رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

کارگروه‌های نخبگان و تشکل‌ها بازوی کاری بنیاد هستند

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۱۶:۰۱:۴۲
کد خبر: ۲۹۱۰۴۵
کارگروه‌های نخبگان و تشکل‌ها بازوی کاری بنیاد هستند
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی، صبح روز سه شنبه، 19 خرداد ماه 94 با اعضای شورای راهبردی نخبگان و تشکل های مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با اعضای شورای راهبردی نخبگان و تشکل های مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر، گفت: کارگروه های نخبگان و تشکل ها، بازوی کاری بنیاد هستند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار اعضای این شورا را ستارگان درخشان جامعه خواند و گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، همه ملت مدیون شما هستند و اگر ایثار و فدارکاری شما بود، وضعیت کشور با وجود توطئه های بسیار نامعلوم بود؛ اینکه امروز ایران به عنوان تنها کشور امن خاورمیانه مطرح است مرهون زحمات ایثارگران است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شناسانده شده و به نسل های آینده معرفی شود، چون اگر روزی مشکلی برای کشور پیش بیاید، ایثارگران و فرزندان آن ها هستند که دوباره به صحنه خواهند آمد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد تحرک، نوآوری، رشد و کمال در بنیاد شهید و امور ایثارگران هدف اصلی ما است، اظهار داشت: اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران دو بال دارد که یکی خدمات رسانی به جامعه شاهد و ایثارگر و دیگری نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که ما با ترویج این فرهنگ توانسته ایم فرهنگ امام حسین (ع) را 1400 سال پس از شهادت، در جامعه حفظ کرده و زنده نگه داریم.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با اعضای تشکل های شاهد و ایثارگر در بدو ورود به بنیاد، گفت: هدف ما از برگزاری جلسات آموختن این بود که چه باید کرد چون در آن دوره بنیاد برنامه مدونی برای اجرا نداشت و کارهای تشکیلاتی نیز به خوبی انجام نمی شد. ما نیز در نخستین اقدام با تدوین یک برنامه مدون امور مربوطه را پیگیری کردیم.

وی کارگروه های نخبگان و تشکل ها را بازوی کاری بنیاد عنوان کرد و افزود: یکی از مسایل زیان آوری که در آسیب شناسی های انجام شده مشخص شد این بود که بین ایثارگران و بنیاد شهید و امور ایثارگران اعتمادی وجود ندارد. البته با پرداخت بخشی از مطالبات ایثارگران تا پایان سال 90 توانستیم مقداری از این اعتماد رفته را بازگردانیم.

رییس بنیاد اظهار داشت: مسئله بعدی که به ضرر جامعه ایثارگری و بنیاد بود، تضاد و دوری بین بنیاد و مجلس شورای اسلامی با وجود 103 نماینده ایثارگر در مجلس بود که ما می توانستیم از این ظرفیت، کمال بهره برداری به نفع بنیاد را داشته باشیم ولی در حال حاضر تفاهم خوبی بین بنیاد و مجلس وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در ادامه به ابلاغ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در اسفند ماه سال 92 و اجرایی شدن 71.3 درصد این قانون تاکنون اشاره کرد و گفت: آیین نامه 19 درصد از 29 درصد باقی مانده این قانون، تدوین و به کمیسیون اجتماعی مجلس ارایه شده و بقیه موارد نیز در حال بررسی و تدوین آیین نامه است.

وی با بیان اینکه مهمترین بخش قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، ماده «63» این قانون است که به تشکیل شورایی به منظور توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برای آشنا کردن نسل های آینده با این فرهنگ تاکید دارد، افزود: دبیرخانه این شورا که رییس جمهوری ریاست آن را بر عهده دارد، تشکیل و محتوای شورای عالی نیز تدوین شده است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با تاکید بر اینکه در این مسیر باید از اعضای مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر و نقش آن ها در ارایه این فرهنگ به نسل سوم و چهارم انقلاب استفاده کرد، گفت: ما از شما استعداد می طلبیم که با ارایه طرح های جدید، بنیاد را در نشر فرهنگ ایثار و شهادت یاری کنید.

وی افزود: مشکلات مالی موجود در کشور سبب کاهش بودجه در تمام بخش ها شده است که ناتمام ماندن بحث ساماندهی گلزارهای شهدا نیز ناشی از همین مسئله است. البته شعار من در بنیاد این است که نباید تبعیضی بین افراد و بخش ها وجود داشته باشد.

رییس بنیاد به ایجاد صندوق سلامت و تدوین چندین طرح برای درمان ایثارگران اشاره کرد و گفت: اعزام گروه متخصصان پزشکی به استان های سراسر کشور، معاینه و درمان جانبازان و خانواده های ایثارگران و تقبل تمام مسایل درمانی ایثارگران و خانواده های معظم شهدا از دیگر فعالیت هایی بود که در زمینه بهداشت و درمان انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در پایان از اعضای شورای راهبردی نخبگان و تشکل ها خواست تا در تمام حوزه ها و برنامه های کاری بنیاد به ارایه برنامه و طرح بپردازند و افزود: ما تمام طرح ها را مطالعه و کارشناسی می کنیم و با مشورت کارشناسان از 100درصد طرح های شما در برنامه های بنیاد استفاده می کنیم.

علی عباس کمری، رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در این جلسه با اشاره به تاکید رییس بنیاد بر بهره مندی از توانایی های مرکز دانش پژوهان و تبدیل این مرکز به اتاق فکر بنیاد، گفت: اعضای این مرکز بازوی فکری مدیران بنیاد هستند که می توانند آسیب شناسی های فرهنگی در بنیاد را بر عهده بگیرند.

کمری با اشاره به برگزاری جلسات جداگانه نخبگان و تشکل های شاهد و ایثارگر، گفت: طراحی و تدوین آیین نامه، تشکل اتاق فکر، تشکیل کارگروه های تخصصی و تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از جمله فعالیت های انجام شده در این مرکز به شمار می آید.

رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر اظهار داشت: این مرکز، توانمندی سازی جامعه ایثارگری را مد نظر دارد و هم زمان با اره اندازی و فراهم کردن زیرساخت های مرکز فعالیت ها و وظایف خود را نیز عملی می کند.

در ادامه تعدادی از اعضای شورای راهبردی نخبگان و تشکل های مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز