از سوی جهانگیری؛

آئین نامه اجرایی تبصره (۲۰) برای اجرا ابلاغ شد

۱۳۹۴/۰۳/۱۵ - ۰۹:۲۴:۵۲
کد خبر: ۲۸۹۹۹۱
آئین نامه اجرایی تبصره (۲۰) برای اجرا ابلاغ شد
معاون اول رئیس جمهور آئین‌نامه اجرایی تبصره (20) قانون بودجه سال 1394 کل کشور را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بر اساس آیین‌نامه اجرایی تبصره 20 قانون بودجه سال 1394 کل کشور که توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده وزارت نیرو موظف است به ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی کلیه مشترکان و برق صادراتی سالانه ۲۲ هزار میلیارد ریال به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز کند.

بر اساس آیین‌نامه اجرایی تبصره 20 قانون بودجه سال 1394 کل کشور که توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده وزارت نیرو موظف است به ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی کلیه مشترکان و برق صادراتی سالانه ۲۲ هزار میلیارد ریال به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز کند.

هیئت وزیران به استناد تبصره (20) قانون بودجه سال 1394 کل کشور، آئین‌نامه اجرایی تبصره یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

آئین‌نامه اجرایی تبصره (20) قانون بودجه سال 1394 کل کشور

ماده 1- در این آئین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح به کار می‌روند:

الف - سازمان: سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها

ب - خزانه: خزانه‌داری کل کشور

ج‌ - قانون تنظیم (2) : قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) - مصوب 1393-

د - تبصره (20) : تبصره (20)‌ قانون بودجه سال 1394 کل کشور

ماده 2- منابع حاصل از افزایش قیمت‌های موضوع مواد (1) و (3) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، در سال 1394 به ترتیب زیر توسط شرکت های مشمول، وصول و به حساب متمرکز آنها نزد خزانه واریز می‌شود.

بر اساس این گزارش، وزارت نیرو موظف است مبلغ یکصد و دو (102) ریال به ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی کلیه مشترکین و برق صادراتی، بابت سهم هدفمندسازی یارانه‌ها که در کل سال معادل 22 هزار میلیارد (000ر000ر000ر000ر22) ریال است به صورت ماهانه یک هزار و هشتصد و سی و سه میلیارد (000ر000ر000ر833ر1) ریال مستقیماً به حساب تمرکز وجوه سازمان نزد خزانه واریز نماید.

با واریز وجوه فوق و نیز احتساب اعتبار موضوع ردیف (12-520000) قانون بودجه سال 1394 کل کشور، بهای سوخت مصرفی کلیه نیروگاه های کشور که تمامی برق تولیدی خود را با اعلام وزارت نیرو به شبکه سراسری عرضه می نمایند (هشتصد ریال به ازای هر متر مکعب گاز طبیعی، هزار و سیصد ریال به ازای هر لیتر نفت کوره، دو هزار و یکصد ریال به ازای هر لیتر نفت گاز با احتساب عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده) قابل تسویه حساب خواهد بود.

*وایز به ازای فروش هر متر مکعب آب مبلغ 10 ریال به حساب سازمان نزد خزانه

شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی نیز مکلفند به ازای فروش هر متر مکعب آب مبلغ 10 ریال مستقیماً به حساب تمرکز وجوه سازمان نزد خزانه واریز نمایند.

شرکت‌های مذکور موظفند وجوه فوق الذکر را هر ماه مقدم بر کلیه پرداخت های خود به حساب سازمان نزد خزانه واریز و سپس سایر پرداخت های خود را انجام دهند و عملکرد مبالغ واریزی موضوع این تصویب نامه را به سازمان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گزارش نمایند.

چنانچه شرکت های فوق الذکر نسبت به پرداخت به موقع مبالغ یاد شده تاخیر نمایند، سازمان مکلف است مراتب را به خزانه اعلام و خزانه موظف به کسر وجوه اعلامی از حساب های تمرکز وجوه شرکت های مرتبط و واریز به حساب سازمان است.

بر اساس این ابلاغیه هر سه ماه گزارش عملکرد آن باید به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارایه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز