کاهش ۲۷ درصدی معاملات بازار برق بورس انرژی

۱۳۹۴/۰۴/۲۱ - ۱۵:۴۰:۰۳
کد خبر: ۲۹۹۱۵۲
کاهش ۲۷ درصدی معاملات بازار برق بورس انرژی
در معاملات امروز یکشنبه 21 تیر ماه 94 در بازار برق بورس انرژی 1,234 مگاوات برق به ارزش 15 میلیارد و 371 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش 27 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از کارگزاری مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز نیز روند نزولی خود را حفظ کرد و کاهش 1.5 درصدی را به ثبت رساند.

براساس نمودار میانگین وزنی قیمت، در معاملات امروز روند نزولی قیمت موفق به شکستن حمایت یک ماهه خود شده و کف جدیدی را برای قیمت در این بازه به ثبت رسانده است. با توجه به شکسته شدن خط حمایت و کمبود نقدینگی در بازار احتمال کاهش بیشتر قیمت در روزهای آتی وجود دارد.

در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، نزدیک شدن به انتهای دوره و اتمام اعتبار شرکت های توزیع نیروی برق، تشدید روند نزولی را به همراه داشت و در برخی از سررسیدها کاهش 20,000 ریالی به ثبت رسید.

همچنان نیروگاهها تمایلی به عرضه در سررسیدهای انتهای دوره از خود نشان نمی دهند تا در صورت ورود نقدینگی جدید به بازار و جهش احتمالی قیمت ها، بتوانند در قیمت های بالاتری برق خود را بفروش برسانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز