مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در توکیو برگزار شد

۱۳۹۴/۰۳/۱۵ - ۰۹:۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۸۹۹۸۹
مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در توکیو برگزار شد
مراسم بزرگداشت نیمه شعبان، سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، همچنین بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (رحمه الله) در توکیو برگزار گردید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در این مراسم که در عصر روز چهارشنبه 13 خرداد 1394 برابر با 15 شعبان 1436 در سالن فردوسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو برپا شد، جمعی از ایرانیان مقیم ژاپن همراه با خانواده هایشان نیز حضور داشتند.

دکتر رضا نظر اهاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، در این مراسم با اشاره به همزمانی دو مناسبت نیمه شعبان و ارتحال امام خمینی ، به تبیین نقش ممتاز عدالت خواهی در اندیشه شیعیان پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) این آرمان را در جهت برپایی انقلاب اسلامی به کار گرفت و مسیر آینده جمهوری اسلامی را هم بر همین مبنا قرار داد. وی افزود: قیام حضرت مهدی ( عج) هم با محوریت عدالتخواهی صورت خواهد کرفت و این افتخار شیعیان است که از اندیشه ای بر خوردارند که  اصلاح امورشان به حرکت خود آنها در جهت عدالت مبتنی شده است.
 
پرفسور کنجی تومیتا ایرانشناس ژاپنی و از اساتید دانشگاه دوشیشای کیوتو ، نویسنده کتاب تنها کتاب ژاپنی درباره امام خمینی هم طی سخنانی در این مراسم، با اشاره به نحوه آشنایش با ایران و امام خمینی و روند نگارش کتاب معرفی این شخصیت بزرگ، گفت: وجه بارز اندشه امام خمینی برای من، تاکید ایشان بر فطرت خداجوی انسان است که مبنای بسیاری از اندیشه های اوست.  

در این مراسم نماهنگ حضرت امام خمینی(ره) و نیمه شعبان اجرا و مداحان و شاعران به همراه سایر سخنرانان یاد امام و نیمه شعبان را گرامی داشتند. در این مراسم حاضران در مسابقه ای مربوط حضرت صاحب الزمان و امام خمینی شرکت کردند که به قید قرعه جوایزی به برندگان اهدا شد. در حاشیه این مراسم، نمایشگاه تصاویری از شروع قیام حضرت امام(ره) تا عروج ملکوتی ایشان همراه با برخی از کتب با موضوع امام برپا شده بود که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز