سریال کارت زرد به وزرای دولت یازدهم

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۱۵:۰۱:۱۴
کد خبر: ۲۹۱۰۲۲
سریال کارت زرد به وزرای دولت یازدهم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سریال "کارت دادن" مجلس به وزیران دولت روحانی ادامه دارد. البته ناگفته نماند که نمایندگان دلیل اصلی تذکرها و کارت زردهای مجلس به وزیران را به کم‌کاری معاونان پارلمانی ارجاع می دهند.

ماجرای کارت زرد در عالم سیاست بیش از آن که منشاء قانونی داشته باشد، اصطلاحی است که از سوی برخی نمایندگان منتقد و رسانه های همسو با آن ها رایج شده است و وسیله ای شده برای تهدید وزرا.

888

علی جنتی اولین کارت زردش را در تاریخ 17 دی، سال 92 به دلیل سوال حمید رسایی نماینده تهران از مجلس گرفت . امروز نیز با سوال هم طیفی های رسایی در رابطه با آزادی مطبوعات!! دریافت کرد. موردی که برای همه عجیب بود. تا جایی که علی جنتی در این جلسه گفت: "بعضی ها معتقدند ما فضا را بیش از حد باز گذاشته ایم و چندی دیگر می گویند به بعضی از رسانه های منتقد فشار وارد می کنیم و نمی گذاریم که حرف خود را در رسانه منتشر کنند. باید بگویم آنچه برای ما مهم است عمل کردن در چارچوب قانون اساسی است که در این قانون آزادی بیان یکی از موارد مهم قانون مطبوعاتی است که خود شما نمایندگان محترم مجلس آن را تصویب کردید. این آزادی بیان در چارچوبی پیش می رود مگر آن که در نظم و قانون اساسی اختلال ایجاد کند."

امروز کسانی دغدغه آزادی مطبوعات داشتند که خود و همفکری هایشان کوچکترین انتقادی را حتی در چهارچوب قانون تاب نمی آوند اما امروز بابت آزادی غیر قانونی و حتی مصوبه شورای عالی امنیت ملی به وزیر ارشاد کارت زرد دادند تا یک کارت به استیضاح نزدیک تر شود.

555

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز