رییس بانک مرکزی:

دیگر طلایی در خارج از کشور نداریم/ به زودی طلب نفتی ما آزاد خواهد شد

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۱۲:۲۳:۵۶
کد خبر: ۳۰۰۰۵۵
دیگر طلایی در خارج از کشور نداریم/ به زودی طلب نفتی ما آزاد خواهد شد
سیف: ما قیمتی برای ارز پس از برداشته شدن تحریم ها در نظر نمی گیریم زیرا این لازمه تصمیم گیری اقتصادی است و سرمایه گذار باید پیش بینی کند که چه زمان سرمایه گذاری کند.

ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دستاورد هسته ای گفت: این دستاورد بزرگ هسته ای را به همه ملت ایران تبریک می گویم و این یک اتفاق بزرگی است که کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به نوسانات کاهش ارز در کشور گفت: ممکن است که تحت تاثیر هیجانات اخبار واصله از مذاکرات بازار تحت تاثیر قرار گیرد اما با تعادل در عرضه و تقاضا اثر بلندمدتی نخواهد داشت. بعد از اینکه توافق به اجرا درآید بانک مرکزی پنج ماه فرصت دارد شرایط یکسان سازی ارز را انجام بدهد. نرخ ارز تابع شرایط عرضه و تقاضا است.

وی در ادامه افزود: ما قیمتی برای ارز پس از برداشته شدن تحریم ها در نظر نمی گیریم زیرا این لازمه تصمیم گیری اقتصادی است و سرمایه گذار باید پیش بینی کند که چه زمان سرمایه گذاری کند.

وی در پایان گفت: سیزده هزار تن طلا وارد کشور شد و در حال حاضر طلای دیگری نداریم که بخواهد وارد کشور شود و شش میلیارد دلار نیز طلب نفتی داریم که آزاد خواهد شد.

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
0
خوشحا به حال کشورهای منطقه مخصوصا کشور های عربی و بعضی از رئسای بانکی ها