طی سومین هفته معاملاتی تیر ماه ۹۴؛

رشد ۷.۱ درصدی ارزش معاملات کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در بورس انرژی

۱۳۹۴/۰۴/۲۲ - ۱۶:۰۲:۲۷
کد خبر: ۲۹۹۵۰۹
مجموع ارزش معاملات کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در بورس انرژی ایران طی چهار روز کاری هفته منتهی به 19 تیر 94، با عبور از مرز 429 میلیارد ریال با رشد 7.1 درصدی نسبت به هفته گذشته همراه بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در این هفته معاملات نفت، گاز و محصولات پتروشیمی در بازار فیزیکی سهم 79 درصدی از مجموع ارزش معاملات در بورس انرژی ایران را به خود اختصاص داده بود؛ این در حالی است که سهم هر یک از معاملات اوراق سلف موازی استاندارد برق، اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره و سایر حامل های انرژی (شامل محصولات زغال سنگ، قطران و بنزوئل) به ترتیب برابر 16، 4 و کمتر از یک درصد بوده است.

بازار فیزیکی بورس انرژی ایران طی هفته گذشته میزبان 41 عرضه فرآورده های نفتی و سایر حامل های انرژی به ارزشی بالغ بر 344 میلیارد ریال و حجم 25019 تن بوده که این مقدار از نظر ارزش معاملات از رشد 154.8 درصدی نسبت به هفته پیشین حکایت دارد.

همچنین طی هفته گذشته 5367 قرارداد سلف موازی استاندارد برق به ارزش بالغ بر 68 میلیارد ریال، معادل 128808 مگاوات ساعت و در 243 نوبت مورد معامله قرار گرفت. در همین حال قراردادهای اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره با معامله 1437 قرارداد در 28 نوبت، ارزشی بالغ بر 16 میلیارد ریال را به ثبت رساندند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز