وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با نوری المالکی دیدار کرد

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۱۲:۰۷:۳۷
کد خبر: ۲۸۶۴۶۲
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با نوری المالکی دیدار کرد
سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که در عراق به سر می برد با نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق دیدار و آخرین وضعیت تحولات میدانی عراق و مسائل دوجانبه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار دهقان در این دیدار با تمجید از نقش آقای مالکی در شکل گیری همکاری های دفاعی و امنیتی میان تهران و بغداد و با اشاره به توافقات صورت گرفته با مقامات دفاعی – امنیتی عراق گفت : امیدواریم با اجرای این توافقات شاهد ارتقای توان دفاعی و تحرک بیشتر در مبارزه موثر عراق علیه تروریسم باشیم.

وی افزود : همان گونه که بارها اعلام کردیم ملت و دولت ایران با همه توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است.

وزیر دفاع کشورمان تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها آماده ی همکاری با عراق است و سرعت بخشیدن به اجرای توافقات می تواند در خروج عراق از بخش عمده ای از چالش های پیش رو موثر باشد .

نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار گفت : کمک های ایران همواره ملموس، قوی، به موقع و شجاعانه بوده است و ما آثار و برکات آن را به خصوص در وقایع موصل به خوبی شاهد بودیم .

نوری مالکی در ادامه افزود : کمک های ایران برای پی ریزی یک صنعت دفاعی مستقل، بومی، با اقتدار می تواند مبنای مناسبی برای همکاری های دفاعی و راهبردی موثر برای تقویت نیروهای مسلح عراق باشد .

معاون رئیس جمهور عراق با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران، خواستار تعمیق و گسترش روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عراق شد و گفت : بنده هم در مسئولیت قبلی و هم در مسئولیت جدید، همه تلاش خود را برای تحقق این موضوع به کار خواهم گرفت .

 

 

نظر شما