقلاب برادران اهل سنت در استانداری کردستان بست نشسته اند تا برای دفاع از انقلاب سلاح بگیرند.

وی افزود: احساس مسئولیت پیشمرگان کرد به انقلاب بیانگر نقش بی‌بدیل آنان است. امروز باید ما وظیفه خود را بشناسیم و از آرمان‌های شهدا دفاع کنیم. از امام معصوم (ع) نقل است که زمانی که اولین قطره خون شهید به زمین ریخته می‌شود خدا به شهید می‌گوید به هر جای بهشت که می‌خواهید وارد شوید بنابراین منزلت رفیع شهدا با هیچ صنفی قابل مقایسه نیست.

لاریجانی افزود: راهی که انقلاب اسلامی پیش روی ملت ما گذاشت، راهی است که باعث بیداری ذهن می‌شود، رسول الله (ص) فرمودند خیر و نیکی تماما در جهاد نهفته است و همچنین فرمودند اگر کسی در جهاد شرکت نکند و در قلب خود آرزوی جهاد را نیز نکرده باشد، منافق از این دنیا رفته است.

وی گفت: امام علی (ع) فرمودند اگر کسی لباس مجاهدت را از تن بیرون آورد، لباس ذلت و خواری می‌پوشد، بنابراین انسان با شرف باید اهل مجاهدت باشد.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: مجاهدت یک موضوع رکنی بوده و یک اصل برای مسلمان با بصیرت است، عظمت مردم ایران به خاطر مجاهدت‌های آنها بود، جوانان و پیشمرگان کرد راه مجاهدت را در پیش گرفتند و برای خود و مردم عزت آفریدند، پیشمرگان لباس شرافت و کرامت بر تن کردند و از ثمره خون شهدا امروز ایران در برابر ابر قدرت‌ها ایستاده است.

لاریجانی گفت: مسلمانان نباید ملت درجه دو و سه باشند و باید بر سرنوشت خود مسلط باشند و این راه بدون مجاهدت امکان پذیر نیست. در حال حاضر کشورهای منطقه مجبورند با یک تلفن تصمیم خود را عوض کنند و در کمپ دیوید نشان دادند که دیگران برای آنها تصمیم می‌گیرند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی در کشور گفت: باید اقتصاد کشور از استقلال برخوردار باشد و باید فرهنگ جهادی در اقتصاد جاری باشد. به دلیل اینکه اقتصاد بیمار باعث می‌شود استقلال سیاسی آن کشور تحت تاثیر قرار بگیرد.  

رئیس قوه مقننه افزود: برای دستیابی به اقتصاد سالم باید استقلال اقتصادی در کشور وجود داشته باشد یعنی به بخش‌های کشاورزی و صنعت و تولید کننده داخلی توجه شود. بنابراین باید در میدان اقتصاد نیز اهل مجاهدت بود. همچنان که رهبر معظم انقلاب در مشهد فرمودند فعالان اقتصادی باید مجاهدانه تلاش کنند.

لاریجانی افزود: امروز در منطقه آشفتگی‌هایی وجود دارد و یک گروه تکفیری و تندرو فکر می‌کنند انسانیت تنها به آنها اختصاص دارد و بقیه فرقه‌های اسلامی کافر هستند، این تحجر باعث تفرقه امت اسلامی شده و نتیجه آن این بوده که آنها تیغ را علیه مسلمانان می‌کشند. باید به آنها گفت چرا تیغ خود را علیه آمریکا و اسرائیل نمی‌کشید.

وی گفت: برخی کشورها در حالی بمب روی مردم یمن می‌ریزند که 60 درصد مردم این کشور شافعی هستند، باید از آنها سوال کرد چه منطقی برای کشتن مسلمانان دارید.

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه جریان‌های تروریستی شکست خواهند خورد، افزود: به یکی از وزرای خارجه منطقه که در بحران سوریه نقش داشت، نصیحت کردیم که باید بحران سوریه با گفت‌وگو حل شود اما وی در پاسخ گفت موضوع سوریه تا دو هفته دیگر تمام می‌شود این موضوع در حالی است که در حال حاضر 4 سال از بحران سوریه می‌گذرد و نتیجه خطای محاسباتی آنان گرفتاری ملت سوریه است.

لاریجانی افزود: برخی کشورها که جریان داعش را تجهیز کردند و به آنان سلاح دادند امروز خود گرفتار شده‌اند، نباید فراموش کرد داعش را کشورهای بزرگ و غربی برای سرکشی و استعمال به وجود آورده‌اند، اما امروز نگاه ابزاری‌شان به تروریست باعث شده برای خودشان مشکل ایجاد شود.

وی گفت: ما بدون هیچ ابایی حرف خود را می‌زنیم و روی وحدت مسلمانان تاکید داریم و هزینه این وحدت را خواهیم پرداخت، این میراث امام خمینی است.

رئیس قوه مقننه گفت: غربی‌ها به فکر تجزیه کشورهای مسلمان هستند اما ایران اسلامی تنها روی وحدت تمرکز دارد. تمامی فرقه‌های اسلامی برادر هستند و در اصول هیچ تفاوتی بین آنها نیست. همچنان که علامه طباطبایی فرمودند اصول و فروع ضروری با هم اختلاف ندارند.

وی گفت: آنچه انقلاب اسلامی به آن معتقد است این است که جریان‌های تروریستی را مخل زندگی مسلمانان و تحقیر مسلمانان می‌داند و در این زمینه مقام معظم رهبری فرمودند با همه تروریست‌ها مخالف هستیم.

لاریجانی گفت: در سفری که به یکی از کشورهای منطقه داشتم به یکی از مسئولان آن کشور گفتم چرا شما جریان‌های تروریستی را تقویت می‌کنید که وی در پاسخ گفت ما به صدام فقط چهل میلیارد دلار کمک کردیم که این موضوع اشتباه بود و اشتباه دوم ما حمایت از جریان‌های تروریستی بود و نکته این است که با وجود این اعتراف آنان دوباره به تروریست‌ها کمک می‌کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری تصریح کرد: امنیت منطقه را باید کشورهای منطقه تامین کند و تکیه به کشورهای غربی برای ایجاد امنیت در منطقه اشتباه بوده و عاملی برای فتنه است، ما قبول نداریم آمریکایی‌ها از آن سوی آبها بیایند و بخواهند در این منطقه امنیت ایجاد کنند. به دلیل اینکه آنان دوست دارند که با ایجاد تفرقه سلاح‌هایشان را بفروشند.

وی ادامه داد: دشمنان ایران هراسی را تبلیغ می‌کنند، این در حالی است که بعد از انقلاب با وجود قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران یک مورد نیز تجاوز نداشته، به دلیل اینکه ما به دنبال ایجاد امپراطوری در منطقه نیستیم.

لاریجانی افزود: انقلاب اسلامی ضد استعمار و فرهنگ امپراطوری است و تاکید دارد که زندگی مسالمت آمیز با حفظ امنیت منطقه وجود داشته باشد.

رئیس نهاد مقننه با بیان اینکه ایران علاقه‌ای به تسلط بر کشور دیگر ندارد، گفت: بعد از اینکه کشورهای منطقه در جنگ علیه ایران کمک کردند ما تلافی نکردیم و حتی حمله صدام به کویت را محکوم کردیم و معتقدیم که کشورهای منطقه باید روابط اقتصادی سالم داشته باشند و به هم کمک کنند و نباید فراموش کرد سیاست ما نسبت به کشورهای اسلامی برادرانه است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با منطق روشن و با استقامت و حوصله راه شهدا را ادامه خواهد داد و مسیر درست را با عقلانیت و بدون عصبانیت ادامه می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم تمامی فرقه‌های اسلامی برادرانه و مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کنند.

لاریجانی با بیان اینکه ما قدردان فداکاری پیشمرگان کرد هستیم، افزود: پیشمرگان کرد با حرکت‌های مجاهدانه امنیت را برای استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی ایجاد کردند و در پناه این امنیت باید در این مناطق سرمایه‌گذاری شود.

وی گفت: باید مشکلات در زمینه تولید حل شود تا مشکل بیکاری جوانان کردستان رفع شود و در این زمینه کمیته‌ای در مجلس تشکیل خواهد شد تا با بررسی پیشنهادات نمایندگان و فعالان اقتصادی زمینه تقویت بخش تولید کردستان فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:‌ مراودات اقتصادی ایران با عراق باید توسعه یابد و زمینه رشد صادرات فراهم شود و تلاش خواهد شد در تدوین برنامه پنج ساله ششم توسعه مشکلات استان کردستان حل شود.

نظر شما