واعظی در پاسخ به قاضی‌پور:

تشکیل کمیته‌ای برای بررسی محتوای پیامک‌ها/ قرارداد کارگزاران مخابرات روستایی با شرکت مخابرات حل شد

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۱۳:۲۶:۵۸
کد خبر: ۲۹۲۸۱۸
تشکیل کمیته‌ای برای بررسی محتوای پیامک‌ها/ قرارداد کارگزاران مخابرات روستایی با شرکت مخابرات حل شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: قرارداد مستقیم شرکت مخابرات با کارگزاران مخابرات روستایی حل شده است و این موضوع طی بخشنامه‌ای به تمامی مدیران عامل شرکت‌های مخابراتی استان‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که برای پاسخ به قاضی پور در مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود، در توضیح سوال مربوط به تعیین تکلیف وضعیت کارگزاران مخابرات روستایی توسط شرکت مخابرات گفت: از یک سال و نیم گذشته پیگیر این موضوع بودیم که سرانجام با زحمت اعضای کمیسیون صنایع و برگزاری جلسات موضوع در آخرین جلسه‌ای که با حضور رحمانی رئیس کمیسیون فرهنگی، سبحانی فرد رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و سایر اعضای کمیسیون برگزار شد به یک نتیجه رسیدیم و آن را در قالب بخشنامه‌ای ابلاغ کردیم.

وزیر ارتباطات افزود: این بخشنامه در 19 خرداد ماه به تمامی مدیران عامل شرکت‌های مخابراتی استان‌ها از طریق مسئول شرکت مخابراتی ایران ابلاغ شده است که بنده نیز این بخشنامه را از پشت تریبون مجلس می‌خوانم تا اگر احیانا به دست مدیری نرسیده باشد از این تریبون مطلع شده و آن را مبنای کار قرار دهد.

واعظی ادامه داد: طبق این بخشنامه موضوع قرارداد مستقیم با کارگزاران مخابرات روستایی لازم الاجرا است که باید در دستور کار مدیران عامل شرکت مخابرات قرار گیرد.

وی در خصوص دلیل قطع و یک طرفه شدن تلفن همراه بدون ارسال پیامک گفت: بعد از طرح این سوال از سوی آقای قاضی‌پور و سایر نمایندگان جلسه‌ای در کمیسیون تنظیم مقررات گذاشتیم و بعد از آن گزارش ابلاغیه‌ای داشتیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در گذشته میزان ودیعه تلفن همراه زیاد بود که در حال حاضر حق اتصال، عوارض و مالیات و دیه و حق امتیاز سیم کارت 166 هزار و 800 تومان شده است. مقرر شد که اگر صورتحساب مشترکین که این میزان پول را به عنوان ودیعه گذاشته است بیشتر از 30 هزار تومان باشد اخطار قطعی تلفن به دلیل عدم پرداخت صورت حساب تلفن همراه اول به آنها داده شود که در صورت عدم پرداخت بعد از 72 ساعت تلفنشان وصل می‌شود.

واعظی افزود: برخی از مردم نیز ودیعه 500 هزار تومانی گذاشتند که برای آنها مقرر شد که اگر بیشتر از 80 درصد سپرده‌شان هزینه تلفنشان شود و پرداخت نکنند بعد از دادن اخطار به دلیل عدم پرداخت صورت حساب تلفنشان قطع می‌شود.

وی گفت: شرکت مخابرات ایران 470 میلیارد تومان لاوصولی دارد که باید بتواند به نحوی طلب‌هایش را وصول کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سوال دیگری مرتبط با دلیل اخذ هزینه از پیامک‌های ارسالی که به فرستنده نمی‌رسد گفت: در این رابطه دو برنامه وجود دارد که اگر پیامک به دست فرستنده رسید طبیعتا هزینه آن دریافت می‌شود. در مورد پیامک‌های خارج از شبکه که به دست گیرنده نمی‌رسد به دنبال برنامه‌ای هستیم که پیگیری و پولها‌ برگردانده شود.

واعظی در مورد خرید خارجی گفت: اعتقاد ما این است که باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم که یکی از محورهای آن استفاده از محصولات داخلی است. جلساتی را با اپراتورها گذاشته‌ایم و از آنها خواسته‌ایم در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.

وی در مور نظارت بر پیامهای تبلیغاتی گفت: حدود یک ماهی است که سامانه‌ای را تنظیم کردیم که هر کدام از مشترکین همراه اول نمی‌خواهند پیامک تبلیغاتی دریافت کنند شماره یک را به شماره 8999 ارسال کنند که دیگر به آنها پیامک تبلیغاتی ارسال نشود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کمیته‌ای در شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده که به بررسی محتوای پیامک‌ها نظارت دارد.

واعظی در مورد پوشش آنتن دهی تلفن همراه در شهرهای مشهد و قم در زمان اعیاد و شلوغی گفت که سیستم بی‌تی اس سیار را در این شهرها گذاشته‌ایم تا در زمان‌های اعیاد و شلوغی آنتن دهی بهتر شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت: وقتی شرکتی واگذار می‌شود و تبدیل به شرکت خصوصی می‌شود عمدتا نظارت‌ها از طریق مذاکره و تفاهم بوده تا کار به بهترین شکل انجام شود . اگر بخواهیم بیش از حد نظارت کنیم می‌گویند نگاهتان خطی است؛ حال این که شرکت مخابرات ایران سیاسی نیست و نگاه ما فنی و توسعه‌ای است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز