لاریجانی:

ایران با ولایت فقیه از گردنه ماجراجویی‌های غرب به خوبی عبور می‌کند

۱۳۹۴/۰۳/۱۵ - ۱۰:۲۵:۳۵
کد خبر: ۲۹۰۰۱۵
ایران با ولایت فقیه از گردنه ماجراجویی‌های غرب به خوبی عبور می‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه راه و مشی امام(ره) این بود که سیاست باید در خدمت اخلاق و معنویت باشد، گفت: نظام ایران وفای به عهد را رکن سیاست می‌داند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت،  علی لاریجانی شب گذشته (پنجشنبه 14 خرداد) در مراسم یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای قیام 15 خرداد سال 42 که در آستان مقدس امامزاده جعفر ابن موسی الکاظم در پیشوا ورامین برگزار شد، گفت: باید از عرض کنم که این یک افتخار بزرگی برای شما است که در انقلاب اسلامی پیش‌رو بودید و شما کار استثنایی انجام دادید، زیرا در آن شرایط بسیار سخت که رژیم سفاک شاهنشاهی با کمک آمریکا، یک سلطه‌ای را بر ایران ایجاد کرده بود، امام(ره) قیام کرد و شما پیروان راستین آن امام(ره) بودید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آن شرایط سکوت و غربت، شما حرکت کردید که این حرکت بسیار ارزشمند است و شما حق بزرگی به گردن ملت ایران دارید که سکوت را شکسته و حرکت شما باعث حرکت‌های بعدی ایران اسلامی شد. هر چند که سفاکان رژیم شاه جلوی مردم پیشوا را گرفتند اما این حرکت نمادین باعث شد که یک زندگی جدید برای مردم در انقلاب ترسیم کنید، بنابر این شما دو اقدام مهم انجام دادید: اول اینکه انقلاب و حرکتی که امام(ره) به وجود آورد را زودتر از دیگران درک کردید و این موضوع بسیار مهمی است و دوم اینکه شما با جان خود به صحنه آمده و نشان دادید که از این انقلاب با تمام هستی دفاع می‌کنید، بنابراین این دو ویژگی در کنار هم باعث زنده ماندن انقلاب اسلامی شد.

وی تاکید کرد: شناخت شما از حرکت امام(ره) یک شناخت واقعی بود و رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام(ره) نکات مهمی را بیان فرمودند که همه این نکات برای شرایط امروز ایران مهم است. به عبارت دیگر یک تحلیل واقع‌گرایانه از جریان انقلاب و حرکت امام(ره) بیان کردند که باید آن را با همین شفافیت درک کرد.

لاریجانی تصریح کرد: نکته مهم این است که مردم پیشوا در آن روزگار درک کردند که حرکت واقعی باید با رهبری روحانیت بیدار و آگاه صورت گیرد و در حال حاضر نیز رهبری معظم به این نکته تاکید داشتند به ویژه در آن زمان که درخصوص اسلام ناب محمدی صحبت کردند و این اسلام را از اسلامی سکولاریستی و متحجرانه جدا کردند، از این‌رو این نکته‌ای است که باید ابعاد آن را درک کرد، زیرا اسلام سکولاریستی می‌گوید که دین باید از سیاست و اجتماع جدا باشد و غربی‌ها در دو قرن اخیر تلاش کردند فکر سکولار را در جامعه پررنگ کنند که مردم کاری به دین نداشته باشند.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه فکر سکولار به دنبال دور کردن اسلام در متن زندگی اجتماعی است، افزود: آیین مقدس اسلام با چنین تفکری سازگار نیست، زیرا پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید «همه مسلمانان مانند دانه‌های یک شانه بوده و سرنوشت‌شان به هم گره خورده است و به دیگر مسلمانان واجب است به همه مسلمانان کمک کنند» ، بنابراین تفکر سکولار فکر اسلامی را نابود می‌کند، زیرا ما در یک کشتی نشسته‌ایم و امت اسلامی سرنوشت‌شان مانند هم است، اما پس از جنگ جهانی تلاش غربی‌ها این بود که تفکر سکولار را در جهان اسلام محقق کنند و پس از جنگ جهانی ملل اسلامی را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده و حکام مستبد را بر این بخش‌ها حاکم کردند تا تفکر سکولار را در کشورهای اسلامی پررنگ کنند.

وی با اشاره به اینکه کار حکام مستبد فراهم کردن زمینه غارت منابع کشورهای اسلامی به دست غربی‌ها بود، تصریح کرد: آنها برای ملت‌های مسلمان خفقان ایجاد کردند و به دنبال این بودند که تفکر جدایی دین از سیاست را به وجود بیاورند، البته برخی از این کشورها نظیر کمونیست‌ها هم در مبارزه با دین شرایط بهتری از غربی‌ها نداشتند، زیرا غربی‌ها با زیرکی با دین مبارزه می‌کردند و کمونیست‌ها به شکل خشن، اما امام(ره) این فکر را حذف و دین را به متن زندگی مردم آورد. بنابراین این اقدام امام(ره) بزرگترین حادثه قرن بود، اما متاسفانه بسیاری از کشورهای غربی و شرقی از همان زمان در مقابل انقلاب اسلامی صف‌آرایی کردند.

لاریجانی ادامه داد: اما خوشبختانه با بیداری مسلمانان در منطقه شرایط دیگری به وجود آمده است و امروز دیگر صحبتی از سکولاریسم نیست، حتی همین کشورهایی که نوکران آمریکا در منطقه هستند، امروز صحبت از حاکمیت اسلام می‌کنند و جریان‌هایی هم که به وجود می‌آید، حرف از اسلامی سیاسی می‌زند، اما شگرد آنها اسلام سیاسی بدلی است، از این‌رو همین جریان‌های متحجرانه تروریستی امروز به دنبال جایگزین کردن جنس بدلی از اسلام سیاسی هستند، زیرا با جای اینکه وحدت امت اسلامی را دنبال کنند، تفرقه ایجاد می‌کنند و به جای اینکه همه فرق اسلامی را با هم برابر بدانند، می‌گویند همه فرق کافر هستند و باید کشته شوند، بنابراین تحجز ابعاد مختلفی دارد که یک جنس آن همین جریان‌های تروریستی امروزی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما بسیار خوشحال هستیم که ایران اسلامی با قرار دادن ولایت فقیه به‌عنوان پیشوا و رهبر همیشه از این ماجراجویی‌ها به خوبی عبور کرده است ون ما از یک رهبری متدین و پرهیزگار برخوردار می‌باشیم که این یک افتخار بزرگ است و یکی از اقدامات بزرگ امام خمینی (ره) این بود که معنویت را در سیاست قرار داد، یعنی سیاست امام(ره) در خدمت معنویت بود نه اینکه اخلاق و معنویت گروگان سیاست باشند. بنابراین این یک عظمت برای انقلاب ما است هر چند که امروز غربی‌ها با مکر و خدعه و نیرنگ سم سیاست با نشان می‌دهند، این در حالی است که نظام جمهوری اسلامی ایران وفای به عهد را رکن سیاست می‌داند، به همین دلیل بنده هیچ زمان نگران ماجراجویی‌های غرب نیستم، زیرا این کشتی یک راهبری دارد دارد که هوشیار است.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از حوادث و اتفاقات از جمله مذاکرات هسته‌ای، رهبری راهگشا بودند، افزود: چارچوب‌های مسئله هسته‌ای روشن است، زیرا جوانان ایران زحمت کشیده و دانش هسته‌ای در کشورمان بومی شده است و کشورهای غربی این موضوع را درک کرده‌اند زیرا رئیس جمهور آمریکا چندی پیش گفت که ما حتی اگر با ایران هم جنگ کنیم، آنها دانش هسته‌ای‌شان را رها نمی‌کنند، هر چند که زمانی تلاش کردند که با فشار و تحریم ایران را منصرف کنند، اما این پایداری رهبری بود که باعث شد دانش هسته‌ای در ایران شکل بگیرد.

لاریجانی تاکید کرد: البته باید به این نکته اشاره کنم که غربی‌ها از دو سه سال قبل از پایان کار دولت قبل تقاضای مذاکره با ایران کردند و از آنجایی که ما دانش هسته‌ای را در اختیار داشته‌ایم، مذاکره پذیرفته شد و حد و حدود این مذاکرات این بود که ما باید غنی‌سازی را داشته باشیم. البته غرب آن ابتدا به این موضوع توجه جدی نداشت اما پس از مدتی گفتند که ایران می‌تواند غنی‌سازی را داشته باشد. بنابراین آنها چاره‌ای جز پذیرش اصل دانش هسته‌ای در ایران نداشتند و امروز باید بدانند که چارچوب‌های ما در مذاکرات مشخص است و رهبری از این چارچوب‌ها آگاهی دارند و مذاکره‌کنندگان فقط در این چارچوب‌ها می‌توانند مذاکره کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان افزود: حال اگر غربی‌ها خارج از چارچوب‌های مذاکره صحبت اضافه کنند، حکایت از آن دارد که به دنبال مختل کردن مذاکرات هستند، بنابراین چارچوب‌های مذاکره برای ما روشن است.

وی تاکید کرد: اینکه رهبر انقلاب بار فرموده‌اند که اگر ما راه‌های توسعه در داخل کشور و اقتصاد مقاومتی را باز کنیم تا مردم بر سرنوشت اقتصادشان مسلط شوند، حرف درستی است، زیرا غربی‌ها با این روش نمی‌توانند زیاده‌خواهی کنند و اگر ما زمینه را برای حضور مردم در اقتصاد فراهم کنیم رونق اقتصادی به‌وجود می‌آید. البته سیاست هم اگر متکی به مردم نباشد پایدار نخواهد بود، بنابراین اگر بستر کار و فعالیت برای جوانان به وجود آید، تولید رونق خواهد یافت.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط آب در کشور گفت: در حال حاضر اکثر استان‌ها با کمبود آب مواجه هستند و باید از منابع به درستی استفاده شود، بنابراین اگر سیستم‌های آبیاری تغییر پیدا کند، شرایط بهتر خواهد شد. از این‌رو ما از آبیاری تحت فشار و سیستم‌های گلخانه‌ای حمایت می‌کنیم و در قانون بودجه منابع قابل توجهی را برای آبیاری تحت فشار و سیستم‌های گلخانه‌ای اختصاص داده‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیشوا قطب کشاورزی و دامپروری در کشور است، باید از این بخش نیز حمایت شود و ما در بودجه سال جاری درخصوص مهار آب و آبرسانی به روستاها نیز منابع قابل توجهی را در نظر گرفته‌ایم که دولت باید سریعاً این منابع را در اختیار بخش‌ها قرار دهد. همچنین وقتی صحبت از ضرورت استفاده از شیر در جامعه برای سلامت افراد می‌شود و اینکه این ماده غذایی باید با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد، نباید از اختصاص یارانه به تولیدکنندگان چشم‌پوشی کرد.

لاریجانی ادامه داد: استمرار حیات کشاورزان تکمیل چرخه‌های صنعتی است و باید این چرخه‌ها به‌وجود آید بنابراین ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد، زیرا باید شرایط بهتری برای سرمایه‌گذاری صنعتی در پیشوا به‌وجود آید تا تولید رونق بیشتری پیدا کند. متاسفانه در حال حاضر اکثر پول کشور صرف بودجه جاری می‌شود که این مناسب نیست و از طرف دیگر منطقه گرفتار ماجراهای سهمگین است و جمهوری اسلامی ایران از آنجایی که یک کشور نقش‌آفرین در منطقه می‌باشد، بخشی از این نقش‌آفرین بودن به قدرت ما از نظر اقتصادی مرتبط است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ یک کشور الهام‌بخش در منطقه فقط نباید از نظر پیام سیاسی الهام‌بخش باشد و باید از لحاظ اقتصادی نیز در جایگاه برتری قرار گیرد که ما در این بخش متاسفانه دارای ضعف‌هایی هستیم. البته مجدداً باید تاکید کنم که غربی‌ها در مسئله هسته‌ای فقط به دنبال ماجراجویی هستند و می‌گویند ما به ایران اعتماد نداریم، این در حالی است که باید گفته شود، ما به شما اعتماد نداریم، زیرا شما در صحنه‌های متعدد نشان دادید که قابل اعتماد نیستید، بنابراین دو موضوع جامعه ما را از این وضع بیرون خواهد برد؛ اول اینکه در اطاعت از رهبری صادق و یکدل باشیم و دوم اینکه در حل مسائل کشور همفکر بوده و ظن و گمان به هم نداشته باشیم. بنابراین نباید وارد مسائل حاشیه‌ای شد و موارد اینچنینی اقتدار ایران را در منطقه حفظ خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز