پابه‌پای فرزندان متدین و غیور انقلاب در وین؛

ظریف در شطرنج دیپلماسی حریف را آچمز کرد

۱۳۹۴/۰۴/۲۱ - ۱۲:۴۹:۵۱
کد خبر: ۲۹۹۰۴۱
ظریف در شطرنج دیپلماسی حریف را آچمز کرد
ظریف مردی است که خود را سپر آماج تیرهای انتقاد و کارشکنی داخلی و خارجی قرار داد اما هرگز نگذاشت این فشارها اندکی مسیر مذاکرات را تغییر دهد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، قطعا این جمله در تاریخ سیاسی ایران ماندگار خواهد شد و آیندگان ما با افتخار از آن یاد می کنند. همانگونه که از سخنرانی دکتر مصدق در دادگاه لاهه تا ابد با افتخار یاد خواهد شد.همانگونه که از اصلاحات امیرکبیر یاد خواهد شد. همانگونه که از شجاعت باقرخان و ستارخان یاد خواهد شد. همانگونه که ایستادگی مدرس در برابر استبداد رضاخانی یاد خواهد شد.

 تاریخ جایگاه مردان بزرگ است. جواد ظریف یکی از همین مردان بزرگ می باشد. مردی که تمام قد در برابر زیاده خواهی و زورگویی قدرت های بزرگ جهانی ایستاده و فارغ از هرگونه شعارزدگی در سخنانش با اقتدار تمام از حقوق ملت ایران دفاع می کند و این بار جمله ای که مذاکرات اخیر ایران با کشورهای عضو 5+1 از زبان این وزیر امور خارجه شجاع جاری شد بازتاب گسترده و جادویی در سطح بین الملل و علی الخصوص فضای مجازی ایران داشت.

635604617614452525

  بازخوردهایی که از این جمله ظریف در بین موافقین و مخالفینش دیده می شود همگی مثبت و به همراه حمایت همه جانبه است. حتی سرسخت ترین مخالفان این دیپلمات کهنه کار هم چنان شیفته شخصیت و کلام راسخش شده اند که دهان به تحسین باز کرده و او را مورد مدح و ثنا قرار داده اند.

 این جمله ظریف مانند آبی بر آتش زیاده خواهی های طرف مذاکره بود و این بار به جز حمایت مقامات سیاسی شاهد حمایت مردم ایران از ظریف بودیم که فارغ از نتیجه مذاکرات به طور همه جانبه از این کلام ظریف حمایت کردند.

 گویی این کلام چون درفش کاویانی بود که افراشته شد و عزت و اعتماد به نفس ایرانی ها را در نهایت ادب و نزاکت سیاسی بعد از چندین سال انزوا وتحقیر  به اوج آسمان ها برد.

این جمله ظریف در فضای مجازی با سرعت بسیار زیاد منتشر شد و کامنت های مختلفی گرفت که همگی مثبت و سرشار از حس افتخار و میهن پرستی بود و حتی کمپین هایی در حمایت از این جمله ظریف ایجاد شد و این مرد کوتاه قامت عرصه سیاست چنان مورد حمایت قرار گرفت که قابل پیش بینی هیچ کس نبود.

 جمله ظریف در این شطرنج دیپلماسی حریف را آچمز کرده و افکار عمومی را به سمت ایران چرخاند و توپ را در زمین حریف انداخت. واژه توافق با عزت بسیار کامل تر از تمامی تعاریف قبلی از یک توافق خوب بود و به گفته ظریف ایران تنها به یک توافق باعزت تن خواهد داد.

دیدار+لاوروف+و+ظریف+در+دهمین+روز+مذاکرات+هسته+ای

ظریف مردی است که خود را سپر آماج تیرهای انتقاد و کارشکنی داخلی و خارجی قرار داد اما هرگز نگذاشت این فشارها اندکی مسیر مذاکرات را تغییر دهد و اکنون میوه این صبر و تحمل آماده چیدن است. ظریف اکنون محبوبترین چهره سیاسی ایران است که فارغ از هر نتیجه ای که حادث شود خودش و کلامش در یاد ایرانیان باقی می ماند و می دانند که هرگز نباید یک ایرانی را تهدید کرد.

نظر شما
نظرات
پروا
|
-
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
0
اقایان ظریف؛ عراقچی 'تختروانچی 'وصالحی وتمام کسانی که در این مذاکرات نقش داشتند ودارند محبوب دللها شدند دوستشون داریم زنده و پاینده باد دولت کار امد وکاردان دکتر روحانی عزیز،
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز