دادو ستد یک هزار میلیارد ریالی معامله گران در بازارهای فرابورس

۱۳۹۴/۰۳/۲۷ - ۱۳:۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۹۳۰۹۳
دادو ستد یک هزار میلیارد ریالی معامله گران در بازارهای فرابورس
در جریان معاملات روز جاری(چهارشنبه)فرابورس ایران، 104 میلیون ورقه بهادار به ارزشی بیش از یک هزار میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در پایان معاملات امروز 27 خرداد ماه 1394، 104 میلیون و 90 هزار ورقه بهادار در 16 هزار و 59 نوبت خرید و فروش شد و ارزش آن به یک هزار و 9 میلیارد و 260 میلیون ریال رسید.

شاخص فرابورس(آیفکس) در حالی امروز با رشد 9 واحدی به رقم 700 واحد رسید که فولاد هرمزگان جنوب با معامله 15 میلیون و 370 هزار برگه بیشترین حجم و ذوب آهن اصفهان با 27 میلیارد و 690 میلیون ریال معامله بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

بیشترین افزایش قیمت امروزمربوط به رشد قیمت سهام شرکت کشتیرانی دریای خزر و بیمه میهن و نیرو سرمایه بود و شرکت پتروشیمی جم و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند.

از سوی دیگر، سهام معادن مس تکنار، فن آوا کارت و بیمه نوین با بیشترین افت قیمت روبرو شدند و اوراق تسهیلات مسکن هم در بازه 730 تا 750 هزار ریال خرید و فروش شد.

در بازار ابزاهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات صندوق های قابل معامله(ETF)به صندوق سرمایه گذاری اعتماد با خرید و فروش 117 هزار و 140 سهم اختصاص یافت و در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز 131 هزار و 30 ورقه مشارکت پرشیا در روز جاری معامله شد.

طبق این گزارش، نماد معاملاتی شرکت های فولاد هرمزگان جنوب و مهندسی صنعتی روان فن آور جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز یکشنبه 31 خرداد، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

نظر شما