با حضور وزیر ارتباطات؛

مجتمع ICT تبریز افتتاح شد

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۱۲:۴۱:۵۰
کد خبر: ۲۸۶۴۸۹
مجتمع ICT تبریز افتتاح شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که زیرساختهای ICT تا میزان قابل قبولی در کشور رشد کرده است، گفت: این در حالی است که همزمان با افزایش ظرفیت ها ، مطالبات مردم نیز افزوده شده که در این راستا باید تلاش های خود را افزایش دهیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که همزمان با هفدهمین سفر هیات دولت به استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح مجتمع ICT تبریز حضور یافت، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی توسعه قابل قبولی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته است و باید قدردان زحمات همکارانمان در این استان باشیم.

واعظی با اشاره به توسعه ای که کشور در طول یکسال گذشته در بخش زیرساختهای ICT داشته است گفت: در سال گذشته پروژه ای به نام ضربت طراحی شد تا ظرفیت شبکه اینترنت تا دو برابر افزایش یابد.

واعظی با بیان اینکه برای ارائه نسل سوم و چهارم تلفن همراه نیاز اپراتورها را بیش از مطالباتشان تامین کرده ایم سرمایه گذاری اپراتورهای تلفن همراه و بخش خصوصی را برای افزایش تولید محتوا امری مفید خواند .

و ی گفت: تولید محتوا در عرصه ICT بستر مناسبی را برای اشتغال زایی و سوددهی در کشور فراهم می آورد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه سالانه 22 هزار فارغ التحصیل در بخش اطلاعات و ارتباطات وارد کشور می شود، گفت: دولت تدبیر و امید همواره بر اشتغال زایی تاکید داشته و در این میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خود را مکلف می داند تا با توجه به پتانسیل های بالای این بخش ابزارهای لازم را فراهم آورد.

واعظی با اشاره به توانمندی های بالای بخش خصوصی فعال در حوزه ICT گفت: از توان بخش خصوصی باید در راستای اشتغال زایی در استان ها بیشتر بهر برده و باید با تعامل بیشتر این بخش را حمایت کنیم.

نظر شما