بروجردی:

طرح هسته‌ای پشتوانه جدیدی برای تیم‌مذاکره‌کننده است

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۱۰:۳۶:۳۶
کد خبر: ۲۹۴۳۸۱
طرح هسته‌ای پشتوانه جدیدی برای تیم‌مذاکره‌کننده است
رییس کمسیون امنیت ملی مجلس: امروز مجلس به کمک تیم مذاکره کننده آمد تا طرف مقابل بداند مساله بسیار جدی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علاء الدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران  درباره‌ی مخالفت مجید انصاری معاون پارلمانی دولت با تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای گفت: البته ایشان صحبتی نکردند. برخی همکاران هم در مجلس نظرات و پیشنهاداتی داشتند اما به لحاظ این که قرار شد سخن واحدی داشته باشیم آنها هم پذیرفتند و حق این بود که نماینده دولت هم همراهی می‌کرد.

بروجردی یادآور شد: وقتی ایشان (رییس مجلس) از همکاران خودشان در مجلس که جزو حقوق قطعی و قانونی‌شان است صحبت کنند درخواست کردند صحبتی وجود نداشته باشد به لحاظ این که یکپارچگی را به نمایش بگذاریم طبیعتا نماینده دولت هم باید همراهی می‌کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا لزوم تصویب توافق نهایی در این طرح به صراحت قید نشده گفت: دو اصل مهم قانون اساسی صریحا این موضوع را عنوان کرده و چون بنا به اختصار بود و این موضوع در قانون اساسی به شکل صریح آمده نیاز به تصویب مجدد در این طرح نبود.

بروجردی افزود: بر اساس اصول قانون اساسی کلیه مقاوله نامه‌ها و موافقت‌نامه باید به تصویب مجلس برسد. این بدین معنی است که (توافق نهایی به مجلس ) می‌آید. در واقع ما اضافه بر این که خودمان در این جا این را تصویب کردیم دو اصل مهم قانون اساسی مشعر به این مساله را هم آوردیم. بنابراین به نظر من اقدام مضاعفی در جهت الزام اجرایی شدن قانون اساسی بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره‌ی تاثیر این مصوبه و روند مذاکرات نیز خاطر نشان کرد:‌ من فکر می‌کنم پشتوانه جدیدی برای تیم مذاکره کننده ایجاد شد. اضافه بر این که خطوط قرمز توسط شورای عالی امنیت ملی به آنها ابلاغ شده و آنها موظفند آن را اجرا کنند. امروز مجلس هم به کمک آنها آمد تا طرف مقابل بداند مساله بسیار جدی است.

بروجردی در پایان در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد طرح اولیه موجب بسته شدن دست مذاکره کنندگان می‌شد خاطر نشان کرد: به خاطر همین اصلاحاتی انجام شد که دست کسی بسته نباشد.

نظر شما