وزیر دادگستری:

اگر تحریم‎‎ها موثر بود، آمریکایی‌ها یک روز هم حاضر به مذاکره نمی‎‎شدند

۱۳۹۴/۰۴/۰۹ - ۱۱:۴۰:۲۴
کد خبر: ۲۹۶۱۰۲
اگر تحریم‎‎ها موثر بود، آمریکایی‌ها یک روز هم حاضر به مذاکره نمی‎‎شدند
مصطفی پورمحمدی: این که طرف مقابل ما می‌گوید که آمریکا به دنبال گدایی از ملت ایران است بیانگر عزتی است که خداوند به ملت ما داده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت السلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر و سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی، یاد و خاطره بیش از 300 هزار شهید دفاع مقدس و 17 هزار شهید ترور را گرامی داشت و گفت: کشور و ملت ما امروز در فضای بصیرت، آگاهی، جهاد و ایثار، خودباوری و دفاع از حق و ارزش‌های الهی سیر می‌کند.

پورمحمدی با بیان این که امت نمونه و الگو بودن یک امتیاز ویژه است، مبنا و ملاک این الگو بودن را روش حق‌مداری عدالت‌محوری ذکر کرد و گفت: الگو بودن، شاهد و ملاک شدن و شاقول بودن نیازمند مدار و مبنای عملی است و با حرف، شعار، کلام، کتاب نوشتن و تبلیغ و تریبون نمی‎‎توان جامعه را الگو کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) و فرزندان ایشان در میدان عمل مدار حقانیت، عدالت، حق‌گرایی و عبودیت هستند و این الگو بودن نه تنها صرف بیان و خطبه‌ها بلکه با انجام عملی عدالت در قضاوت، بیت‎‎المال، عزل و نصب و غیره مشخص است.

وزیر دادگستری با تاکید بر این که شهید به معنای الگو و اسوه بودن است، گفت: خرسنیدم که امروز ملت و کشور ما پر از این اسوه‎‎ها و نمونه‎‎هاست و در هر کوی و برزن تمثال و یاد و خاطره شهدا در جای جای کشورمان دیده می‎شود.

وی با اشاره به شهدای محراب کشورمان نیز اظهار کرد: وجود پنج شهید محراب از علمای زاهد و مجاهد در هیچ کجای دنیا و تاریخ اسلام وجود نداشته است، ضمن این که در کشور ما رییس جمهور شهید، نخست وزیر شهید، دادستان شهید، وزیر شهید، نماینده شهید، قضات شهید و نیز سرداران، فرماندهان، بسیجیان و مردم شهید داریم که اینها نعمت بزرگی برای ماست.

پورمحمدی جایگاه و منزلت شهدایی مانند شهید مطهری و شهید بهشتی را یادآور شد و تاکید کرد: امام خمینی(ره) با چنین افراد تکرارنشدنی و با یک لشگر بزرگ کمی و کیفی، بساط این دنیا را متحول کرد و این جایگاه را برای ملت ما رقم زد.

وی با اشاره به سخنان امام راحل در وصف شهید بهشتی مبنی بر این که شهید بهشتی یک ملت برای ملت ما بود، به سخنانی مانند "ای آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر" نیز اشاره و گفت: آمریکا 35 سال است که از ما عصبانی است و همه راه‌ها را می‌رود تا بتواند انتقام این تحقیر تاریخی را از ملت ایران بگیرد.

وزیر دادگستری معرفی آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و معرفی وجهه این ابرقدرت پوشالی به دنیا را اقدامی بزرگ خواند و بیان کرد: امروز کاندیدای جمهوری‌خواه آمریکا که خود را برای مبارزات انتخاباتی آماده می‎‎کند، اظهار می‏‏‌کند که تیم مذاکره‌کننده فعلی آمریکا به دنبال گدایی از ایرانی‌هاست.

وی تصریح کرد: این که طرف مقابل ما می‌گوید که آمریکا به دنبال گدایی از ملت ایران است بیانگر عزتی است که خداوند به ملت ما داده است.

وی با بیان این که ملت ما به خاطر شهدا و یاد شهدا جاودانه است، تاکید کرد: نباید مذاکرات هسته‌ای را کوچک بگیریم؛ چرا که نوع مذاکرات مهم است و این که شش کشور ابرقدرت در جهان و سازمان های بزرگ بین المللی مانند شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا پای مذاکره با ایران آمده‌اند و هر روز ملت ایران را بالاتر می‌آورند، اتفاق مهمی است.

پورمحمدی با بیان این که امروز کسی نمی‌تواند بگوید که ایران ذلیل است، اظهار کرد: ایران تنها یک صدم خاک و جمعیت دنیا را به خود اختصاص داده ولی رییس جمهور آمریکا هر کجا که می‌رود از وی در مورد نتیجه مذاکرات با ایران سئوال می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اگر آمریکایی‌ها می‌دیدند که ما با این تحریم‌ها به قهقرا می‌رویم و تسلیم می‌شویم، یک روز هم حاضر به مذاکره با ما نبودند، اما وقتی می‌بیند که ملت ما ایستاده است، بر مذاکره اصرار می‎‎کنند و وزیر خارجه آنها با وزیر خارجه کشورمان بیش از 100 ساعت مذاکره می‎‎کند.

وی با اشاره به موضوع یمن نیز گفت: بحث مذاکرات هسته‎‎ای نیز هر روز با مسئله جدید مواجه می‎‎شود به نحوی که به دنبال اتفاقات یمن نیز جمهوری اسلامی مطرح می‎‎شود و یمنی‎‎ها می‏‏‌گویند که تنها با جمهوری اسلامی پای مذاکرات خواهند آمد.

وی گفت: امروز ملت‌های مظلوم یک یاور و مددکار حقیقی پیدا کرده‌اند و این حرف‌ها مربوط به زمان خوشی ما و رونق اقتصادی کشورمان نیست.

وی در ادامه این سئوال را مطرح کرد که امروز به غیر از جمهوری اسلامی چه کسی به فریاد عراق، فلسطین، لبنان و سوریه و کشورهای مظلوم جهان می‌‏‏رسد؟

وی افزود: دشمن زمانی که موضوع یمن اتفاق افتاد گمان می‎‎کرد که ایران دیگر توان حمایت از مظلومان و مستضعفان را ندارد، اما در همین ایام، کشتی‌های امدادی اول و دوم کشورمان برای مردم یمن ارسال شد.

وزیر دادگستری گفت: نمی‌خواهیم سختی‌ها را بر خود سنگین بگیریم و مشکلات و تنگناهای اقتصادی را بر خودمان ناگوار فرض کنیم؛ چرا که اگر به ما سختی رسیده، دیگر ملت‌ها هم سختی کشیده‌اند، ولی معتقدیم که خداوند به ما قدرت صبر کردن داده و روزه را برای صبوری بیشتر بر ما واجب کرده است و ما نیز به وعده خداوند در مورد صابران امیدواریم.

با اشاره به تلاش دولتمردان کشورمان، از تلاش مسئولان نظام برای توجه جدی‎‎تر به موضوع اشتغال با افزایش رونق اقتصادی در کشور خبر داد.

پورمحمدی همچنین امنیت کشورمان در شرایط کنونی منطقه را نعمتی دانست که باید شکرگذار آن باشیم؛ چرا که تمام اتفاقات منطقه نیز با هدف ضربه به جمهوری اسلامی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز