خطیب نماز جمعه تهران:

مردم برای تیم‌هسته‌ای دعا کنند/ تیم‌مذاکره‌کننده نیاز به حمایت‌های نظارتی شدید دارد

۱۳۹۴/۰۴/۰۵ - ۱۴:۵۳:۲۶
کد خبر: ۲۹۵۱۱۳
مردم برای تیم‌هسته‌ای دعا کنند/ تیم‌مذاکره‌کننده نیاز به حمایت‌های نظارتی شدید دارد
صدیقی: با بیان اینکه مجلس حرکت خوبی را آغاز کرد ولی تیم مذاکره کننده نیاز به حمایت های نظارتی شدید دارد، افزود: این تیم با غداران روزگار مواجه است و مردم هم باید در این شب‌ها دعا کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با مورد توجه قرار دادن موضوع هسته‌ای و بیانات اخیر مقام معظم رهبری در این راستا ضمن اینکه کلمات و خود رهبر معظم انقلاب را ذکر الله خواند، گفت: مقام معظم رهبری با این بیانات آرامش را در دل مومنین ایجاد کردند و باعث دلگرمی مسئولین شدند و زمینه نزدیکی به هم را فراهم کردند.

صدیقی با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده گفت:‌ وقتی نایب امام زمان (عج) و مرجع بزرگی افرادی را متدین،‌ غیور و شجاع می فرمایند خوشا به حالشان. البته ایشان حکیمانه سخن می گویند و می فرمایند این شرایط به این افراد مصونیت نمی دهد و ممکن است اشتباه کنند بنابراین مجلس وظیفه دارد چتر حمایتی خود را برای صیانت از تیم مذاکره کننده و پافشاری این تیم به حقوق حقه ملت مظلوم شهید داده ایران بگستراند و با این وجود متوقع نبودیم که مجلس در این ایام تعطیل شود.

وی با بیان اینکه مجلس حرکت خوبی را آغاز کرد ولی تیم مذاکره کننده نیاز به حمایت های نظارتی شدید دارد، افزود: این تیم با غداران روزگار مواجه است و مردم هم باید در این شب‌ها دعا کنند.

صدیقی تصریح کرد: این موضوع سرنوشت آینده ماست. این مقطع یک پیچ خطرناک و حساس تاریخی است و ما خودمان را زیر پرچم ولایت امیر المومنین (ع) و ائمه(ع) می‌دانیم. پرچم ولایت فقیه را نیز پرچم امام زمان (عج) می دانیم و نمی‌توانیم ذلت‌پذیر باشیم. ما نمی توانیم بعضی چیزها که کشورهای دیگر می پذیرند را به رخ بکشیم. ما ملتی هستیم که انقلاب کردیم و در حال الهام بخشیدن یک راه نو به ملت ها هستیم و ما جایگاه خودمان را داریم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران اضافه کرد:‌ تیم مذاکره کننده باید صلابت امام (ره) و ولایت را حفظ کند و این هم به دعا و هم توسل و هم نظارت و هم به ارشاد و تذکر دائم نیاز دارد.

صدیقی ادامه داد:‌ مقام معظم رهبری همچنین فرمودند برخی ممکن است این موضوع را القا کنند که در ملاقات‌های خصوصی به تیم مذاکره کننده اجازه‌هایی داده‌ایم که آن را اظهار نمی کنیم. در حالیکه این طور نیست و ما خطوط قرمزی را که در بیانات عمومی مطرح می کنیم در خلوت هم گفته ایم و همچنین خطوط قرمزی که بیان نشده است نیز به آن‌ها گوشزد شده است.

صدیقی با بیان اینکه لازم است تا سرمایه هسته‌ای را جدی بگیریم و بدانیم ما در بعد انژری به 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای نیاز داریم، ادامه داد :مقام معظم رهبری نکته مهمی را بیان کردند و فرمودند آمریکا کسی را به محضر ایشان می فرستد و درخواست می‌کند که در موضوع هسته‌ای مشکل را حل کنیم و قول می‌دهند که ظرف شش ماه تحریم ها را بردارند و حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسند ولی آقا با بصیرت خاص خود می فرمایند که ما به اینها اعتماد نداریم.

امام جمعه موقت تهران افزود: آن واسطه می گوید حالا اعتماد هم ندارید امتحان کنید. این امتحان بود که دیدیم شش ماهشان به دو سال تبدیل شده و هنوز هم چقدر زیاده‌خواهی و افزون‌طلبی دارند.

صدیقی گفت: آنچه باعث شد آمریکا منت بکشد و خودش داوطلب مذاکره باشد برای این بود که ما دستی پر داشتیم. دانشمندان داخلی ما توانستند موضوع غنی سازی 20 درصدی را محقق کنند و آن‌ها دیدند تیرشان به خطا رفته و ایران به قدرتی فکر نکردنی دست یافته و با تحریم ها از پا نمی نشیند. لذا هر چه ما در بعد علمی و صلح آمیز هسته‌ای دست مان پر باشد در مذاکرات دست برتر خواهیم داشت ولی اگر عقب نشینی کردیم و قدر این نعمت و سرمایه را ندانستیم آن‌ها وعده هایی پوچ به ما می‌دهند و به و عده دشمن نمی شود اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه ادامه کار تحقیق و توسعه علمی جزء خطوط قرمز است. تحریم های اقتصادی، مالی، بانکی چه مربوط به شورای امنیت و چه مربوط به کنگره آمریکا و چه دولت آمریکا باید فورا هنگام امضای موافقتنامه لغو شود نه اینکه تعلیق شود، اظهار کرد: مسأله بعدی این است که اجرای تعهدات منوط به امضای آژانس نباشد. آژانس خوب امتحان نداده و در اختیار قدرت های بزرگ است.

وی اظهار کرد: نکته بعدی که مسأله سرنوشت ساز و اساسی کشورمان است، موضوع اقتصاد مقاومتی است و باید گفت حضرت آقا در این راستا چالش هایی را با بیان لطیف و مهربانانه و دلسوزانه مطرح فرمودند و البته مسئولان را سرزنش نکردند ولی چالش ها را بیان کردند تا اگر کسی وجدان و ایمانی داشته باشد به پاخیزد و بداند که این چتر ولایت، چتر رهبری است و ادامه حرکت انبیاء و در مقام دلسوزی و نجات همگان است.

صدیقی با بیان اینکه سطحی‌نگری یکی از چالش های مربوط به اقتصاد مقاومتی است خاطر نشان کرد: با لفظ پردازی و طرح مباحث روشنفکری،اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود. اقتصاد مقاومتی حرکت و پویایی و خلاقیت است و به تعبیر یکی از مراجع بزرگ حکیم ما اقتصاد مقاومتی عرضه می خواهد و با بحث کردن و ان‌قلت کردن نمی شود کار را پیش برد. این موضوع حاصل تلاش های عقل جمعی و در محضر و در رای بسیاری از نخبگانی پذیرفته شده است که متخصص در این امرند. اختصاص به این کشور هم ندارند. در برخی از کشورهای دیگر هم این مسأله به جدیت پیگیری می‌شود.

خطیب این هفته نمازجمعه تهران  گفت:‌ وقتی کار و مقصد بزرگ است حوصله و صبر لازم نیز باید وجود داشته باشد. آنچه ما در بعد هسته‌ای،ماهواره‌ای و نانو بدست آورده ایم که دشمن خوابش را هم نمی دید حاصل یک شب و دو شب نیست. در این ده سال زحمت کشیده شد و بالاخره به ثمر نشست و باعث افتخار ما شد.

صدیقی گفت:‌ معامله با دنیای غرب و اروپا و وارد کردن کالاهای آن‌ها و وابسته کردن خودمان به آن‌ها چه بسا سهولتی داشته باشد ولی کشورهای دیگری هستند که اگر به سراغ آن‌ها برویم مایه نجات کشور ما خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: بعضی ها که یا واقعا تربیت‌شده‌ های مکتب مادی غرب و یا مامورین اجانب هستند می‌گویند برای اینکه مشکلاتمان حل شود ما باید از مبانی دینی‌مان عقب نشینی کنیم و با دنیای کفر بسازیم تا آن‌ها به ما چراغ سبز نشان دهند در حالی که این مطلب،بسیار مطلب خطرناکی است و هم اینکه به مردم بی اعتماد باشیم و فکر کنیم مردم تحمل سختی ها را ندارند قضاوت نابجایی است.

وی گفت: ما باید صادقانه مسائل و مشکلات را با مردم در بیان بگذاریم و بدانیم این مردم هشت سال جوان هایشان را به قربانگاه فرستادند و امام (ره) فرمودند که این مردم از مردم صدر اسلام برتر هستند و باید به آن‌ها اعتماد کرد و از این مردم باید درس مقاومت گرفت.

صدیقی تکیه به معنویت در مسائل اقتصادی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت:‌ اگر تقوا و ایمان باشد خدا و نه یک مقام سیاسی قول داده است که هم از زمین و هم از آسمان برای ما برکت می آید بنابراین به هیچ وجه به دشمن تکیه نکنیم بلکه به ایمان و اعتقادات و معنویت تکیه کنیم که ان‌شاء‌ الله نجات در پیش است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین روز هفتم تیر و اتفاق رخ داده در آن را گرامی داشت.

صدیقی در خطبه های نخست این هفته نماز جمعه تهران با موردتوجه قرار دادن موضوع تقوا و جایگاه آن اظهار کرد: تقوای اجتماعی به نوعی مقاوم سازی است و برای ملت در برابر آسیب هایی که دشمن تدارک دیده است مصونیت‌سازی می‌کند.

وی ماه مبارک رمضان را ماه ظهور ربوبیت حق تعالی دانست و گفت:‌ دعوت ماه مبارک رمضان دعوت به بهشت است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه اظهار کرد: باید مواظب زبان خود در این ماه باشیم و بدانیم کسانی که زبانشان درست است همه زندگی شان درست است. بنابراین در این ماه از تندخویی‌،کم تحملی و نیش زدن ها پرهیز کنیم.

صدیقی کمک به محرومین و گره‌گشایی از انسان‌های مستمند را در ماه مبارک رمضان یک ضرورت خواند و گفت: در همین تهران جمعیت زیادی نان شب ندارند و درشرایط وخیمی به سر می برند. ضمن اینکه از این فرصت می‌توان نسبت به جنگ‌زده‌های عراق و سوریه و یمن توجه داشت و در همین راستا صندوقی برای کمک به رزمندگان عراق و بلاد دیگر از هفته آینده در محل نماز جمعه نصب می‌شود و ان‌شاء‌الله از این فرصت استفاده کامل کنیم.

نظر شما