روسای گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی دیدار کردند

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۱۴:۲۳:۲۴
کد خبر: ۲۹۱۳۱۶
روسای گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی دیدار کردند
هیات پارلمانی کشورمان ظهر امروز با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری کره و ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، راه‌های توسعه روابط دو کشور به ویژه همکاری‌های اقتصادی، صنعتی و سرمایه‌گذاری مشترک چشم انداز مناسبات مهمترین محور گفت‌وگو و تبادل نظر طرفین در این دیدار بود.

ابوذر ندیمی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- جمهوری کره در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های وسیع دو کشور برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین در عرصه‌های گوناگون به نقش مهم و موثر مجالس در راستای بهره‌گیری از این فرصت‌ها تاکید کرد.

وی در همین راستا گفت: مجلس شورای اسلامی به توسعه همکاری‌های ایران و جمهوری کره نگاهی مثبت دارد و امیدوار است با اراده جدی طرفین روند رشد مناسبات اقتصادی- صنعتی دو کشور از شتاب بیشتری برخوردار گردد.

ندیمی در ادامه با اشاره به مزیت‌های اقتصادی- جغرافیایی کشورمان در منطقه تاکید کرد: مزیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و موقعیت جغرافیایی‌اش فرصت‌های بی‌شماری برای توسعه همکاری‌های دو کشور فراهم آورده است که دو کشور باید با سرمایه‌گذاری مشترک و برنامه‌ریزی مناسب از آنها در راستای منافع مشترک بهره گیرند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- کره جنوبی در ادامه به نقش موثر همکاری‌های پارلمانی در جهت توسعه روابط فیمابین در سایر عرصه‌ها تاکید کرد و نقش گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس ایران و جمهوری کره را بسیار مهم برشمرد.

به گزارش برنا به نقل از خانه ملت در این دیدار هم چنین  لی سانگ مین رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری کره- ایران به نقش مهم و با اهمیت ایران در منطقه تاکید کرد و گفت: جمهوری کره برای توسعه روابط خود با ایران در عرصه‌های گوناگون اهمیت زیادی قائل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات جاری ایران و گروه‌ 1+5 افزود: امیدواریم مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هر چه سریعتر به توافق دست یابد.

وی افزود: شرکت‌های بزرگ صنعتی- اقتصادی جمهوری کره خواهان تقویت حضور خود در بازار ایران می‌باشند.

وی همچنین رفت و آمدهای مقامات دو کشور و مشورت‌های منظم میان دو کشور را در این زمینه بسیار مهم و موثر برشمرد.

در این دیدار علی جلیلیان، محمد جواد نظری مهر، میر مراد زهی و داوود محمدی سایر اعضای هیات پارلمانی کشورمان نیز نقطه نظرات خود را در راستای چشم انداز روابط دو کشور و راه‌های توسعه و گسترش آن را به تفصیل بیان کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز