بیگدلی در گفتگو با برنا:

توافق ما را به اهداف بین المللی و داخلی نزدیک می‌کند

۱۳۹۴/۰۴/۲۳ - ۱۲:۰۰:۴۹
کد خبر: ۲۹۹۷۱۳
توافق ما را به اهداف بین المللی و داخلی نزدیک می‌کند
کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اثرات مثبت توافق مذاکرات هسته ای وین گفت: این توافق ایران را به اهداف بین المللی و آرزوهای داخلی نزدیک می کند.

دکترعلی بیگدلی-کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا با بیان این مطلب افزود:  اولین ثمره توافق در مذاکرات تبدیل فضای انقباضی صورت گرفته علیه ایران به وضعیت انبساطی در سطح بین المللی ظرف 6ماه آینده است. با این توافق نوع نگاه و داوری دنیا نسبت به ما تغییر می کند و می توانیم به اهداف بین المللی و آرزوهای داخلی دسترسی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه  با این شرایط و با رعایت قواعد و اصول دیپلماسی جهانی می توانیم به عنوان بازیگر قدرتمند در عرصه منطقه ای و بین المللی  حضور داشته باشیم اظهار کرد: ایران کشوری پرجمعیت و ثروتمند است و با اروپا روابط تجاری سنتی دارد که همچنان علاقه به ادامه این روابط از سوی اروپا وجود دارد، این توافق می تواند به آرزوی آنها جامه عمل بپوشاند و این مساله برای اقتصاد ایران فرصت مناسبی است.

استاد دانشگاه  با اشاره به تاثیر مثبت این توافق در وضعیت داخلی کشور تصریح کرد: این قرارداد می تواند در همه زمینه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مثبت باشد و جامعه را ازگرفتگی و فرورفتگی که در آن گرفتار است رها و از حالت بلاتکلیفی خارج کند و سرمایه های اقتصادی که در حال فرار ازکشور هستند را دوباره به چرخه اقتصادی کشور بازگرداند.

بیگدلی با اشاره به بهبود روابط دولت و ملت درنتیجه توافق وین گفت: دوری دولت از ملت و گسلی که در این روابط در ده سال گذشته رخ داده و موجب بی نظمی در جامعه  شده است درسایه نتیجه مذاکرات هسته ای از بین می رود و روابط را از حالت انقباظی به انبساطی تغییر می کند.

پژوهشگر تاریخ معاصر با اشاره به عملکرد تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: معتقدم درطول تاریخ از آغاز تاکنون هیچ نمونه ای به موفقیت این تیم نداشته ایم، اینکه کشوری توسعه نیافته با اقتدار و مهارت بتواند درمقابل 6 قدرت جهانی بایستد و موفق باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز