با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری؛

عملیات ساخت ۸ پالایشگاه کوچک میعانات گازی سیراف آغاز شد

۱۳۹۴/۰۳/۱۸ - ۰۹:۵۱:۵۴
کد خبر: ۲۹۰۶۶۶
عملیات ساخت ۸ پالایشگاه کوچک میعانات گازی سیراف آغاز شد
عملیات ساخت ۸ پالایشگاه میعانات گازی سیراف با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و بیژن زنگنه وزیر نفت آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در این پروژه 8 پالایشگاه کوچک 60 هزار بشکه‌ای در مجموع به ظرفیت 480 هزار بشکه در روز برای پالایش میعانات گازی و تولید فرآورده‌های میان تقطیر مانند نفتا و گازوئیل پر گوگرد ساخته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، محصولات پروژه‌های پالایشی سیراف به طور مستقیم در داخل کشور قابل مصرف نخواهد بود و برای اینکه به محصولات قابل مصرف تبدیل شوند باید وارد فرآیند پالایش مجدد شوند تا بنزین و گازوئیل قابل مصرف و مطابق با استانداردهای ملی از آنها تولید شود.

سرمایه‌گذاری برای ساخت این 8 پالایشگاه توسط 8 کنسرسیوم خصوصی و شبه‌دولتی انجام خواهد شد و بخش عمده منابع سرمایه‌گذاری برای ساخت این واحدها از صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

شرکت‌های تاپیکو، پترو فرآیند کرخه، فالکون نارگان سازه، گسترش انرژی پاسارگاد و رامپکو، ناموران، تناوب و انرژی امین کسری در یک فراخوان برای ساخت این 8 پالایشگاه انتخاب شدند و این پروژه در زمینی به مساحت تقریبی 300 هکتار در منطقه پارس3(کنگان)، بین فازهای 13 و 19 پارس جنوبی ساخته خواهد شد.

هر یک از پالایشگاه‌های طرح فراگیر سیراف 60 هزار بشکه میعانات گازی پارس جنوبی را در روز پالایش می‌کنند و از این خوراک، روازنه 25 هزار بشکه گاز مایع، 130 هزار بشکه نفتای سبک، 148 هزار بشکه نفتای سنگین، 30 هزار بشکه در روز سوخت جت و 150 هزار بشکه در روز نفت گاز تولید می‌شود.

 

 

 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز