لاوروف:

گمانه‌زنی درباره تاریخ اتمام مذاکرات غیرضروری است

۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۱۵:۳۱:۳۷
کد خبر: ۲۹۳۷۰۹
گمانه‌زنی درباره تاریخ اتمام مذاکرات غیرضروری است
وزیر امور خارجه روسیه گفت که اصل توافق هسته‌ای از زمان دستیابی به آن مهم‌تر است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: گمانه‌زنی درباره‌ی تاریخ تکمیل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 کاری غیرضروری است. چون نتیجه این مذاکرات بسیار مهم‌تر از زمان حصول توافق است.

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که آیا مذاکره کنندگان قصد دارند تا 30 ژوئن توافق هسته‌ای با ایران را نهایی کنند، بیان کرد: کاری که هم اکنون در حال انجام شدن است از تاریخ تکمیل آن اهمیت بیش‌تری دارد. این کار باید بدون توجه به این که چقدر زمان می‌برد ادامه یابد.

لاوروف ادامه داد: دورنمای پایان مذاکرات برای حل مساله هسته‌ای ایران در چارچوب زمانی تعیین شده در مقایسه با اهمیت حل این مساله در مرحله دوم قرار دارد.

وی هم‌چنین تاکید کرد‌: در حال حاضرهیچ نیازی به گمانه‌زنی وجود ندارد. همه در حال تلاش هستند، تا توافق صورت گیرد و این کار باید انجام شود. بنابراین بهترین چیز این است روی این که ضرب‌الاجل مذاکرات تمدید می‌شود یا نه تمرکز نکنیم.

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هم اکنون در وین با حضور معاونان وزیر امور خارجه کشورمان و دیگر هیات‌های مذاکره کننده ادامه دارد.

هم‌چنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران قرار است روز دوشنبه در لوکزامبورگ با فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همتایان اروپایی خود در گروه 1+5 دیدار و گفت‌وگو کند.

نظر شما