لاریجانی:

توافقی را که در چارچوب تعیین شده نظام باشد، مفید می‌دانیم

۱۳۹۴/۰۳/۱۷ - ۱۰:۴۲:۲۸
کد خبر: ۲۹۰۴۱۴
توافقی را که در چارچوب تعیین شده نظام باشد، مفید می‌دانیم
رییس قوه مقننه: ما توافقی را که در چارچوب تعیین شده نظام باشد، مفید می‌دانیم. البته هنوز در بخش‌هایی اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که باید در فرآیند مذاکرات حل شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، علی لاریجانی در نمایشگاه دستاوردهای شرکت تاسیسات دریایی ایران در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاهی دیدنی است از این نظر که نشان می‌دهد شرکت تاسیسات دریایی که با حضور مهندسان باتجربه تاسیس شده است، به چه میزان دارای توانمندی است و این نمایشگاه نشان داده است که مهندسان این شرکت توانسته‌اند در اکثر بخش‌های این صنعت تسلط پیدا کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود از منطقه پارس‌جنوبی تصریح کرد: من در این سفر از نزدیک شاهد بودم که مهندسین ایرانی توانمندی مطلوبی را در این بخش پیدا کرده‌اند و چون ما کشوری نفت‌خیز و دارای ذخایر گازی هستیم، همیشه باید در زمینه تاسیسات دریایی چه در عرصه ساخت و چه در عرصه نصب آن، قدرتمند باشیم و این نمایشگاه به خوبی این توانمندی مهندسان ایرانی را به نمایش گذاشته و سند افتخاری برای کشور است.

لاریجانی ادامه داد: تاسیسات دریایی توانسته با کمک شرکت‌های مختلف داخلی، تسلط صنعتی در این زمینه را پیدا کند.

رییس قوه مقننه در پاسخ به سوالی در مورد پایبندی طرف مقابل در مورد مسائل نفتی در توافق ژنو تصریح کرد: آنچه مهم است این است که توافق ژنو مسئله‌ای موقت است و ما در این زمینه یک گام کوچک برداشته‌ایم و آنها نیز گامی را برداشته‌اند و اصل این موضوع در مورد این بود که آنها جلوی اقدامات بعدی خود را بگیرند و آزادی عملی برای پتروشیمی و نفت ایران در چارچوب مشخص ایجاد کنند. اما اصل موضوع باز می‌گردد به توافق نهایی که در این زمینه مذاکرات متعددی صورت گرفته است و در اصولی افکار به یکدیگر نزدیک شده است و هم‌اکنون موقع نگارش ریزه‌کاری‌های این توافق نهایی است.

لاریجانی تصریح کرد: در نگارش این ریزه‌کاری‌ها طرفین تلاش می‌کنند که سهم بیش‌تری را برای خود در نظر بگیرند و من فکر می‌کنم که تیم مذاکره‌کننده باحوصله و دقت‌نظر از این مرحله عبور کنند و توافق انجام شده بتواند در چارجوب اجرا متجلی شود.

وی ادامه داد: ما توافقی را که در چارچوب تعیین شده نظام باشد، مفید می‌دانیم. البته هنوز در بخش‌هایی اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که باید در فرآیند مذاکرات حل شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد تمهیدات مجلس برای سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نفتی تصریح کرد: در قانون بودجه سال گذشته و امسال، مجلس خیز برزگی برای تحقق این مهم برداشت و چیزی حدود 100 میلیارد دلار برای امکان سرمایه‌گذاری در زمینه یاد شده به تصویب رسید و آقای زنگنه نیز ابراز داشتند که از این ظرفیت خوب استفاده کردند و امیدواریم در سال 94 این حرکت ادامه پیدا کند، چراکه این حرکت ساماندهی است برای اینکه از نیروی پرتوان داخلی برای این بخش‌ها استفاده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز