لاریجانی در مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن:

سران غربی حق جستجو در اسرار ایران را ندارند

۱۳۹۴/۰۳/۰۱ - ۲۱:۵۱:۱۹
کد خبر: ۲۸۶۹۷۳
سران غربی حق جستجو در اسرار ایران را ندارند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط نظارت بین المللی برای تمام کشورها یکسان است، گفت: آمریکایی‌ها سعی دارند در مذاکرات برای ایران شرایط جدیدی بگذارند در حالی که رهبری فرمودند شما حق ندارید به بهانه دقت نظر اسرار ایران را جستجو کرده و قوانین نظام جهانی را جعل کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در آئین اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که عصر امروز (جمعه یکم خردادماه) در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که در جمهوری اسلامی حرکت سازنده و عمیقی در زمینه قرآنی به وجود آمده و امروز ما جلوه‌ای از این حرکت سازنده را برای دنیا و آخرت جامعه شاهدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی این حرکت قرآنی را مایه برکات زیادی برای امت اسلامی دانست و عنوان کرد: از آقای محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و همکاران ایشان برای همت در طول سالیان برای برگزاری این مراسم باشکوه سپاسگزارم.

وی افزود: خوشبختانه این مراسم باعث شده است جوانان، آقایان و خانمها به حفظ، قرائت و تفسیر قرآن روی آورند و در علوم قرآنی تبحر پیدا کنند.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: از رسول خدا (ص) نقل است که فرمودند قرآن دانان و عاملان آن مورد رحمت الهی قرار می‌گیرند و در نهایت از اهالی بهشت می‌شوند، لذا اگر به دنبال دریافت کلام امام حسین (ع) هستیم، باید از کلمات اهل بیت (ع) صراط صحیح را دریابیم.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند اگر کسی گمان کند می‌تواند بهتر از آیات قرآن بیاورد چیز (قرآن) با عظمتی را کوچک و مطالب کوچکی را بزرگ کرده است لذا کسانی که با قرآن انس دارند باید بدانند  عظیم تر از مطالبی که نسبت به آن آگاهند وجود ندارد.

وی افزود: اگر کسی تصور کند راه سعادت، راهی که امام حسین (ع) اختیار کرد با تمسک به قرآن بود، راه خودش نیز هموار می‌شود. چنانچه  اشعار حافظ شاعر بزرگ ایرانی نیز می‌گوید تجلی بخشی از عرفان قرآنی است. همچنین پیامبر گرامی (ص) می‌فرمایند خانه‌های خود را به تلاوت قرآن نورانی کنید و از آنهایی که منزل خود را از قرآن دور کرده‌اند نباشید.

لاریجانی همچنین خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) می‌فرمایند هرگاه در خانه‌ای قرآن زیاد بخوانند خیرش زیاد می‌شود و به سمت آسمان نور می‌دهد که نمونه آن مادری است که هفت فرزندش حافظ قرآن بوده‌اند که این مسئله فوق العاده است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم نور هدایت خداوند در تدبیر ما حاکم شود باید به قرآن تمسک جوییم، گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند هرگاه کارها چون شب ظلمانی برایتان تاریک شد قرآن بخوانید که آن شفیعی است که شفاعتش پذیرفته شده و شاهدی است که تثبیت شده و هر که او را پیشوای خود قرار دهد به بهشت می رود و هر که قرآن را کنار بگذارد به جهنم سوق داده می‌شود و هر کس بر اساس قرآن قضاوت و حکومت کند براساس عقل حکومت کرده است.

وی با اشاره به شرایط امروز امت اسلامی که دچار تاریکی شده است، گفت: شرایط تاریک امت اسلامی از اختلافات تا جریانات تکفیری که دستشان به خون مسلمانان آغشته است حاصل مکر و حیله‌گری مستکبران است که خاتمه پیدا نکرده است و تاکنون هیچ زمانی به اندازه امروز دچار مکر مضاعف کشورهای قدرتمند نبوده‌ایم.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه رفت و آمدها و همکاری های دنیای اسلام به سمتی می رود که بیشترین اختلاف بین کشورهای اسلامی به وجود می‌آید، یادآور شد: برخی کشورهای اسلامی سلاح‌های دسته چندم می‌خرند تا به جان مسلمانان بیفتند؛ آیا این اندازه امت اسلامی است که وقتی تمسک به قرآن می‌کند، حادثه شنیعی مثل یمن ایجاد شود و عده زیادی کشته و آواره شوند؛ سعودی‌ها می‌گویند برای امنیت خود نگرانیم، آیا کسی که نگرانی امنیتی دارد باید کشور دیگری را نابود کند، مگر پیامبر (ص) نفرمودند مسلمانان مثل دانه‌های شانه کنار هم هستند پس چرا مسلمانان را مخل امنیت خود می‌دانید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با طرح این پرسش که چرا نسبت به ایران که در طول سی و شش سال پس از انقلاب به هیچ کشور اسلامی تجاوز نکرده نگرانید تصریح کرد: قدرت ایران در کنار امت اسلام و برای دفاع از آنهاست نه علیه آنها؛ ایران از حقوق مردم فلسطین و حماس در قضیه غزه دفاع و حمایت کرد و زمانی که تروریست‌های وحشی به جان مردم عراق افتادند با درخواست کمک آنها از آنها حمایت کرد، لذا این قدرت ایران برای عزت و آبروی مسلمانان است.

وی در ادامه با ابراز تاسف از ادبیات رسانه‌های کشورهای اسلامی در خصوص امپراطوری گری ایران بیان داشت: ما امپراطوری را مخل تفکر اسلامی می‌دانیم و انقلاب ما برای این بود که عهد امپراطوری ‌گری سر آمده و مسلمانان بیدار شده‌اند که بر سرنوشت خود حاکم شوند نه اینکه تحت سلطه باشند لذا اگر کشورهای بزرگ که تصور می‌کنند می توانند سلطه کنند در اشتباهند.

لاریجانی همچنین با اشاره به نظر نظام جمهوری اسلامی خطاب به برخی کشورهای اسلامی گفت: مبادا با توهمات اشتباه، دیگران از شما سوءاستفاده کنند، چنانچه مستکبران در کمپ دیوید جلسه می‌گذارند که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند لذا این بلوغ باید در بین رهبران اسلامی باشد که به درستی قضاوت کنند.

رئیس قوه مقننه در ادامه یادآور شد: زمانی که کشورمان مورد تجاوز قرار گرفت، کشورهای زیادی در آن دست داشتند اما ما تلافی نکردیم؛ همچنین زمانی که آمریکا و صدام به کویت حمله کردند ما صدام را محکوم کردیم چون می‌دانستیم کدام کشورها پشت این قضیه بودند و چنانچه امام (ره) تعبیه کردند این بود که در راه وحدت حرفی نگذاریم و با وجود تجاوزات گذشت کنیم و کشورهایاسلامینیز در تار و پود اختلافاتی که مستکبران ایجاد می‌کنند قرار نگیرند.

وی در ادامه با اشاره به گرفتاری دیگر مسلمانان اظهار کرد: جریانی در کشورهای اسلامی به وجود آمده که از درون کشورهای اسلامی نیست، جریانی که درگیری مسلحانه را بین امت اسلامی شکل داده و همه فرق اسلامی جز خود را تکفیر می‌کنند.

لاریجانی ادامه داد: جریان وهابیت امروز راه اشتباهی را می‌رود که همه فرق اسلامی را تکفیر می‌کنند چرا که تنوع در تفکر اسلامی وجود دارد، چنانچه علامه طباطبایی (ره) می‌فرمایند همه فرق اسلامی در اصول و فروع ضروریه تفاوتی نداشته و یکسانند و غیر از این مسائل ممکن است اختلافاتی داشته باشند که آن هم شایستگی تیغ کشیدن به روی مسلمانان را ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به حدیث قدسی که از پیامبر (ص) و امام باقر (ع) نقل شده است، اشاره و خاطرنشان کرد: زمانی که پیامبر (ص) به معراج رفت از خداوند پرسید حال مومن نزد تو چگونه است که خداوند فرمود ای محمد (ص)! کسی که به دوستدار من اهانت کند آشکارا به جنگ من آمده است لذا باید از کسانی که همه را تکفیر می‌کنند پرسید با این سخن پروردگار چه می‌کنید و با این که مقام مسلمان نزد خدا عزیز است، چگونه جان آنها را می‌گیرید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه زمانی که شرایط تاریک می‌شود باید به قرآن پناه ببریم، گفت: مشکلات درونی و بیرونی جهان اسلام از کج اندیشی در داخل امت اسلامی است که باید به قرآن پناه برد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا سالها نسبت به ایران جفا و ظلم کرده است، بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی حکومت دیکتاتوری را کنار گذاشتیم و دموکراسی را حاکم کردیم پس چرا عصبانی هستید و ملت ایران را تحریم می‌کنید. به چه زبانی بگوییم فناوری هسته‌ای ما صلح آمیز است و رهبری فتوا داده‌اند که تولید سلاح کشتار جمعی حرام است. آیا از این فتوا بالاتر هم داریم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان اضافه کرد: زمانی گفتند قصد مذاکره دارند، که دولت جدید آن را جدی گرفت و تا حدی سامان پیدا کرد و در اصولی توافقاتی حاصل شد اما باز هم زمان نگارش به دنبال خدعه و زیاده‌خواهی هستند و درباره مسئله هسته‌ای ایران قوانین بین المللی را جعل می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه شرایط نظارت بین المللی برای تمام کشورها یکسان است، گفت: آمریکایی‌ها سعی دارند برای ایران شرایط جدیدی بگذارند در حالی که رهبری فرمودند شما حق ندارید به بهانه دقت نظر اسرار ایران را جستجو کرده و قوانین نظام جهانی را جعل کنید، لذا این خدعه جدیدی است که سران کشورهای غربی باید فهم کنند که ایران تاکنون از طریق استقامت در منافع خود ضرر نکرده است.

لاریجانی در ادامه با تاکید بر اینکه ما در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی می‌کنیم، یادآور شد: ما با انواع خدعه‌ها و مکرها مواجهیم و به یک روشن بینی در پناه قرآن نیاز داریم که رهبران دینی و سیاسی باید بیش از دیگران به آن توجه داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان به روایتی از معصوم (ع) در کافی اشاره و خاطرنشان کرد: دفترها در روز قیامت برای تمامی انسان‌ها سه دفتر شامل نعمت‌ها، کارهای نیک و کارهای ناشایست است که در روز قیامت دفتر نعمت‌ها با کارهای نیک یکی می‌شود و دفتر کارهای ناشایست برای بندگان به جا می‌ماند؛ پس قرآن را پیش روی او می‌آورند و قرآن خطاب به خداوند می‌گوید این بنده مومن توست که خود را برای خواندن من به مشقت انداخت و دیدگانش اشک ریزان می‌شد پس چنانچه مرا خشنود ساخته او را خشنود کن که خداوند در پاسخ می‌فرماید بنده من! دست راست خود را برای دریافت رزق خدا و دست چپ را برای دریافت رحمت الهی باز کن؛ پس بهشت بر او مباح می‌شود و هر که آیه‌ای از قرآن بخواند یک درجه بالاتر می‌رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز