بشار اسد در دیدار ولایتی:

محور مقاومت در منطقه شکسته نمی‌شود

۱۳۹۴/۰۲/۲۹ - ۱۴:۲۷:۲۱
کد خبر: ۲۸۶۲۱۹
محور مقاومت در منطقه شکسته نمی‌شود
رییس جمهوری سوریه گفت: محور مقاومت در منطقه شکل گرفته و کسی نمی‌تواند آن را در هم بشکند و بی‌تردید به پیروزی خواهیم رسید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع بیداری اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در ادامه سفر به لبنان، روز سه‌شنبه 29 اردیبهشت از مرز زمینی وارد سوریه شد و در اولین دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق پیرامون جبهه مقاومت، مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، مواضع برخی کشورها در ایجاد تفرقه و ظلم و جنایت، روابط دوجانبه و دیگر موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در ابتدای این دیدار که شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، سفیر سوریه در تهران، انصاری مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند، بشار اسد ضمن خوش آمدگویی به مشاور مقام معظم رهبری، از فرصت این دیدار ابراز خرسندی کرد و سفر ولایتی را دارای پیام سیاسی مشخص دانست و گفت: با توجه به جایگاه شما در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مشاورت رهبری معظم ایران، سفر شما به سوریه می‌تواند آثار ارزشمندی را به‌دنبال داشته باشد و امیدواریم که شاهد پیروزی‌ها و توفیقات روزافزون در مقابله و مبارزه با تروریسم باشیم.

در ادامه بشار اسد رئیس جمهور سوریه با تأکید بر "مقام معظم رهبری، جنابعالی و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران اشراف کامل و لازم را به مسایل منطقه‌ای، جهانی و همچنین سوریه دارید" به ارائه تحلیلی از منطقه پرداخت و ضمن تشکر و تقدیر از رهبری انقلاب، مسئولان و مردم ایران در حمایت از مقاومت مردم و دولت سوریه افزود: محور مقاومت در منطقه شکل گرفته و کسی نمی‌تواند آن را در هم بشکند و بی‌تردید به پیروزی خواهیم رسید و تاکنون حمایت عربستان، ترکیه و برخی دیگر از کشورها نتوانسته مقاومت را از بین ببرد.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله شاهد پیروزی‌های روزافزون خواهیم بود و البته بدون حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران این توفیقات امکان‌پذیر نبود و پیروزی در برابر تروریسم، برخی قدرت‌های منطقه، تفکرات تفرقه افکنانه، افراط گرایی، پیروزی جمهوری اسلامی ایران و سوریه است.

علی‌اکبر ولایتی هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک پیروزی‌های به دست آمده به‌ویژه در قلمون تأکید کرد: تردید نداریم که بر اثر مقاومت دولت و ملت سوریه، جبهه مقاومت و شخص جنابعالی امروز بی‌تردید سوریه در جایگاه بهتری نسبت به ابتدای بحران قرار دارد و تمام این بحران به‌دلیل نقش تعیین کننده در محور مقاومت محسوب می‌شود و علی‌رغم آنکه تصور می‌‌کردند سوریه بیش از 3 تا 4 هفته دوام نخواهد داشت، امروز بیش از 4 سال مقاومت کرده و روز به روز بر قدرت آن افزوده می‌شود و توفیقات بیشتری را به دست آورده است.

وی با اشاره به توهمات ایجاد شده در برخی از کشورهای منطقه و دیگر کشورهایی که در جهت تعلیم، تجهیز و اعزام گروه‌های تروریستی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این اقدامات بی‌تردید دامن خود این کشورها را خواهد گرفت و توهمات و تصورات شوم آنان برای تسلط بر منطقه و ایجاد تفرقه و حتی تجزیه برخی از کشورها هرگز تعبیر نخواهد شد و جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه کنار مقاومت دولت و مردم سوریه حضور خواهد داشت.

در پایان این دیدار و پس از بحث و تبادل‌نظر پیرامون موضوعات مختلف، بشار اسد صمیمانه‌ترین سلام‌های خود را برای ملت، مقام معظم رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران ابلاغ و اظهار کرد: امیدواریم شاهد برچیده شدن شر تروریسم‌، افراط‌گرایی و جریانات تکفیری باشیم.

ولایتی هم ضمن آرزوی سلامتی برای رئیس جمهوری سوریه و سربلندی برای ملت و دولت این کشور تصریح کرد: کشورهای مقاوم منطقه ایران، لبنان، سوریه و عراق در این مبارزه پیروز خواهند شد و آرزو می‌کنیم شاهد از بین رفتن تفکرات تفرقه‌افکنانه و جریان ظلم و جنایت در منطق باشیم.

 

 

نظر شما