وزیر راه و شهرسازی:

ظرفیت فرودگاه امام تا ۶ برابر افزایش می‌یابد

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۱۱:۴۵:۴۰
کد خبر: ۲۹۰۱۸۹
ظرفیت فرودگاه امام تا ۶ برابر افزایش می‌یابد
وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت فرودگاه بین المللی امام خمینی با تکمیل پایانه های ۲ و ۵ از ۵ میلیون مسافر کنونی به ۳۰ میلیون افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، عباس آخوندی در بازدید از طرح های فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: پایانه 5 که به نام ترمینال "سلام" تغییر نام یافته است با 7 درصد پیشرفت کار تا سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

وی گفت: این ترمینال در 54 هزار مترمربع مساحت در حال ساخت است و برای ساخت آن 400 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هزینه اجرایی این طرح از منابع بند و تبصره 5 قانون بودجه 94 و صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

آخوندی به نامگذاری پایانه 2 به نام " ایران شهر" اشاره کرد و گفت: ظرفیت این ترمینال 20 میلیون مسافر است.وی افزود: فراخوان سرمایه گذاری برای ساخت این پایانه انجام شده است  و به زودی صلاحیت سرمایه گذاران ارزیابی خواهد شد.

آخوندی با بیان اینکه پایانه "ایران شهر " دروازه ورود به ایران است، گفت : این محل به گونه ای ساخته خواهد شد که در خور شان ملت ایران و نام ایران باشد.وی افزود: طراحی های لازم برای اتصال به شبکه های حمل و نقلی صورت گرفته و در عمل از یک سال پیش این کار آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح توسعه فرودگاه های بین المللی کشور درحال اجراست، گفت: طرح توسعه فرودگاه مشهد هم به پایان رسیده و کار جابجایی فرودگاه های اهواز و بوشهر در حال انجام است.

آخوندی افزود: طرح توسعه فرودگاه های کرمان، اصفهان و تبریز نیز اجرا می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز