با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

عملیات اجرایی راه آهن اسفراین – بجنورد - شیروان آغاز شد

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۸:۲۳:۵۷
کد خبر: ۲۹۲۳۲۱
عملیات اجرایی راه آهن اسفراین – بجنورد - شیروان آغاز شد
عملیات اجرایی راه آهن اسفراین – بجنورد - شیروان با حضور وزیر راه و شهرسازی ، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ،معاون استاندار ،رئیس سازمان گسترش و نوسازی و فرماندار اسفراین با پیام رییس چمهوری در اسفراین برگزار شد .

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  وزیر راه و شهرسازی در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: با اجرای این پروژه یک اتفاق بسیار بزرگ در این منطقه رخ خواهد داد و دو کریدر شرق و غرب و شمال و جنوب از منطقه اسفراین عبور خواهند کرد.

آخوندی گفت: طول این پروژه مجموعا به طول 210 کیلومتر خواهد بود که سرعت تقریبی برای بخش مسافری 160 کیلومتر در ساعت و برای بخش باری 120 کیلومتر است .

وی افزود: در این منطقه دارای صنایع مهمی از جمله صنایع فولادی و صنایع پتروشیمی هستیم که بر آورد می شود در حدود 5میلیون تن بار در این منطقه داشته باشیم .

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این راه می تواند هم در جهت حمل بار بسیار موثر باشد و هم سالانه 2 میلیون مسافر را جابجا کند .

وی از برآورد بیش از 11میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن جوین – اسفراین- بجنورد وشیروان خبر داد و افزود: خوشبختانه رئیس جمهور با برداشت حدود 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات برای این پروژه موافقت کرده است که امیدوارم طی 4سال آینده این پروژه به نتیجه نهایی برسد .

نظر شما