پابه‌پای فرزندان متدین و غیور انقلاب در وین؛

بازی رسانه‌های غربی زیر سایه سکوت دیپلمات‌ها

۱۳۹۴/۰۴/۱۳ - ۱۴:۲۰:۰۱
کد خبر: ۲۹۷۰۳۲
بازی رسانه‌های غربی زیر سایه سکوت دیپلمات‌ها
طرف های غربی می خواهند به افکار عمومی دنیا این مسئله را قالب کنند که 1+5 حاضر به لغو تحریم ها شده اما طرف ایرانی حاضر نشده در هیچ مسئله ای کوتاه بیاید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بیست ماه از آغاز مذاکرات می گذرد، مذاکراتی که آغاز شد تا یک بحران غیرضروری و طولانی که سال ها قبل می بایست خاتمه می یافت را حل و فصل کند.

در این بیست ماه اختلافات بین ایران و 1+5 بسیار زیاد بود که با نشست ها و گفت و گوهای مداوم پیشرفت هایی حاصل شد تا این اختلاف نظرها هر روز محدود و محدودتر شود تا لغو تحریم ها و مسئله بازرسی ها تبدیل به تنها موضوع مورد بحث روی میز مذاکره شد.

هم اکنون نزدیک به یک هفته است که دو طرف با قدرت و تمام پتانسیل دیپلماتیک خود بر سر میز مذاکره حاضر شده اند تا این دو مسئله را حل کنند و توافق پایدار و نهایی را که وزیر امور خارجه کشورمان از نزدیک شدن به آن صحبت می کند را امضا کنند.

در حالی که در این مدت زمان بیست ماهه مردم دنیا متوجه شده اند که 1+5 بیشتر از ایران نیازمند توافق است اما در این روزها همچنان طرف های غربی به خصوص آمریکا و فرانسه حاضر نیستند از مواضع خود عقب نشینی کنند اگرچه به نظر می رسد لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه از مواضع تند هفته گذشته خود تا حدود زیادی عقب نشسته اما همچنان برخی از داخل این کشورها لجوجانه و به صورت توهم آمیز فکر می کنند که فرزندان غیور و انقلابی این سرزمین در برابر فشار اقتصادی و نظامی مطرح شده بر سر میز مذاکرات تسلیم خواهند شد.

حتی رسانه های این کشورها نیز بیکار ننشسته اند و با چاپ مقالاتی قصد دارند علاوه بر این که تیم مذاکره کننده خود را تحت فشار قرار دهند می خواهند به افکار عمومی دنیا نیز خط دهی کنند.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته در مقاله ای قصد داشت به 1+5 هشدار دهد که اشتباه پیمان هسته ای با شوروی سابق را در مورد ایران تکرار نکند. رویترز معتقد است وجود ابهاماتی در پیمان هسته ای با شوروی سابق دستان دولت اوباما برای جلوگیری از قدرت گرفتن روسیه را بسته است.

علاوه بر این روزنامه نیویورک تایمز با مقالات پی در پی در این روزها قصد داشته تا در میان مردم دنیا این بحث را جا بیاندازد که 1+5 بر سر لغو تحریم ها با ایران به توافق رسیده است و تنها مسئله مورد اختلاف روی میز مذاکره بحث بازرسی هاست. علاوه بر این روزنامه فاینشال تایمز و آسیا تامیز در کنار خبرگزاری آسویشتدپرس نیز بر این مسئله تاکید دارند. البته این رفتار رسانه های غربی در حالی است که وال استریت ژورنال در اواسط هفته گذشته در مطلبی ادعا کرده بود لغو تحریم ها مسیر بسیار پیچیده و دشواری دارد و نیاز به مذاکرات و نشست های بیشتری است.

همچنین اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان این مسئله را کاملا رد کرده اند و اظهار داشته اند هنوز 1+5 تصمیم حساس و تاریخی در خصوص لغو تحریم ها نگرفته است و این رفتار رسانه های غربی را بازی رسانه ای آن ها توصیف کرده اند زیرا طرف های غربی می خواهند به افکار عمومی دنیا این مسئله را قالب کنند که 1+5 حاضر به لغو تحریم ها شده اما طرف ایرانی حاضر نشده در هیچ مسئله ای کوتاه بیاید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز