کواکبیان با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات فراکسیونی خبر داد:

۱۵ مرداد تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی خانه احزاب

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۱۵:۲۹:۲۱
کد خبر: ۲۹۲۸۵۰
۱۵ مرداد تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی خانه احزاب
با تصویب هیات رییسه موقت خانه احزاب مقرر شد مجمع عمومی عادی خانه احزاب ایران روز پنجشنبه 15 مردادماه در تالار 600 نفری وزارت کشور جهت انتخاب فراکسیونی اعضای شورای مرکزی برگزار شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، دکتر مصطفی کواکبیان با اعلام این خبر افزود: همانگونه که در خبرها اعلام شد براساس ماده 22 اصلاح شده در مجمع عمومی فوق العاده مورخ 21/ 03/ 1394 شورای مرکزی خانه احزاب مرکب از 21 نفر عضو اصلی و 9 نفر عضو علی البدل است که برای مدت سه سال انتخاب خواهند شد. البته هفت نفر از اعضای اصلی و سه نفر اعضای علی البدل شورای مرکزی خانه احزاب از سوی احزاب و تشکل های «اصولگرا» و هفت نفر از اعضای اصلی و سه نفر اعضای علی البدل هم از سوی احزاب و تشکل های «اصلاح طلب» و هفت نفر اعضای اصلی و سه نفر اعضای علی البدل دیگر هم از سوی «سایر احزاب و تشکل ها» باید به صورت فراکسیونی انتخاب و به مجمع عمومی معرفی شوند.

رییس موقت خانه احزاب با اشاره به این که براساس اساسنامه مصوب مبنای «اصلاح طلب» و یا «اصولگرا» و یا «سایر احزاب» بودن همان خوداظهاری از سوی تشکل ها است گفت: مقرر شد همه احزاب و تشکل های سیاسی عضو خانه احزاب تا تاریخ 31 تیرماه جاری نوع گرایش سیاسی را به دبیرخانه موقت خانه احزاب ایران و با نمابر شماره 88263094 اعلام کنند.

دبیر کل حزب مردم سالاری افزود: مبنای انتخاب بازرسان نیز به صورت فراکسیونی همانند انتخاب اعضای شورای مرکزی است و هر گرایش سیاسی باید یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل به مجمع معرفی کند.

وی با اشاره به این که تمامی مقدمات برگزاری انتخابات فراکسیونی برای روز 15/05/1394 فراهم شده است گفت: کارت های انتخاب اعضای شورای مرکزی به سه رنگ مجزا در همان روز مجمع عمومی عادی این اعضا توزیع خواهد شد.

کواکبیان در پایان به بداخلاقی های برخی رسانه ها اشاره کرد و افزود: خدا را شاکریم که با همکاری شکل های دلسوز و با هماهنگی وزارت کشور جایگاه واقعی خانه احزاب ایران را انشاءالله به آن باز خواهیم کرد تا به حول و قوه الهی احزاب در کشور بتوانند جایگاه واقعی خویش را بازیابند هر چند که این موضوع برای عناصر مخالف احزاب و غیر دموکراتیک ناخوشایند باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز