پابه‌پای فرزندان متدین و غیور انقلاب در وین؛

توافق با ایران محوراصلی گفتگوهای تلویزیونی نامزدهای انتخابات آمریکا

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۲:۳۶:۴۰
کد خبر: ۲۹۷۳۲۶
توافق با ایران محوراصلی گفتگوهای تلویزیونی نامزدهای انتخابات آمریکا
روزنامه یو اس ای تودی نوشت: مسئله توافق هسته ای ایران یکی از موضوعات اصلی سخنان امروز نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و برنامه های شبکه خبری بین المللی سی بی اس خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم مورین گروپ افزود: در حالی که مذاکرات نهایی بر سر توافق با ایران همچنان ادامه دارد، برخی سناتورها چگونگی طرح و تصویب احتمالی این توافق در کنگره آمریکا را مورد ارزیابی قرار می دهند.

 

ایران و شش قدرت جهان در ماه آوریل درمورد یک چارچوب گسترده به منظور حل اختلاف های دیرین خود بر سر برنامه هسته ای ایران به توافق رسیدند. اما تعدادی از نمایندگان کنگره درمورد این چارچوب توافق ابراز نگرانی کرده اند. آنها معتقدند این توافق به اندازه کافی سختگیرانه نبوده است. اگر تا روز سه شنبه توافق نهایی به امضا برسد، کنگره 30 روز فرصت خواهد داشت تا به بررسی آن بپردازد.

کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی که روز سه شنبه وارد مبارزات انتخاباتی شد و همچنین ریک پری، تد کروز، مایک هوکابی و ریک سانتوروم نامزدهای جمهوریخواه از یک طرف و ورمونت بارنی ساندرز از جبهه دموکرات ها اکنون سعی دارند با تشریح برنامه ها و مواضع خود به جلب توجه مردم به منظور افزایش کمک های مالی و کسب رای در نظر سنجی ها بپردازند.

امروز توافق هسته ای ایران یکی از موضوعات برنامه فیس د نیشن شبکه سی بی اس خواهد بود که به بررسی اخبار بین المللی می پردازد. در حالی که ایران و قدرت های جهانی مذاکرات برسر توافق هسته ای را به پایان می برند، مارگارت برنان، خبرنگار بخش وزارت امور خارجه آمریکا به بحث و بررسی این موضوع خواهد پرداخت و سناتور باب کورکر دیدگاهش را درمورد احتمال تصویب این توافق در کنگره مطرح خواهد کرد. کورکر ریاست کمیته روابط خارجی سنا را برعهده دارد. سناتور آمی کلوبوچار نیز درمورد برنامه دولت برای بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا سخن خواهد گفت.

در برنامه میت پرس  شبکه ان بی سی هم سناتور تد کروز درمورد کتاب جدید خود صحب خواهد کرد. مسئله توافق هسته ای ایران و تهدیدهای تروریستی نیز از موضوعات مورد بحث در این برنامه خواهد بود.

در برنامه دیس ویک شبکه ای بی سی نیز سناتور تام کاتن و سناتور بن کاردین به بحث درمورد توافق هسته ای با تهران که اکنون مقامات ایران و شش قدرت جهان در وین بر سر آن مذاکره می کنند، خواهند پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز